זהירות: החלה עונת הדגירה של היתושים

חודש האביב הוא גם תחילת עונת היתושים. מחלקת ההדברה בעיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה פועלים כדי למגר בתי גידול ליתושים ומבקשים מהציבור שיתוף פעולה ומעורבות פעילה במיגור בעיית היתושים * קדחת מערב הנילוס, דנגי, צ'יקונגוניה, זיקה ועוד, הן רק חלק מהמחלות שיתושים יכולים להעביר לבני אדם * זה הזמן להיערך

אוטוטו האביב מגיע ואיתו עונת היתושים. זה הזמן בו מתחילה פעילות ערה של יתושים, אשר מחפשים מקור מים עומדים שישמש להם מוקד לדגירת יתושים. כידוע, זחלי היתושים יכולים להתפתח אך ורק במקווי מים עומדים, ואילו עבור נקבות היתושים הבוגרות זה הזמן בו הן מעופפות ותרות אחר דם של בעלי חיים העשיר בחלבון לצורך התפתחות ורבייה.

האביב אם כן הוא האות לתחילת עונת הדגירה ועלינו להישמר מפני היתושים, כי לא רק שהם עוקצנים ומטרידנים מועדים אלא שהם גם מפיצי מחלות, כמו: קדחת מערב הנילוס, דנגי, צ'יקונגוניה, זיקה ועוד.

עיריית אשדוד בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, עושים כל שביכולתם כדי לאתר ולמנוע דגירות יתושים במרחבים הציבוריים, אך נדרשת גם תשומת לב של כלל הציבור והיערכות מקדימה של התושבים כנגד התהוותם של בתי גידול הנמצאים בתוך שטחים פרטיים. "על מנת למנוע התפתחות ורביה של יתושים, יש לפעול בכל דרך על מנת למנוע יצירה של בתי גידול", אומרים בעירייה וממליצים:

  1. חצרות בתים – לרוקן וליבש כל כלי המכיל מים (כדי נוי, עציצים, תחתיות עציצים ואדניות, כלי מים של כלבים וחתולים, דליים, צמיגים, מרזבים סתומים, כלי ניקוז לצמחים אוגרי מים, צינורות השקיה, טפטוף של מזגנים, ברזים דולפים ועוד).
  2. גגות ובמרתפים – למנוע הצטברות מים.
  3. לוודא שאין דליפות ביוב ושכל פתחי המערכת אטומים היטב.
  4. בריכות נוי – להשתמש בדגים טורפי זחלי יתושים.
  5. בריכות שחייה – אם לא בשימוש, יש  לרוקן את המים או להדביר.

כמו כן ממליצים גם על פעולות הגנה מפני עקיצות, ע"י:

  1. התקנת רשתות לחלונות והפעלת מאווררים.
  2. שימוש במכשירים דוחי או קוטלי יתושים (מנורות סגולות, סלילי בעירה, מכשירים חשמליים לפיזור תרסיסים דוחי יתושים וכד').
  3. מריחת חלקי גוף חשופים בתכשירים מאושרים דוחי יתושים.
  4. ריסוס משטחי מנוחה של יתושים בתכשירי הדברה מאושרים.

במקרה של מפגע שלא ניתן לסלקו או לטפל בו באופן עצמאי, ניתן לפנות למוקד 106.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך