פרשת השבוע / פרשת אחרי מות-קדושים

בפרשה אנו קוראים על שני צדיקים גדולים נדב ואביהו, שני בניו של אהרון הכהן שבגדלותם היו מיועדים להמשיך את הנהגת עם ישראל אחרי משה ואהרון, אך לא זכו להגיע לגדולה ונפטרו
ספר תורה בבית הכנסת הגדול בעיר אשדוד

מסופר על יהודי בשם עקיבא שהיה בור ועם הארץ. עם הרבה עידוד מאשתו רחל הצדיקה, וכוח רצון אדיר החל את דרכו בתורה בגיל 40!! לאחר 24 שנה בגיל 64 חזר לביתו עם 24 אלף תלמידים גאונים שהאירו את העולם בכוח תורתם. בתקופה הזאת של ספירת העומר לפני כ-2000 שנה נפטרו כל תלמידיו במגיפה קשה. (לכן ימים אלו ספירת העומר הם ימי צער לעם ישראל ונוהגים באבלות).

רבי עקיבא שהיה בצער גדול על תלמידיו שנפטרו, ידע שזה לא זמן לשקוע בצער וצריך לדאוג להמשכיות התורה בעם ישראל, הוא קיבץ 5 תלמידים ביניהם רבי שמעון ורבי מאיר בעל הנס שעד היום תורתם מאירה את עיננו.

רבי עקיבא כמו משה רבינו נפטר בגיל 120. רבי עקיבא נפטר במיתה קשה והיה מעשרת "הרוגי מלכות", הגמרא מספרת שלפני הוצאתו להורג, רבי שמעון בר יוחאי הצליח להתגנב לבית הסוהר וביקש מרבו שילמדו תורה. רבי עקיבא שמוצא להורג בגלל שהעיז ללמד תורה ברבים לא רצה לסכן את תלמידו ואמר לו את הביטוי המפורסם "יותר משהעגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק" (הכוונה: שיותר משאתה רוצה ללמוד תורה אני רוצה ללמדך רק מחמת הסכנה איני יכול).

מסופר על רבי מאיר בעל הנס, שהגויים שבו את אחות אשתו. ביקש רבי מאיר מהסוהר שאחראי על הכלא שישחרר אותה ויתן לו כסף בעבור זה. אמר לו הסוהר הכסף לא יעזור לי כי ברגע שיגלו ישליכוני אל גוב האריות. הבטיח לו רבי מאיר אם יקרה דבר כזה יאמר: "אלהא דמאיר ענני" ויינצל מכל רע. אמר לו אותו שר בית הסוהר מנין לי שאתה צודק? אמר לו: "תנסה", היו שם כלבים טורפים, והוא זרק עליהם אבן ומיד הם באו לטורפו, אך הוא אמר 'אלהא דמאיר ענני' ונעצרו הכלבים. שראה כך הגוי שיחרר אותה. לאחר זמן גילו את אשר עשה הסוהר ציווה הקיסר לתלותו. אמר הסוהר 'אלהא דמאיר ענני' ולא הצליחו לתלותו, וכששאלו לפשר העניין סיפר להם הסוהר מה שאמר לו הצדיק של היהודים רבי מאיר.

הדליקו נרות לכבוד רבי שמעון בר יוחאי ולכבוד רבי מאיר בעל הנס ואמרו "אלהא דמאיר ענני" ויהי רצון שנתבשר בבשורות טובות בגאולה ורחמים אמן!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך