"החלום שלי להגיע אולי לפרמייר ליג או לסרייה A אבל בינתיים טוב לי באשדוד"

רגע לפני הפלייאוף העליון, תפסנו את ננאד צבטקוביץ' 25, 1.94 מ', בלמה המצטיין של מ.ס אשדוד. הבלם שכבר מעניין את הקבוצות הבכירות בארץ לעונה הבאה. הוא מגלה שהוא עדיין לא חושב על זה בינתיים...וגם לא על השלב הבא בחיים – משפחה. מספר בפתיחות מה הוא חושב על הבלם שלצדו, על תואר האליפות, על ישראל ואשדוד ואפילו על "ערב שבת"...צבטקוביץ': "יש לי רק דברים חיוביים להגיד על ישראל. אני מתרשם מהתרבות שלכם, אתם מאוחדים ומעריכים את המשפחה".
ננאד צבטקוביץ'. (צילומים: טל אקוקה)

בפנקסים של כל הסקאוטים בארץ בקטגוריית הבלם, הוא כבר כתוב עם קו מודגש מתחת. כל קבוצות הצמרת מ"פנטזות עליו", מכבי ת"א, מכבי חיפה, הפועל באר שבע ומי לא. בינתיים הוא כתוב בהתאחדות לעוד 3 עונות לפחות במ.ס אשדוד, היא הראשונה שאיתרה אותו והביאה אותו לכאן. האמת מזל. גדול. כשרואים אותו משחק לא מבינים איך הסתדרו בלעדיו. כן, כן, בטח ניחשתם, אנחנו מדברים על בלם הקבוצה הסרבי ננאד צבטקוביץ', שאין אחד באשדוד ובארץ שלא מכיר אותו, ולא מזכיר אותו בנשימה אחת עם הבלמים הכי טובים העונה בישראל.

לפעמים אומרים שכל דבר צריך לקרות בזמן שלו. כנראה זה המקרה. לפני משהו כמו 3 שנים, בובי מילבסקי, המאמן המקדוני של מ.ס אשדוד רצה להביא אותו לקבוצה, אבל זה לא הסתדר ומאוחר יותר הוא נפצע. נראה כי צבטוקביץ 'ואשדוד כבר לא יהיו. אבל הנה הוא פה. בגדול. אז רגע לפני שינסו "לחטוף" אותו ורגע לפני הפלייאוף העליון, תפסנו את ננאד לשיחה פתוחה, כשהוא עם הנימוסים האירופיים שלו, היה הכי סבלני והכי "פתוח" שאפשר בריאיון. טוטאלי. כמו במשחק.

"אוהב את הים". וגם לקפוץ לגובה מסתבר.

ננאד צבטקוביץ', 25, 1.94 גדל בעיר אוז'יצה,  הוא הגיע לכוכב האדום בלגרד, אבל בבוגרים לא שיחק מספיק. הוא הושאל לקבוצת זמון מהליגה השנייה ועלה איתה לסופר ליג, שזו הליגה הראשונה. אבל אז הוא נפצע בברך, זמון ירדה ליגה והוא הגיע לקבוצת ווזדובאץ". "שם שוב אשדוד נכנסה לתמונה", כמו שהוא  מספר.

איך הגעת לאשדוד?

"הגענו להסכם לפני כשלוש שנים על לתנאים שלי. אבל המועדונים לא הגיעו להסכם ביניהם. נפצעתי בברך ולקח לי זמן לחזור להתאמן. אחרי שנה בווזדובאץ", אשדוד איתם דווקא הגיעה לסיכום. אני חושב שהגעתי בדיוק בזמן, לא הייתי צריך להגיע לפני כן כנראה. אני טוב יותר היום".

אתה בלם שמחפש כל הזמן את השער

"זה נהיה חלק ממני. כל פעם שיש כדור חופשי אני עולה ומחפש לכבוש. כבשתי שני שערים, אבל אני בטוח שיהיו לי עוד"

הניסיון שלנו גרם להבנה בנינו". עם טימותי אוואני הבלם מאוגנדה.

הכרת את אשדוד בכלל לפני שהגעת?

"אני שמעתי שאשדוד מועדון טוב. שאלתי כמה שחקנים מסרביה, שמכירים, על העיר והקבוצה. אמרו לי שזה מקום חיובי. גם העובדה שאשדוד היא על חוף הים השפיעה על החלטתי".

באמת?

"אני אוהב את הים. בסרביה הייתי רחוק מהים. לא יכולתי לנסוע . שיחקתי כל הזמן וההפסקה בין העונות לא הייתה גדולה. פה זה כמה דקות ואתה בים"

אז אתה כל יום בים?

"לא כל יום. אבל אני הולך הרבה לים. בכל הזדמנות"

ננאד כבר חצי שנה בישראל. יש לו דעה מאוד ברורה על אשדוד והמדינה. לפי התשובות שלו, שווה לשקול לעשות אותו אח"כ שגריר של כבוד. הוא פשוט אוהב אותנו.

אחרי חצי שנה מה אתה אומר עלינו?

"אני אומר רק דברים חיוביים. לא חוויתי דברים שלילים פה. אני מתרשם מהתרבות שלכם, אתם  מאוחדים ומעריכים את המשפחה. זה דבר שהשפיע עליי. אני נהנה לראות איך בשבת כל האנשים ביחד"

עשית כבר שבת כמו שצריך?

"עשיתי כמה פעמים. הייתי אצל המאמן רן בן שמעון. כשהגעתי לישראל הוא קרא לי לבוא לעשות איתו שבת. זו הייתה חוויה טובה לי".

אם כבר הזכרת את רן, מה אתה יכול להגיד עליו?

"רן הוא מאמן מדהים. הוא הביא לשינוי בתרבות המועדון.  לפניו אשדוד לעולם לא חשבה ללכת למגרשים כמו בלומפילד וסמי עופר בכדי לנצח. אנחנו הולכים למשחקים מול קבוצות עם שם גדול בכדי לחזור עם ניצחון. הוא שינה את זה. אנחנו עומדים מולם שווים. אבל אנחנו עדיין לומדים כל הזמן"

כמו שאמרנו לא מעט קבוצות כבר רשמו את שמו ב"פנקס" שלהם. ברור שההצעה תבוא. לא בטוח שבאשדוד יוותרו עליו כל כך מהר. ומה הוא אומר?

"הביא לשינוי בתרבות המועדון". על רן בן שמעון.

ואם תבוא הצעה אחרי ההצלחה העונה?

"שהקבוצה משחקת טוב כל השחקנים הופכים לטובים יותר ומתעניינים בהם יותר. יש עוד משחקים לשחק עד תום העונה. עדיין מוקדם לדבר על הצעה. אני לא חושב על זה עכשיו".

אמרו לי שאתה עברית כבר יודע

"כן, אני יודע הרבה. שעברתי את המילה ה- 700 הפסקתי לספור. עכשיו אני מתחיל לשלב אותם. לומד לאט. כמו תחביב. כל פעם אני שומע מילה חדשה אז אני שואל את החברים מה זה"

איזו מילה אתה הכי הרבה משתמש במשחק?

"יאללה. קדימה".

 

אז קדימה, מי תיקח אליפות?

"אנחנו נראה. קשה לנבא. יש שתי קבוצות, מכבי חיפה ומכבי תל אביב שהן מצוינות. אבל יש עוד זמן וקשה להגיד עכשיו. הכל יכול להיות".

כשמדברים על בלמים באשדוד, מזכירים לצד צבטוקביץ' גם את הבלם האוגנדי, טימותי אוואני. מדברים על צמד שהרבה זמן לא היה כמותו כאן.

איך אתה מסתדר עם אוואני?

"כששני שחקנים משחקים הרבה זמן בתפקיד שלהם, ובאים לשחק יחד, הם לא צריכים הרבה בכדי להכיר אחד את השני. זה מה שקרה איתי ועם טימותי. אנחנו מבינים את המשחק. אבל כל הקבוצה משחקת ברמה גבוהה, כך ששני שחקנים לבד לא משנים הכל. במקרה שלנו כל ההגנה טובה".

לכל אחד יש חלום, מה החלום שלך?

"החלום שלי הוא לנצל את הפוטנציאל שלי. להיות טוב יותר. אם אגיע לפרמייר ליג או סרייה A אני אשמח. אני אבל שמח גם איפה שאני. בינתיים טוב לי במ.ס אשדוד".

רגע לפני שנפרדים, קשה לא לשאול את הבחור הרווק אם הוא חושב על השלב הבא, לא בקריירה, במשפחה, בחיים.

חושב על להכיר מישהי, להתחתן?

"אני בן 25, אבל לא לחוץ חתונה. בדברים כאלה אסור למהר. צריך לדעת לבחור פרטנרית לחיים. בזמן הנכון זה יבוא"

טוב. אז מה לאחל?

"רק להישאר בריא, לשחק כדורגל וליהנות. זה הכי חשוב"

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך