"הרב פינטו חייב לעבור טיפול רפואי בהול בארה"ב, אחרת חייו בסכנה"

הרופא האמריקני, שמטפל ברב בשל הגידול הסרטני המצוי בגופו, מזהיר: "הרב עלול חלילה למות, מדובר בטיפול מציל חיים"

סערה חדשה נוצרה ביממה האחרונה סביב הרב האשדודי יאשיהו פינטו. רופאו האמריקני של מנהיג קהילת "שובה ישראל" מזהיר כי  מצבו הבריאותי של הרב מחייב אותו לעבור טיפול כירורגי מידיי ב"ממריאל סלון קטרינג" שבמנהטן, בעקבות מחלת הסרטן ממנה הוא סובל. אם לא יעבור את הטיפול, מזהיר הרופא, הרב עלול חלילה למות. אמש (שלישי) העביר הרופא לקרובי הרב דיאגנוזה לפיה ממצאי בדיקות שנערכו לרב העלו כי המחלה שתקפה את הרב בן ה-42 שכיחה בעיקר אצל בני אדם בני 65 ומעלה. "על הרב לעבור ניתוח בטכנולוגיה רובוטית באופן מיידי, ולא הסרטן יתפשט ולא יישאר הרבה מה לעשות חס וחלילה", אמר הרופא האמריקני בשיחה עם מקורביו של הרב פינטו.

בעקבות דבריו, מפעילים גורמים בחצרו של הרב פינטו לחצים על היועמ"ש יהודה ויינשטיין, בכדי שיאשר לרב לצאת לטיפול הדחוף, כהגדרת רופאו. כזכור, בעקבות היסטוריה של דחיות בהתייצבות לצורך משפטו, לטענת חסידיו בשל מחלתו, הוציא בעבר בית המשפט צו עיכוב יציאה מהארץ לרב פינטו. לפני כחודשיים וחצי הורשע הרב במסגרת עסקת טיעון בפרשת השוחד ונגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל. פרקליטי הרב הגישו ערעור לבית המשפט העליון על העונשן. גורמים בסביבת הרב פינטו סקפטיים באשר לאפשרות שהיועמ"ש יאשר לרב לצאת לטיפול הרפואי. לחסידים גם כך יש בטן מלאה על התנהלות היועץ המשפטי בחקירת הרב, אולם החשש מכך שויינשטיין יסרב להיענות גם ל"בקשה ההומניטרית" הזו, כדבריהם, מביא להאשמות חריפות וקשות שמשמיעים היום החסידים כלפי היועמ"ש, ואף מאשימים אותו בעקיפין בהידרדרות במצבו הבריאותי של הרב.

אחד מחסידיו שלה רב אמר כי "מדובר בהחלטה מסוכנת ואכזרית. הטיפול לסוג הספציפי של המחלה שנמצאת בגופו של הרב, הרבה יותר אפקטיבי בארצות הברית, אבל היועץ התעקש, לא הסכים לשמוע, אטם את הלב. אין לי ספק כי מצבו של הרב יכל להיות טוב לאין שיעור לו היו מאפשרים לו להשלים את הטיפול בארצות הברית. איפה הרחמים? איפה החמלה?".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך