האימא קיבלה מכות מבעלה וחמותה לעיניי הילד, וכעת מבקש האב משמורת מלאה על הבן…

תביעת משמורת יוצאת דופן עמדה לדיון בביהמ"ש לענייני משפחה, כאשר האב דורש להעביר את בנו למשמורת מלאה, חרף התנגדות הילד והאם, ילדם של ההורים הגרושים נמצא כעת במשמורת מלאה של אימו, לאחר שברח אל ביתה מאימת אביו וסבתו, אשר היכו את אימו לנגד עיניו

גבר הגיש תביעה למשמורת על בנו, לאחר שהילד עבר למשמורתה המלאה של אימו מכוח תסקיר פקידת סעד, שאושר בהחלטה שיפוטית. עו"ד עינבר לב, המייצגת את האם, טוענת כי מאז העברת המשמורת לאם, האב אינו מקיים את הסדרי הראייה שנקבעו לו, ולמעשה לא ראה את בנו ולו פעם אחת במשך עשרת החודשים האחרונים. עוד נטען, כי במשך התקופה שבה חיו בני הזוג יחדיו, התנכר הגבר לאשתו ולבנו, בילה את רוב שעות היום בעבודתו ולאחר מכן עם חבריו.

המשבר ביחסיהם של בני הזוג החל לאחר שהגבר אילץ את אשתו לעבוד שעות נוספות בעבודתה, על מנת שמשכורתה תממן את לימודיו הגבוהים. כתוצאה מכך נאלצה האם להשאיר את הילד בבית הסבתא, אימו של בעלה. בעקבות מריבה קשה בין הצדדים, עזב הגבר את בית הצדדים, הגיש תביעת גירושין נגד אשתו, ועבר לגור אצל אימו.

האישה שלא יכלה לשאת בהוצאות הבית, עברה לגור באופן זמני אצל חברים, ומצאה עבודה במקצועה בעיר במרכז הארץ, המרוחקת ממקום מגוריהם של הצדדים. בשל הקושי להעביר את הילד למסגרת חינוכית בעיר מגוריה החדשה, באמצע שנת הלימודים, הוא נותר בבית הסבתא במשמורת אביו. לדברי עו"ד לב, הילד סבל במהלך תקופה זו מעונשים גופניים מיד סבתו, ומהיעדרות ממושכת של אביו, שהשקיע את כל כולו בלימודיו ובעבודתו. באחת הפעמים בהם באה האם לבקר את בנה, התפתח ויכוח בינה לבין אמו של בעלה לשעבר, ויכוח שגלש לאלימות. לדברי עו"ד לב, הגבר ואימו החלו להכות את האם מול עיניו של בנה, שניסה לשווא להגן עליה. כתוצאה מהמעשה, הוזמנה למקום משטרה, והילד נלקח על ידי אמו לביתה החדש, תוך מתן צו הרחקה לאב ולסבתא.

לדברי עו"ד לב, פקידת סעד אשר מונתה מטעם בית המשפט לבדוק את המסוגלות של ההורים, קבעה כי הבן יועבר למשמורתה הזמנית המלאה של האם, המלצה שהאב ואמו קיבלו בזעם רב.

לפני מספר חודשים הגיש האב בקשה לביהמ"ש לענייני משפחה לסיים את המשמורת הזמנית שניתנה לגרושתו על בנו. במסגרת הבקשה דרש האב להעביר את הבן למשמורתו המלאה, בטענה שהוא ואימו מהווים סביבה תומכת וטובה יותר לגידולו של הבן, בעוד האם לא מספקת לו סביבה יציבה, מעשירה ושקטה.

"כלל לא ברור כיצד הרהיב התובע עוז, להמשיך ולעמוד על תביעתו למשמורת על הקטין נוכח התנהגותו הפסולה, תוך שהוא מציג את עצמו כאב למופת", אומרת עו"ד לב. לדבריה, עד היום מפחד הבן להתקרב לסבתו, לאחר שראה כיצד הכתה את אמו, בעוד האב לא מתערב ואף מצדד בהתנהגותה האלימה והפסולה של אימו.

"טובת הקטין היא להיות במשמורת אימו, המספקת לו מיום היוולדו חום, אהבה, וטיפול מסור וצמוד. ניסיונו הנאלח של הגבר לטעון, כי אמו יכולה להחליף את אמה של הילד, מהווה כשלעצמו סיבה לשלול מכל וכל את טיעוניו". לאור כל האמור מבקשת האם, באמצעות עו"ד לב, מבית משפט לענייני משפחה, לדחות את תביעת הגבר למשמורת על בתם על הסף, וכן לחייב אותו בהוצאות משפט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך