ד"ר יחיאל לסרי: "מורשת זיכרון הַשואה חשובה עבור הקיום שלנו כבני העם היהודי"

ראש העיר בטקס המרכזי לציון יום השואה והגבורה במשכן לאומניות הבמה. ד"ר לסרי: "חובה עלינו, במיוחד בערב יום הזיכרון הזה, לזכור שערכי האחדות והערבות ההדדית הם תנאי מרכזי להישרדותנו".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי,נשא הערב, רביעי, דברים בעצרת המרכזית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, שנערכה במשכן לאומניות הבמה באשדוד.

להלן עקרי נאומו:

"הערב, יום הזיכרון לשואה ולגבורה אנו מתייחדים כולנו, מבוגרים, צעירים ובני נוער, עם זכר בני עמנו שנספו בשואה.
ומרכינים רָאשינו לזכרם. גברים נשים וטף – שישה מיליון יהודים, שנפלו קורבן, למכונת ההשמדה הנאצית, לפני שְׁמוֹנָה עשורים. באכזריות, בשיטתיות ובשנאה חסרת גבולות, רק משום היותם יהודים".

ראש העיר ממשיך: " בַּשנה החולפת, למרות המורכבות שלה, בישראל ובעולם, עם הנזקים הבריאותיים והכלכליים, לא ויתרנו על חובת הזיכרון הלאומי , של מורשת השואה והתקומה. ולצד המאמץ, לשמור על בריאותם של ניצולי השואה, עודַדְנו בני נוער שלנו וצעירים, להיות שותפים פעילים, בַּדאגה לְרַווחתם החומרית והנפשית של ניצולי השואה באשדוד. תלמידים בתיכונים וחטיבות הביניים, חניכי תנועות הנוער, צעירים ממרכז כיוונים יחד עם מתנדבים רבים. כולם לקחו חלק בכך, ועל כך, תודתינו וגאוותינו".

עוד אמר ד"ר לסרי:  "מול הרעיון המזעזע הזה, לחיסול שיטתי של העם היהודי, "עד היהודי האחרון", פַּעלו היהודים על פי הערך שטבעו חז"ל: "כל ישראל ערבים זה בזה". במעשי גבורה. וּתעצומות נפש עילאיים, פעלו יהודים באומץ, בחירוף נפש ובגבורה, כדי להציל כל יהודי ויהודי, בכל תנאי ובכל מקום – בתוך הגטאות, ואף בְּמחנות הריכוז, המוות וההשמדה, רגעים ספורים לפני המוות. בכל מצב שבו יהודים יכלו להציל יהודים, הם חֵרפו נפשם לעשות זאת. זו הייתה מלחמת גבורה מַתמדת, לשמירה על חייו של כל יהודי ויהודי. וּבעצם, מלחמת גבורה על המשך קיומו של עמנו.  המקרים האלו רבים מאין ספור. אנו מכירים אותם. המַצילים והניצולים חיים בתוכנו. בעיר אשדוד וברחבי מדינת ישראל".

ניצולי השואה הקימו משפחות חדשות ובנו את ביתם. רבים מהם בחרו בעיר אשדוד.

ראש העיר חיבר את העבר ההוה והעתיד: "הניצולים והמַצילים הצטרפו לשארית הפליטה שנותרה מיהדות אירופה, שרדו את האימה והתופת, וחלקם הגדול הגיע לארץ ישראל כדי לקחת חלק בהקמתה, בניינה ושגשוגה של המדינה הצעירה.  הם הקימו משפחות חדשות ובנו את ביתם. רבים מהם בחרו בעיר שלנו אשדוד, וְתולדות ימיה וההיסטוריה של עירנו שזורים בעשייה ובפעילות שלהם של ניצולי השואה היקרים, תושבי אשדוד. יחד עם עולים מכל קצות תבל, הם הניחו את היסודות לבניינה והתפתחותה של העיר. הילדים, הנכדים, ואף הנינים של ניצולים שנמצאים כאן איתנו היום, מַּביטים בהם בהשתאות וּבגאווה. על החוסן, על האמונה והנחישות, איתם צעדו, כל כך הרבה שנים. מהתופת, לחיים חדשים של תקומה.להמשיך את קיומו, ולשמור על נצחיותו של העם היהודי בארץ ישראל. מורשת זיכרון הַשואה חשובה, עבור הקיום שלנו כבני העם היהודי, ועבור המשך קיומה של מדינת ישראל בארץ ישראל.  שחס וחלילה אסון השואה לא יקרה עוד. שלא נהיה עוד למרמס".

"אויבינו אינם מבדילים בינינו", אמר ד"ר לסרי. "לכן, חובה עלינו, במיוחד בערב יום הזיכרון הזה, לזכור שערכי האחדות והערבות ההדדית הם תנאי מרכזי להישרדותנו, והמשך קיומנו כעם יהודי.עלינו לכבד את הבדלי התרבות ואורחות החיים השונים בינינו. עלינו לחפש ולחזק את המשותף. לחפש ולמצוא צרכים לחיים משותפים במדינת ישראל. זה מה שיבטיח את חוסנה החברתי של מדינת ישראל. וללא ספק, זהו גם המבחן המרכזי והגורלי הניצב בפנינו בימים אלה, לשמור מכל משמר על הבית הלאומי של העם היהודי. ביטחונית וחברתית עבורנו, ועבור בני העם היהודי ברחבי העולם.  שאירוע כמו השואה, לא יפקוֹד שוב את עמנו לעולם. ושמדינת ישראל תמשיך להתקיים לנצח. יהי זכרם של בני עמנו הנספים בשואה ברוך, שמור וחקוק בליבנו לעד".

לזכרם של 6 המיליונים שנספו בשואה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך