כבוד לאשדוד: עמית אלגזר ממקיף יא זכה בחידון התנ"ך הארצי לנוער

אלגזר שזכה במקום הראשון בתחרות שנערכה בעיר בית שמש, ייצג את ישראל בחידון התנ"ך העולמי שיערך ביום העצמאות

▪️ מקום ראשון ממלכתי: עמית אלגזר (מקיף יא אשדוד)
▪️ מקום שני ממלכתי: אוראל בנימיני (תיכון רבין קריית ים)
▪️ מקום ראשון ממלכתי דתי: דביר ברחד (הישיבה התיכונית קריית אתא)
▪️ מקום שני ממלכתי דתי: גלעד אברהמוף (ישיבת בני עקיבא נתניה)

השנה, התקיים חידון התנ"ך בסימן "הגנה ותקומה", "בְּאַחַת יָדוֹ עֹשֶׂה בַמְּלָאכָה וְאַחַת מַחֲזֶקֶת הַשָּׁלַח".(נחמיה ד',יא'), ובמעמד מנכ"ל משרד החינוך, מר עמית אדרי וראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך.

שישה עשר המתמודדים שעלו לשלב החידון הארצי יקבלו ציון 100 בבגרות בתנ"ך ביחידות הבסיס
(2 יחידות לימוד). ארבעת הזוכים,
(2 מ"מ 2 מממ"ד) ישתתפו בחידון העולמי אשר יתקיים ביום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל.

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי אמר: "התנ"ך, ספר הספרים, עיצב את דמותו הרוחנית, המדינית והתרבותית של העם היהודי. הוא עיצב את ערכיו שהפכו להיות הדבק המחבר לאורך כל ההיסטוריה. גם היום כששומעים את קולות המחלוקת, אין בהם כדי לערער על המקשר והמשתף בין כולנו.
חידון התנ"ך מתקיים יומיים לפני ערב ליל הסדר. אותו ערב שהוא חלק מליבת הסיפור של עמנו. אתן המתמודדות ואתם המתמודדים ממשיכים את הסיפור. גם בתנאים המורכבים והלא פשוטים של הקורונה, לא ויתרתם. התמדתם והגעתם אל הרגע הזה. צללתם אל תוך האוקיינוס הגדול של החוכמה. שאבתם אותו באהבה ובשקיקה. השקעתם בלימוד התנ"ך חודשים, לכן כל אחת ואחד מכם ראוי לתואר המכובד ידען של התנ"ך. הידע שרכשתם הוא נכס צאן ברזל שישרת אתכם בכל עת. הוא מתנה גדולה, שאת פרותיה תקטפו לאורך השנים".

ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך: "ברכות חמות לזוכים. בית שמש היא עיר התנ"ך והתנ"ך פוסע בשבילה. בשנת ה- 70 להיווסדה, אנחנו שמחים לארח את חידון התנ"ך הארצי לנוער. עבורי כל משתתפי החידון הם מנצחים. הם נצחו בכך שלקחו אחריות על נצחיות ספר הספרים ובתוך שנה מורכבת לקחו אתגר מחוץ לתכנית הלימודים ומערכת השעות ועמדו בו. בימים קיימת שאלה סביב בחירה ובחירות נערים אלו בחרו בתנ"ך, בלימוד ושינון התנ"ך. זו אמירה הנשענת על עברנו כעם ובונה לנו את עתידנו כאומה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך