חושפים את הסוד שמאחורי החתונה במגזר החרדי

המגזר החרדי הוא כמו סוד שאף אחד אינו יודע ומי שכן לא מוכן לגלותו. כך גם עולם השידוכים וההכרויות במגזר החרדי. הצלחנו לחשוף קצת מידע מהסוד הכמוס ולגלות את הדרך לחתונה במגזר זה. בואו גלו מה חשפנו
קרדיט FREEPIK

חושפים כמה סודות על המגזר החרדי

  • ראשית הסוד שברור לכולם – המגזר החרדי הוא קהילה סגורה שאין נכנס אליה אדם ככה סתם.
  • הסוד השני הינו שבמגזר החרדי אין דבר כזה לפגוש בחור או בחורה ככה לבד ולהחליט שזהו הוא יהיה איתך לכל חייך, הכל נקבע בערת שידוכים לחרדים על ידי שדכנים או שדכניות.
  • סוד נוסף הוא – שדכנית יודעת הכל והיא הגורם המאחד.

ישנם סודות נוספים מופלאים ומסתוריים במגזר החרדי אך אנחנו הבאנו את אלו ששבו את אוזנינו בכל תחום שידוכים לחרדים.

אז איך זה עובד? הדרך לחתונה ב-3 שלבים:

  1. להכיר – כדי להגיע לרגע המקודש שהינו החופה צריך קודם להכיר מישהו, במגזר החרדי לא ניתן להכיר סתם ככה. גבר ואישה שמגיעים לגיל שאפשר להינשא מוצאים את עצמם בפיה של שדכנית שכבר עוברת על רשימות אינסופיות של גברים ונשים חרדים המועמדים להינשא, לאחר מכן נוצרת הצעה שנבדקה בקפידה ובכובד ראש בין הורי הבחור המיועד לחתונה. עם אישורם לשידוך המוצע ההצעה מועברת להורי הבחורה אשר כעת צריכים לאשר האם לקבלה או לא. רק לאחר שיש אישור משני הצדדים מארגנים ביניהם מפגש
  2. להיפגש – שלב זה שונה מאוד בתכליתו מהמגזרים האחרים, בעיקר מהסיבה שלשמה מתקיים המפגש. המפגש הינו מפגש קצר המתקיים במקום פתוח ולרוב בליווי אדם נוסף, המפגש נועד לצורך הבנת השאיפות והדרך בה יתנהל הבית המשותף.
    בדרך כלל יתקיימו 3 מפגשים שמטרתם ליישר קו לגבי העתיד: איפה לגור?, כמה ילדים? מה העיסוק של הגבר? ועוד ועוד שאלות לגבי איך יתנהל הבית לאחר הנישואים.
  3. להתחתן – לאחר שסוכמו הדברים בין שני הצדדים והתקבל אישור סופי לשידוך זה הזמן לקבוע את תאריך החתונה, התאריך חל לאחר. עד לאותו רגע מיוחל הזוג לא ייפגש ובמידה וכן זה יקרה אך ורק בליווי מבוגר נוסף. בחופה עצמה הכל יתנהל על פי הלכות החג.

האם  אתם ראויים לשידוך.

רגע לפני שאתם מכריזים על חתונה ומוצאים אתכם עם המאץ' המתאים ביותר עבורכם, מתחיל תפקידן של שדכניות או שדכנים לחרדים. תפקידה של שדכנית בעצם לבדוק אם ישנם בעיות כלכליות, סיבוכים משפטיים, ובכלל את המצב הכלכלי, הנפשי והפיזי של שני הצדדים על מנת לוודא שהזיווג שנבחר ראוי והבחור והבחורה מתאימים זה לזה מבחינת המשפחות.

לרוב משפחות בעל ממון יחפשו שהשידוך יהיה עם בחור/ה ממשפחות שגם הן בעלי הון וכך יוכלו להתאים זו לזה לצורך זיווג.

ברור שבסופו של דבר האישור הסופי הינו של המשפחה, אשר מתקבל לאחר המפגש הראשון בין הבחור לבחורה בו נבדקת שפת גוף, שאיפות עתידיות, רצון ודרך לניהול הבית והתא המשפחתי וכדומה. שימו לב שאין בכלל התייחסות לנושא המראה החיצוני, וזאת כיוון שבמגזר החרדי לא מייחסים לכך חשיבות כלל וכלל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך