יש מי שדואג לילדי האומנה: הבת אתי קורוניו בעקבות האם אסתר המלכה

אתי קורוניו היא בתחום הנדל"ן שהקימה מיזם מיוחד עבור ילדי אומנה. המיזם כולל שתי חנויות שפועלות לאספקת ציוד הכרחי לילדים במצוקה הכולל ילקוטים, מחברות, עטים ועפרונות, צעצועים, פרטי לבוש, שמיכות חמות ועוד, והוא הולך וצובר תאוצה.
קרדיט יצחק שלחון

מדוע החליטה אתי לעזור לילדי אומנה דווקא? מכיוון שהיא הייתה אחת מהם, תינוקת בת שבועיים בלבד שהגיעה לבית משפחת שלחון עם אחותה בת-אל בת השנתיים. החום והאהבה שהעניקה המשפחה לשתי הבנות עודדו אותן להמשיך, להתפתח כל אחת בדרכה ובסופו של דבר לעזור לאחרים.

מאסתר לאתי – איך כל זה התחיל?

אסתר שלחון הוכיחה יותר מכול שהיא אישה של נתינה וחסדים, ודווקא ברגעים הקשים היא ידעה לחשוב גם על אחרים ולא רק על בני משפחתה. כשהיה ישראל בנה הביולוגי בן 11 אובחן אצלו גידול בצוואר. ישראל נאלץ להתאשפז בבית חולים לתקופה ממושכת, כשלצדו כל הזמן עמדה אמו המסורה ודאגה לו. בדיוק באותו בית חולים שבו אושפז ישראל ננטשה תינוקת שנולדה עם גפיים הפוכות. אסתר דאגה לה כאילו הייתה הבת שלה, ואפילו רצתה לאמץ אותה. עם זאת, הצוות הרפואי הודיעה לה שלישראל מחכה תקופת שיקום ארוכה וכי עדיף להתמקד בעיקר בו.

אבל אסתר לא עצרה שם, היא ידעה שבאפשרותה לתת הרבה מעבר לעצמה. לכן נדרה נדר שאם ישראל יתרפא, היא תקדיש את חייה לעזרה לילדים במצוקה. באותו רגע אסתר לא ידעה עד כמה היא קרובה להגשים את הנדר הזה. שלושה ימים בלבד אחרי שישראל הבריא, התקשרו אליה מהרווחה ועדכנו אותה שיש תינוקת קטנה בת שבועיים שמחכה לאשפוז. אסתר הסכימה מיד לקבל אותה ולא היססה או נרתעה גם כאשר הודיעו לה שלתינוקת הזו יש אחות, פעוטה בת שנתיים, ואסתר קיבלה גם אותה בזרועות פתוחות.

וכך מצאו את עצמן אתי קורוניו התינוקת בת השבועיים ואחותה הגדולה יותר בת-אל במשפחה אומנת חמה ונעימה. הן שהו במשפחה במשך שש שנים ברציפות, עד שחזרו לאמן הביולוגית. אבל גם לאחר החזרה, בכל פעם שמצבה של אמן התדרדר, הבנות ידעו שהן תמיד יכולות לחזור לאסתר. לאורך תקופה של 30 שנה אסתר פתחה את דלת ביתה ל-34 ילדי אומנה, חלקם בעלי צרכים מיוחדים, ואחרים בעלי בעיות פיזיות ונפשיות. בני משפחת שלחון – אסתר אם המשפחה, חיים הבעל ושלושת ילדיהם הביולוגיים – קיבלו בזרועות פתוחות את כל מי שנכנס אליהם הביתה. משם למדה אתי קורוניו מהו חסד אמיתי, וכשבגרה החליטה להמשיך את דרכה של אמה המאמצת.

המיזם של אתי קורוניו

בזכות החום והאהבה שקיבלו אתי קורוניו ואחותה בת-אל בשנים כה קריטיות בחייהן, הן גדלו והתפתחו. היום אתי קורוניו היא בתחום הנדל"ן והידע המשפטי שהיא רכשה עוזר לה לסייע למשפחות במצוקה ובמיוחד לילדי אומנה. אתי רוצה להעלות את המודעות לצורך לתת לילדי האומנה הזדמנות נוספת ולסייע להם בכל הדרוש, כדי שיוכלו לקבל חיי ילדות תקינים ואיכותיים ולצאת לחיים הבוגרים עם כלים חשובים לדרך.

אתי גם פתחה מיזם על שם אביה המאמץ חיים שלחון אשר הלך בתקופה האחרונה לעולמו בעקבות מחלה בכבד. המיזם כולל פתיחת חנויות שנועדו לספק ציוד בסיסי לילדי האומנה, ערכות בסיסיות לבית הספר הכוללות כלי כתיבה, מחברות, ילקוטים ואף פריטים חיוניים נוספים כמו בגדים, שמיכות וצעצועים. במיזם אין עובדים וכל הכסף שמגיע מהתרונות הולך ב-100 אחוז לילדים שבאמת צריכים זאת. כמו כן, אתי פועלת לשיפור התנאים במקלטים לנשים מוכות, על ידי רכישת ציוד כמו טלוויזיות, צעצועים, בגדים חמים ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך