ביטול מתנה מאב לבת / עורך דין דני גל

תושב אשדוד בשנות ה 80 לחייו הגיש תבענה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד ובה הוא תובע את בתו על השבת הנכס אותו העניק לה במתנה לפני שנים ספורות. במסגרת התביעה טוען האב כי יש לבטל את עסקת המתנה וזאת לאור העובדה כי הבת מתנהגת כלפיו בהתנהגות מחפירה, הפרה את התחייבותה לאפשר לו להתגורר עמה עד אחרית ימיו , זרקה אותו מביתה ולא בקשר עמו.

עורך דין  דני גל מאשדוד מייצג בתובענה את הבת אשר אף היא תושבת אשדוד ואשר נאלצת כיום להתגונן בבית המשפט בלית ברירה בתובענה מצד אביה כאשר טוענת מנגד כי מעולם לא הייתה כל התחייבות מצידה לאפשר לאביה מגורים יחד עמה עד אחרית ימיו, כמו כן טוענת הבת כי האב הוא זה שמתנהג כלפיה בהנהגות מחפירה ואלימה, הענקת המתנה ממנו אליה נעשתה ביוזמתו תוך שמצידה לא הייתה כל התחייבות לתמורה כלשהי.

אין ספק כי המדובר בסיטואציה לא נעימה כלל במיוחד שעה שמדובר בסכסוך בתוך המשפחה כאשר תהא התוצאה המשפטית אשר תהיה, כל הצדדים מפסידים ובמיוחד ולתובענה מסוג זו יש השפעה על המשפחה המורחבת תוך שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לשקם את היחסים בין הצדדים לתובענה.

לעניות דעתי התבענה הנ"ל תדחה ולו מהטעם כי בין הצדדים לא נערך הסכם הלוואה אשר היה אמור להסדיר את תנאי המתנה. כמו כן מדובר במתנה שהוענקה ונגמרה ברישום הזכויות על שם הבת ועל כן אין המדובר בהתחייבות לתת מתנה (אשר חזרה ממנה אפשרית תחת התנאים האמורים בחוק המתנה) כי אם מתנה שהושלמה ולכן האב כבר לא יכול לחזור בו.

המלצתי היא כי עובר למתן המתנה על הצדדים לערוך הסכם מתנה ובו להסדר היטב את תנאי המתנה באופן מפורט וברור. כמו כן אפשרות נוספת שעמדה לאב במקרה זו הייתה לרשום בטאבו הערת אזהרה בדבר התחייבות לזכות מגורים או הערה למניעת עסקה אחרת והכל בכדי להבטיח א זכויותיו לאחר הרישום על שם מקבל המתנה.

הסדרת היחסים קריטית ותמנע מחלוקות עתידיות ובעיקר עוגמת נפש ויחסים עכורים בתוך התא המשפחתי וגם בכלל.

עורך דין דני גל עוסק בדיני משפחה, מקרקעין ובעל ניסיון של מעל 15 שנים.

***המידע האמור במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות חוות דעת משפטית או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך