קורסים לרישיונות הרשות לני"ע ומשרד האוצר – מה חשוב לדעת?

בעולם הכספים, הכלכלה והפיננסים ניתן למצוא כיום כמה מהמקצועות המבוקשים והיציבים ביותר מבחינת אפשרויות תעסוקה, הן היום והן מבחינת מה שניתן לדעת ולהעריך בנוגע לאופן בו ייראה שוק העבודה בשנים הקרובות
קרדיט לתמונה: pixbay

מקצועות כמו מנהל תיקי השקעות, יועץ השקעות, ייעוץ פנסיוני וכד' הפכו זה מכבר למקצועות מבוקשים ביותר, בין השאר מכיוון שנראה כי הביקוש לעובדי מקצוע במקצועות אלו גבוה, יציב ולא צפוי לרדת בעתיד הנראה לעין. בעוד נדרש רישיון מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר על מנת לעסוק במקצועות אלו, מעבירים מוסדות לימוד שונים קורסי הכנה ייעודיים לקראת המבחנים של רשויות המדינה. מה חשוב להכיר ולדעת בנוגע לקורסים אלו?

קורסי הכנה ממוקדים וייעודיים עבור כל אחד מהמבחנים הנדרשים

הדבר הראשון שחשוב לדעת ולהכיר בנוגע לקורסי ההכנה למבחני הרשות לני"ע ומשרד האוצר הוא כי ניתן למצוא כיום קורס הכנה ייעודי עבור כל אחד ואחד מהמבחנים הללו, ביניהם הן מבחני היסוד (דוגמת יסודות החשבונאות, מקצועית א', יסודות הביטוח וכד') והן מבחני הגמר (דוגמת גמר פנסיוני ומקצועית ב'). בתי ספר המתמחים בתחום זה, דוגמת האקדמיה לפיננסים, מעבירים קורסי הכנה ייעודיים עבור כל אחת מהבחינות הללו, כך שתלמידים המעוניינים להבטיח סיכויי מעבר והצלחה אופטימאליים יכולים להירשם לקורסים עבור כל אחד מהמבחנים.

נקודה חשובה שנייה היא כי ההרשמה לקורסים אלו בדרך כלל משתלמת ביותר: לאורך שנים ניתן לראות בבירור כי תלמידות ותלמידים הניגשים לבחינות הרשות לני"ע לאחר קורס הכנה ייעודי זוכים בציונים הגבוהים ביותר ובאחוזי מעבר גבוהים בהרבה מאשר אלו המאפיינים תלמידים הניגשים ללא הכנה מקצועית מתאימה.

בנוסף, כדאי להבין כי לפחות בחלק מבתי הספר המעבירים את קורסי ההכנה הללו ניתן למצוא הרבה יותר מאשר הכנה ממוקדת למבחן בלבד – במקרים רבים הקשרים שיוצרים בבתי ספר אלו, כולל עם המורים והמרצים עצמם, הם מה המסייע למצוא מקום התמחות בתחום ואף מקום עבודה "אמיתי" ראשון לאחר קבלת הרישיון המיוחל.

מקצועית א', השקעות ערך ועוד – קורסים לדוגמה

דוגמה מצוינת לקורס הכנה מומלץ במיוחד בתחום זה הוא קורס ההכנה לבחינה ב"מקצועית א' ". זוהי בחינה העוסקת לעומק ובפירוט בעולם ניירות הערך, והיא מהווה דרישת חובה כמעט עבור כל אחד מהרישיונות המדוברים. המבחן במקצועית א' נחשב לאחד המאתגרים והקשים ביותר במסגרת הבחינות הנדרשות לצורך קבלת רישיונות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. בעוד עבור תלמידות ותלמידים רבים זהו המבחן הקשה והמאיים ביותר, אחוזי ההצלחה בקרב הנבחנים אשר ניגשו לאחר קורס הכנה הם גבוהים ביותר. באמצעות סימולציות ומעבר על שאלות נפוצות המופיעות במבחן שוב ושוב, דואגים המרצים להכין את המשתתפים בקורס בצורה היעילה והטובה ביותר.

בנוסף לקורסי ההכנה הנ"ל, מציעים מוסדות הלימוד המתמחים בעולם הכלכלה והפיננסים גם קורסים המסייעים להיכנס לשוק ההון ולפעול בו, מלבד לקורסי הכנה עבור מקצועות מסודרים מסוימים. לדוגמה – קורס השקעות ערך (המכונה גם "קורס שוק ההון למתקדמים") מהווה דוגמה מצוינת לקורס שכזה, אותו מומלץ במיוחד לבחון מקרוב במידה ואתם מתעניינים בשוק ההון, ולא רק במקצוע מסוים בתחום זה.

 

למידע נוסף אודות קורסים לרישיונות הרשות לני"ע ומשרד האוצר, היכנסו לאתר האקדמיה לפיננסים מבית BDO המציעה מגוון הכשרות מקצועיות בעולם הפיננסים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך