ילד בן 3 וחצי במצב קשה לאחר שבלע בטריית משחק

הילד הובהל לחדר הניתוח ושם הוצאה הבטרייה בהצלחה. יחד עם זאת הובהר כי קיימת פגיעה ממשית בושט. הילד הועבר במצב קשה להמשך טיפול בבית החולים שניידר. ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים: "מדובר בתופעת לוואי של הגדלת יבוא משחקי הילדים מסין ללא שום בקרה ופיקוח על איכותם מצד מכון התקנים".
בית החולים אסותא אשדוד
צילום: נתנאל פריאנטי

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד התקבל אמש ילד בן 3.5 בעקבות תלונות על קשיי בליעה ונשימה. עם קבלתו במיון, מתן הטיפול והבדיקות המהירות נמצא כי הילד בלע עצם זר, בטרייה.

נמצא כי העצם הזר הגיע לושט במקום רגיש ומסוכן לצד כלי דם רבים שכל פגיעה בהן עלולה לגרום לסכנת חיים מידית.
הילד הובהל לחדר הניתוח ושם הוצאה הבטרייה בהצלחה ע"י דר אורן לדר, מנהל יחידת הגסטרו בביה"ח ודר איתן דמארי. מהלך ההרדמה נוהל על ידי ד״ר זמצב וד״ר מרקס, רופאים מרדימים בכירים. עם זאת, כתוצאה מהחומרים מהם בנויה הבטרייה לצד המוליכות החשמלית המאפיינת אותה, הובהר כי קיימת פגיעה ממשית בושט שאף עשויה להתרחב לכלי הדם הסמוכים ובכך לסכן את חיי המטופל. במהלך הלילה הילד הועבר במצב קשה להמשך טיפול בבית החולים שניידר.

ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים: "מדובר בתינוק שנמצא בסכנת חיים כתוצאה מבליעת עצם זר לגופו. עצם, שגם לאחר הוצאתו ממשיך להזיק לגוף כתוצאה מהמוליכות החשמלית והחומרים הירודים ממנו עשוי. לצערי, בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בפגיעות מסוג זה. לדעתי, המקור לכך הוא ביבוא ההולך וגובר של משחקים מסין ללא שום בקרה ופיקוח על איכותם מצד מכון התקנים"

0506211890

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך