שינויים בחופי הים? משרד הפנים בתכנית חדשה ואחידה לכל חופי הים

קיבולת גבוהה לצד הימנעות מצפיפות, ותכנון ייעודי לאוכלוסייה הדתית ושמירה על הטבע. לראשונה: מינהל התכנון מקדם עקרונות אחידים לחופי הרחצה. כך מפרסם הבוקר (ד') לראשונה, כתב לאיכות הסביבה של "ישראל היום" דן לביא
סוכת מציל

עם פתיחת עונת הרחצה, מינהל התכנון מקדם מסמך מדיניות בנושא תכנון חופי רחצה מוכרזים, שיגדיר לראשונה עקרונות אחידים לתכנון החופים.

מטרת המסמך פשוטה: הסדרת התכנון בחופי הים, בשאיפה שהתכנונים של רשויות מקומיות את חופי הים יהיו בעלי עקרונות אחידים ולא כפי שקורה כיום. המסמך הוצג לאחרונה לוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף).

בפועל, ברגע שיאושר, כל רשות מקומית שתרצה לשדרג את חוף הים המוכרז שבתחומה תגיע עם תוכנית לולחו"ף שתאשר על פי העקרונות שנקבעו במסמך. הלכה למעשה, מסמך המדיניות המוצע מציב עקרונות ותפיסת תכנון שלאורם תבחן ולחו"ף את תוכניות חופי הרחצה המוגשות לאישורה.

בין העקרונות הללו ניתן למצוא את הכלל שלפיו חוף הים הוא משאב שנועד לשמש את הציבור הרחב, למגוון סוגי משתמשים, וכן דגשים לתכנון חופים נפרדים ועוד.

שר הפנים, אריה דרעי, התייחס לנושא: "חופי הים הם נכס בעל משמעות ציבורית חשובה, וככאלה יש להגן ולשמור עליהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך