"אם הייתה לי עוד כליה הייתי תורם אותה לעוד אדם"

: הדובר הוא ג'רום דרמון, 45 מאשדוד, שתרם כליה לפני שנתיים לאדם שאינו מכיר בכלל, מבלי לקבל כל תרומה. הוא עשה זאת במסגרת עמותת "מתנת חיים", שמציינת בימים אלה 1000 תורמים שתרמו כליה לאדם מתוך אלטרואיזם, מתוך דאגה לאחרים שהם כלל לא מכירים. באשדוד יש 13 תורמים כאלה. ביום ראשון הם התארחו לציון האירוע אצל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. אגב זו בדיוק גם השנה למותו בטרם עת של מי שייסד את העמותה, הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל, שנפטר מנגיף הקורונה. ג'רום: "90 אחוזים מהתורמים בעמותה הם חרדים. חשוב שתהיה מודעות כזו גם בציבור החילוני".
ג'רום שייבדל לחיים ארוכים לאחר התרומה, עם הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נפגש עם לא מעט משלחות ועמותות אצלו בלשכה. ביום ראשון האחרון ידע גם הוא שיש לו פגישה מאוד מיוחדת, עם אנשים מאוד מיוחדים שלא פוגשים כל יום. ד"ר לסרי נפגש עם תושבי אשדוד שתרמו כליה לאדם שהם בכלל לא מכירים. תרמו מתוך רצון להציל חיים, מבלי לבקש כלום בתמורה.

בפגישה הזו הם גם ציינו יחד אירוע מיוחד. העמותה שאחראית לתרומה שדרכה גם כל התורמים מאשדוד עשו זאת  – "מתנת חיים", ציינה בימים אלה את התרומה ה-1000 שלה! המדובר כאמור בעמותה שמתוך אלטרואיזם, דאגה לאחר, עוסקת כבר כמעט 7 שנים בתרומת כליות למי שזקוק ממי שמתאים, בלי כל קשר משפחתי או כלכלי מצדו. עכשיו היא  כמו שאמרנו חוגגת את המספר המיוחד, כי אין מילה אחרת למי שמבריא וחוגג את החיים. 1000 כליות, זה 1000 אנשים שתרמו ו-1000 אנשים שחזרו לחיים רגילים.

בעמותת מנת חיים מתגאים בתורמים שלהם:  "בארגון מתנת חיים נרגשים בימים אלו להגיע לנקודת ציון מרגשת מאוד בתולדות הארגון, של אלף תרומת כליה אלטרואיסטיות שנתרמו לחולים שחייהם תלויים בכך. עמותת מתנת חיים מגייסת ומלווה מתנדבים בריאים המעוניינים לתרום כליה ולהציל חיים. כל תרומות הכליה הן אלטרואיסטיות והתנדבותיות בלבד ומתבצעות ללא תמורה וללא עלות למושתלים. מתנת חיים היא עמותה ללא כוונת רווח. המניע היחיד של כל העוסקים במלאכה הוא הרצון והנכונות לעזור לזולת ולהציל חיים".

הפגישה של התורמים עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי (צילום: 2000- עזריה).

אחד התורמים מאשדוד הוא ג'רום דרמון, 45, שתרם לפני שנתיים, כאמור לאדם שהוא לא הכיר ופגש אותו רק למחרת הניתוח. ג'רום גר באזור ח' והוא נשוי פלוס 6 ילדים. גם היום שנתיים מאוחר יותר הוא אומר בפה מלא: "אם הייתה לי עוד כליה הייתי תורם אותה לעוד אדם. כל מי שתרם חושב בדיוק כמוני". לג'רום בקשה חשובה: "רוב התורמים הם חרדים. 90 95 אחוזים מהם. הדבר הזה לא קיים כמעט בחברה החילונית. חשוב שתהיה מודעות כזו גם בציבור הכללי החילוני בכדי שיתרמו לאחרים בלי תמורה".

לצערו של ג'רום ולצערם של יתר התורמים ואנשי עמותת "מתנת חיים" בימים האלה הם מציינים גם שנה לפטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר, שהקים את העמותה ועמד בראש, ונפטר מהקורונה ממש בתחילת המגיפה. כמושתל כליה הוא ממש שמר על עצמו ולא יצא מן הבית, אבל למרות זאת נדבק. בפגישה ביום ראשון אמר ראש העיר כי בעתיד לאחר שהמגפה תמוגר, הוא יערוך באשדוד אירוע לזכרו של הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל, וגם בכדי להעלות את המודעות בעיר לתרומת כליה".

למידע על תרומת כליה אפשר להתקשר למשרד של "מתנת חיים" בטלפון 02-5000755. לתרומות כספיות אפשר להתקשר 2716*.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך