ראש העיר הורה לרכוש מזרקי אפיפן לכל המסעדות בעיר

מותה הטראגי של הצעירה אושר דרעי ז"ל, בעקבות תגובה אלרגית קשה לחלב בזמן שאכלה במסעדה עורר גלים בכל הארץ ⦿ עקב כך, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי החליט לאמץ את הצעתו של חבר המועצה עו"ד חנוך דרך ארליך, ויפעל שבתי עסק, מסעדות ומפעלים באשדוד יחזיקו זריקת אפיפן למקרה של תגובה אלרגית קיצונית של לקוחות ⦿ ד"ר לסרי: "זריקת אפיפן יכולה להציל חיים, הנחיתי לרכוש מזרקים לכל המסעדות בעיר, אשדוד תהיה מהערים החלוצות בנושא"

"בשבוע שעבר נחרדנו ממותה הטראגי של הצעירה בת ה-22 אושר דרעי ז״ל, מתגובה אלרגית קשה לחלב בארוחה במסעדה. לו היתה במסעדה זריקת אפיפן ניתן היה להציל את חייה". כך כותב ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו. לסרי ציין כי החליט לאמץ את הצעתו של חבר מועצת העיר עו״ד חנוך דרך ארליך, לפיה תפעל העירייה על מנת לקדם חקיקה מקומית שתחייב מוסדות ציבור, בתי עסק מסעדות ומפעלים, בהם מוגש מזון, בהחזקה דרך קבע של זריקת אפיפן. "זריקת אפיפן יכולה להציל חיים במקרים של תגובה אלרגית קשה למרכיב מזון כלשהו".

אומנם כבר קיימת חקיקה ארצית לגבי מוסדות חינוך, בהם יש חובה להחזיק זריקת אפיפן, כך שהיוזמה החדשה נועדה להרחיב את מסגרת החוק לרשות המקומית, באמצעות חוק עזר עיקרוני, כך שזריקה כזו תהיה זמינה גם למקומות נוספים בהם מוגשים מוצרי מזון. ראש העיר ציין כי גם רשויות אחרות מתכוונות לקדם חקיקה מקומית בנושא ולא להמתין לחקיקה ארצית שאולי תיקח זמן רב.

"גם בנושא זה, אשדוד תהיה מהחלוצות" כותב ראש העיר ומציין כי "בינתיים, ובעצה אחת עם עו״ד ארליך, הנחיתי לרכוש מזרקי אפיפן לכל המסעדות בעיר, בנוסף למסע הסברה מקיף, והצבת שלט ברור בכניסה למסעדה ועל שולחן ההגשה, הקורא לכל הלקוחות עם אלרגיה ליידע את צוות השירות במסעדה".

חכמינו אמרו כי "כל המציל נפש כאילו הציל עולם מלא". ברור שיוזמה זו היא בבחינת פיקוח נפש ובמיוחד לאור המקרה הטראגי של אושר דרעי ז"ל, שבו כולם מודים כי אם הייתה מקבלת סיוע מידי חייה היו ניצלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך