ניכור הורי / עורך דין דני גל

לפני כשנתיים נכנס ניכנס למשרדי אב המתגורר בישוב סמוך לאשדוד והחזיק בידיו כתב תביעה שקיבל מס' ימים קודם לכן. "מה זה אפוטרופסות בלעדית" הוא שואל אותי? לאחר שיחה עולה כי ללקוח ילד בן 3 מקשר זגי שניהל לפני מס' שנים ואשר האם ממנו כבר מס' חודשים לראות את הילד כלל תוך שהגדילה ואף הגישה לאחרונה תביעה לאפוטרופסות בלעדית ובה היא מבקשת לנתק כל קשר בין הקטין ואביו ובקשה לשליטה מוחלטת על כל ענייניו של הקטין.

האב גולל בפני את הרקע למצב כשלטענתו האם בכוונת מכוון עשתה הכל בכדי לנתק את הקשר בינו ובין הקטין וזאת מיד לאחר שהוא החליט שלא להמשיך את הקשר הזוגי עמה.

מיותר לציין כי האב היה במצב נפשי קשה ביותר ואשר היה צריך לחזקו ולתת בו את האמונה כי בדרך קשה וארוכה ניתן יהיה לשנות מהיסוד את המצב, למנוע את המשך הניכור ולחדש את הקשר בינו ובין בנו.

לאחר שהצגתי לאב את זכויותיו העומדות לו בהתאם לחוק הכשרות המשפטית, נגשנו למערכה המשפטית כנגד האם ועמדנו על התנגדות האב להענקת האפוטרופסות הבלעדית לאם כמו גם על הסדרת המשמורת והקשר בין האב והקטין.

במהלך השנתיים האם עשתה כצפוי כל דבר כמעט בכדי להקשות ולמנוע את חידוש הקשר בין האב והקטין, בין באמצעות תלונות שווא במשטרה, ניסיונות להרחקת האב באמצעות צווי הגנה מבית המשפט,  ניסיונות להטות את העובדים הסוציאליים כנגדו, הסטת עובדי הגן של הקטין כנגד האב ועוד ועוד.

האב אשר היה ערוך היטב לכל התרחישים והמניפולציות וזאת בליווי של עו"ד דני גל, הצליח לחדש את הקשר עם הקטין כבר בהתחלה תוך שכיום על פי הכרעות של ביהמ"ש מקיים האב הסדרי משמורת משותפת בינו ובין האם תוך שהוא שותף מלא כהורה לכל דבר ועניין בכל ענין הנוגע לבנו.

יהיה המקרה מורכב ככל שיהיה, מומלץ מאוד לטפל במקרים דומים כאלו מיד עם התרחשותם ולא לוותר להורה המנכר בשום אופן, לשכור שירותי עו"ד אשר עוסקים בדיני משפחה והמתמחים במצבים אלו ולפנות לבתי המשפט אשר אף הם עברו שינוי יסודי וכיום יש מודעות ונהלים סדורים לטיפול בתופעת הניכור.

עורך דין דני גל עוסק בדיני משפחה, מקרקעין ובעל ניסיון של מעל 15 שנים.

***המידע האמור במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות חוות דעת משפטית או ייעוץ מכל סוג שהוא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך