רון וענונו ממשיכה את דרכו של אחיה: "אני מחכה לחבוש את הכומתה החומה, כמו של בן"

שנה לאחר שאחיה בן וענונו ז"ל, נפל באסון הנגמ"ש בסג'עייה, מתכוננת רון וענונו ביתר שאת לקראת גיוסה לצבא, ולהצבתה כמדריכת כושר קרבי בגולני, "תמיד אהבתי ספורט, ואני רוצה לעבוד קשה, לתרום ולהיות קרובה ללוחמים". בן התגייס בתאריך ה-17.11 רון תתגייס ב-16.11

רון וענונו (18 וחצי) הייתה אמורה להתגייס החודש לשנת שירות לאומי. נפילתו של אחיה בן ז"ל באסון הנגמ"ש לפני שנה במבצע "צוק איתן", הביא אותה להחלטה להמשיך את דרכו ולהתגייס לגולני. כבת למשפחה שומרת מצוות זה היה טבעי כי תלך למסלול השירות הלאומי, אבל מאז האסון הכבד שפקד את המשפחה, המסלול של בן מהווה צוואה עבורה. רק לאחרונה היא סיימה את הבגרות האחרונה בתיכון אמי"ת י', שם למד גם אחיה, ובנובמבר הקרוב רון תעלה על מדים ותתחיל את הטירונות. שנתיים פחות יום אחרי שאחיה התגייס. "בן התגייס בתאריך ה-17.11, ואני מתגייסת ב-16.11", מספרת רון לעיתון "המגזין". היא צפויה להתחיל קורס מדריכות כושר קרבי, ואחרי הטירונות, היא תוצב בגולני.

"החלטתי לעשות מסלול של מדריכות כושר קרבי כדי להיות קרובה ללוחמים", היא אומרת. "אני לא רוצה רק לשבת במשרד. אני רוצה לעבוד קשה, לתרום באמת, להיות במגע יותר ישיר עם השטח". רון מספרת כי תמיד אהבה ספורט. בחודשים האחרונים היא מתאמנת במתנ"ס תקוותנו אצל מדריך הכושר וה-MMA עומר לוי. "זה משך אותי, והחלטתי להיכנס לכושר. עומר הוא ידיד טוב של דודה שלי, אחות של אימא, ולפני מספר חודשים הוא בא אלי, ואמר שהוא רוצה לאמן אותי ולהכניס אותי לכושר. בהתחלה התאמנתי פעם בשבוע, ועכשיו אני מגיעה אליו פעמיים בשבוע, מתאמנת בבית לפי ההוראות שלו, וגם יוצאת לריצות".

כיצד הגיבו על המהלך האנשים הקרובים אלייך?
"כולם מלווים אותי, תומכים בי ועוזרים לי בכול. המשפחה, החברים, החבר שלי והמשפחה שלו אומרים לי שהם גאים בי. לפני שבן נהרג, אבא שלי לא רצה שאלך לצבא. הוא רצה שאעשה שירות לאומי. הוא אמר שאין לבנות מה לעשות בצבא. היום הוא בעד הגיוס שלי, הוא יודע שלבנות יש מה לעשות, וההורים תומכים בי בכל דבר ומאמינים בי. אני אולי נראית עדינה, אבל אני פייטרית, לוחמת".

מה את חושבת כאשר האימון דורש ממך כוחות פיזיים וקשה לך?
"אני חושבת על אח שלי, שכמו הוא הצליח, גם אני יכולה. הוא סמל בשבילי. אני שואבת ממנו את כוח הרצון. כל מה שהוא רצה הוא השיג, גם אם הדרך הייתה קשה. בסוף הוא הצליח, והוכיח שהשמיים הם הגבול. אני רוצה שלנצח יזכרו אותו. זה כבוד גדול עבורי להמשיך את דרכו".
ron vanunu1
רבות סופר על בן, שבגיל 16 שקל כמעט 120 ק"ג, החליט לקחת את עצמו בידיים ונכנס לכושר כדי להתגייס לצבא. הוא ירד 45 קילו בשנה, התחיל לאכול נכון, עשה ספורט, התאמן שלוש פעמים ביום, והכול בשביל להתגייס לגולני. שמונה חודשים אחרי הגיוס, בסיום מסע הכומתה ובטקס סוף מסלול, קיבל בן תעודת הצטיינות על היותו חייל מופת פלוגתי. הוא הוכשר כקשר מ"מ.

במהלך השיחה דמעות עולות בעיניה של רון, והיא משתנקת. "הכאב מלווה אותי יום-יום. אני מחכה לחבוש את הכומתה החומה, כמו של בן. גולני זה משפחה. בן היה מכור לגולני. הוא היה אמור לצאת לקורס מ"כים, ומשם לקצונה. הוא היה מגיע רחוק בצבא".
בטקס הפרידה מהרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, בפברואר האחרון, רון נאמה כאחת מנציגי המשפחות השכולות, והודיעה כי החליטה ללכת בדרכו של אחיה ולהתגייס לגולני. גנץ היה זה ששאל אותה בעת ביקור בביתם האם היא רוצה להתגייס, והבטיח לה שידאגו לה. "בעזרת השם, אני אגשים את החלום של בן ואהיה קצינה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך