עשרות אוניות ממתינות לפריקה בנמל אשדוד

התעשיינים טוענים כי מצטבר עומס בנמלים, כולל נמל אשדוד, שמאיים על פעילות מפעלים מקומיים ומעכב שחרור ספינות * דב פרומוביץ, יו"ר ועדת הכלכלה, התאחדות התעשיינים מפנה את האצבע לעבר עובדי הנמל: "אנחנו נשארים בלי חומרי גלם ולא יכולים לספק סחורה בגלל הזמן הרב של הפריקה" * מישל ביטון, יו"ר ועד תפעול נמל אשדוד לא נשאר חייב: "עובדי הנמל עובדים 24 שעות סביב השעון, במקום שיסתכלו על עצמם במראה ויגידו מה אנחנו יכולים לתקן בכדי שיפרקו הכל במהירות, הם מאשימים אותנו"
מחכים לפריקה

בנמלי ישראל, כמו גם נמל אשדוד מצטברים בתקופה האחרונה עשרות ספינות שמחכות זמן רב מאוד לפריקה של מטעניהם. נציגי התעשיינים טוענים כי העובדה הזו גורמת להם נזק ומפנים את האצבע המאשימה לעובדי הנמל. לעובדי הנמל באשדוד הדבר כבר נמאס והם החליטו להגיב גם הם, ולהפנות את האצבע המאשימה בחזרה אל התעשיינים והיבואנים ולהבהיר כי הם אחראים לזמן הארוך של ההמתנה בגלל הרצון לחסוך בכסף.

דב פרומוביץ, יו"ר ועדת הכלכלה, התאחדות התעשיינים אמר בתכנית הרדיו "השיטה": "אנחנו נשארים בלי חומרי גלם ולא יכולים לספק סחורה בגלל הזמן הרב של הפריקה. חייבים לפתוח את הפקק בנמל. מה שהבנתי שיש משהו בין העובדים להנהלה והבנתי שעכשיו הגזימו ועכשיו ונוצר פקק גדול".

מישל ביטון, יו"ר ועד תפעול נמל אשדוד החליט לא לשתוק והגיב. על פי מישל ביטון הבעיה אינה כלל בעובדים, ההפך הוא הנכון, הם מסכנים את חייהם לא פעם בגלל צורת הטעינה שבהן מגיעות הסחורות בספינות.

מישל ביטון: "הנמל עובד 24 שעות סביב השעון אין רגע שלא עובדים בו. אין מאבקים מול ההנהלה. כל הזמן טוענים שעובדי הנמל הם הבעיה אין בסיס לזה ואין אמת בכך. עניין השביתות כבר פסה בנמל. עובדי נמל אשדוד באים בבוקר בשעות עבודה לא שגרתיות, במזג אוויר לא שגרתי ועובדים כל הזמן. אנשים לא הולכים לאירועים של חברים שלהם לעבודה כי הם נשארים לעבוד במשמרות. אי אפשר להגיד מילה אחת רעה על עובדי הנמל".

מישל ביטון. עובדי הנמל עובדים סביב השעון

מישל ביטון ממשיך: "הזמן הרב של הפריקה אינו קשור לעובדים. הבעיה היא בכל הנושא הטעינה של הספינות כשהן יוצאת לישראל. את זה מנסים להפיל על העובדים. העניין הוא פשוט מאוד, יבואנים מביאים אוניות שטוענים בסין בצורה לא בטיחותית ולא הגיונית שמסכנת את העובדים. במקום שאונייה רגילה ייקח לפרוק אותה יומיים, היא נשארת כאן שבועיים בגלל זה. לא בגלל עובדי הנמל באשדוד. עובדי הנמל לא אשמים שהיבואנים חוסכים כסף על הטעינה ועל הבטיחות. יש גם אוניות שנכנסות ואין לסוכן מספיק משאיות לפרוק. במה אשמים בכך עובדי הנמל? תמיד מאשימים את הנמל ואת ההנהלה. היום כל הנמל עובד לא במאה אחוז אלא באלף אחוז. אנשים באים ועובדים ולצערי אנשים גם נפצעים בגלל הצורה שהספינות מגיעות. אז במקום שיסתכלו על עצמם במראה ויגידו מה אנחנו יכולים לתקן בכדי שיפרקו הכל במהירות, הם מאשימים אותנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך