רוצים למכור חמץ לפני החג? ב-2021 אפשר גם באינטרנט

רוצים למכור חמץ לפני החג? ב-2021 אפשר גם באינטרנט

גם אתם נתקפים בתחושת חרדה בכל שנה לקראת חג הפסח, כשאתם מנסים לחשוב מה אפשר לעשות עם כל החמץ? נראה שעבור רובנו, הניקיון וביעור החמץ שפותר את הבעיה של מוצרים שתוקפם עומד לפוג ושל החמץ שאנו אוספים כלכלוך במהלך הניקיונות, הוא פשוט לא מספיק מהסיבה הפשוטה שתמיד נשארת כמות גדולה ביותר של חמץ שהוא עדיין שמיש וטרי וניתן יהיה לאכול אותו גם אחרי החג. מה עושים? שהרי ההלכה אומרת בפירוש שאסור שיהיה חמץ בבעלותנו בחג הפסח. האפשרות המוכרת והנוחה ביותר היא מכירת חמץ לגוי, אבל בשיטה הישנה של מכירה פרונטלית, היא לא נוחה באמת ומחייבת אותנו להרבה מאמץ, מה גם שהיא לא תמיד מתאפשרת. למרבה הנוחות, היום אפשר לעשות את זה בקלות גם באינטרנט ואנחנו רוצים להסביר לכם בדיוק איך זה עובד.

מכירה קבוצתית בקנה מידה רחב

ראשית חשוב להבין כי הבעיה הזאת שתיארנו כאן עכשיו אמנם משתמעת כבעיה אינדיבידואלית פרטית של אנשים בודדים, אך מתברר שהיא מתרחשת בקנה מידה רחב ביותר ועל כן זאת כבר הפכה להיות מזמן בעיה קולקטיבית בעולם היהדות. במשך שנים צצו פתרונות כאלו ואחרים של פוסקים שונים כמו מכירות בשווקים וירידים ייעודיים לפני החג, אך נראה שהן לא סיפקו מענה אמיתי לפתרון הבעיה ורבים נותרו בכל זאת עם כמויות גדולות של חמץ שפשוט נאלצים לזרוק לפח.

העולם הדיגיטלי ובפרט השימוש הנרחב של כולנו ברשת האינטרנט, שינה את התמונה בעניין הזה מקצה לקצה, על ידי כך שהוא מאפשר בעצם לבצע מכירות מרוכזות ובכך מקל על כל התהליך. החמץ שנמכר למעשה נאסף ממספר רב של בתי אב ונמכר בצורה מרוכזת לגויים. היכנסו לאתר כיפה כעת ותוכלו כבר עכשיו להתחיל את התהליך המהיר והפשוט של מכירת חמץ ברשת.

איך זה עובד?

קודם כל חשוב לומר שכל התהליך נעשה בפשטות דרך אתרי האינטרנט, ומיועד לדתיים וגם לשומרי מסורת ולחילונים. ולצורך הדוגמה ניקח את התהליך המזורז באתר כיפה. בראשיתו של התהליך יש למלא פרטיים בסיסיים כמו שם ושם משפחה, כתובת הכוללת את עיר או יישוב המגורים, רחוב ומספר בית, טלפון נייד וכן כתובת דואר אלקטרוני, שהיא הכרחית על מנת לבצע את התהליך, וזאת לא ממש בעיה שכן דואר אלקטרוני זה משהו שיש לכל אדם בימינו. מכאן יש להעביר רשימת חמץ מפורטת ולמלא טופס ייפוי כוח המאפשרים לאתר כיפה ולרב אליקים לבנון או כל ממונה מטעמו, לבצע את המכירה בעבורכם. לאחר התהליך תקבלו אישור הלכתי לכתובת המייל שהזנתם שהחמץ שברשותכם נמכר והוא כבר נחשב בבעלותכם.

ומה עושים עם החמץ אחר כך?

באופן כללי חשוב לדעת שאיסור החמץ בפסח אומר שלא רק שאסור לאכול חמץ או לגעת בו, אלא שאסור גם לראות אותו, וזה עניין די בעייתי כאשר יש אצלנו כמויות של חמץ שהיינו רוצים להשתמש בו אידיאלית לאחר החג. אך האם יש צורך להוציא את החמץ מהבית לאחר המכירה שלו אונליין? לחלוטין לא וזהו בעצם היתרון המשמעותי כאן.

מכירת החמץ אונליין מאפשרת לנו לשמור על החמץ בבית, כאשר כל מה שנדרש זה לסגור אותו במקום אחד שאינו נגיש ושהוא מסומן על מנת שדרי הבית לא יצרכו ממנו בטעות. ואם לא די בכך, בגלל שמדובר לחמץ ששייך הלכה למעשה לגוי ולא לכם, לאחר החג הוא ייחשב כ"חמץ שעבר עליו הפסח", ותוכלו לרכוש אותו בחזרה ולהשתמש בו שוב. בשורה התחתונה, דרך פשוטה ונוחה לקיים את מצוות החג, שווה לנסות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך