בנמל אשדוד נרשם שיא של כל הזמנים בפריקת מכולות

המדובר בשיא של כלל נמלי ישראל לשנת 2020, בה נפרקו מעל ל-1,500,000 מכולות וסחורות בסכום כולל של כ-108 מיליארד שקל.
נמל אשדוד (צילום: תומר שגב)

מגפת הקורונה שפרצה לפני קרוב לשנה השפיעה באופן דרמטי על חיינו, ונראה שלא פסחה גם על הרגלי הצריכה של הישראלים. אם הנחנו שעקב אחוזי האבטלה הגבוהים נראה פגיעה בצריכה הפרטית, על פי היקפי המכולות שנכנסו לארץ, ניתן להעריך שהיא אף עלתה .

סגירתו של הנתיב האווירי עם פרוץ המגפה, והידללות טיסות הנוסעים היומיות שהובילו גם מטען, הביאו לעלייה בשינוע מטענים דרך הנתיב הימי. נמל אשדוד, אשר המשיך בפעילותו החיונית באופן רציף, רשם שיא תפעולי , ופרק בשנת 2020 כ-1,584,000 TEU)) מכולות. זהו שיא היסטורי של כל הזמנים, בנמלי ישראל. היקף הסחורות הכולל אשר נכנס לנמל עומד על שווי של כ-108 מיליארד שקל. מהמספרים מסתמן כי על אף ההנחה שהקורונה תפגע בהיקפי הייבוא, נראה כי הצריכה הפרטית לא נפגעה, ובהשוואה לשנת 2019, אף נרשם גידול של מספר אחוזים.

אם נביא בחשבון את הירידה בהיקף ייבוא רכבים, הדבר אף מחזק את ההשערה כי הייבוא האישי גדל באופן משמעותי, בעיקר בשל רכישות האונליין וההזמנות מאתרים בינלאומיים. מנתוני חברת שב"א, מפעילת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי, הקונים באינטרנט מעדיפים לעשות זאת באתרים בינלאומיים, ואכן נרשמה צמיחה לעומת השנה הקודמת.
הגידול בייבוא אף הביא לביקושים חסרי תקדים למכולות. העלייה בסחר וצריכה מוגברת של מוצרי צריכה ומזון מצד הציבור שנאלץ להישאר בבתים לאורך תקופות הסגר השונות, לצד ירידה משמעותית בשימוש בקו האווירי, הפכו את הים לעורק מרכזי להובלת הסחורות והמטענים.

אורנה הוזמן בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, מציינת: "פעילות הנמל בתקופת משבר הקורונה, ממחישה לא רק את מיומנותם ומסירותם של עובדי הנמל, אלא גם חושפת את מורכבות המשימה הלאומית של הפעלת נמל ימי בישראל וחשיבותו. סגירת הנתיב האווירי עם תחילתו של משבר הקורונה הותירה את נמל אשדוד עורק החמצן הכמעט בלעדי של מדינת ישראל. אני מלאת גאווה על שהצלחנו לשמור על מעבר רציף של סחורות, באופן בו לא הורגש כל מחסור."
שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד, מוסיף: "אנו רושמים שיא שנתי בהיקף פריקת המכולות, אולם שברנו גם שיא היסטורי לפני כחודשיים, כאשר ביממה אחת פרקנו בנמל אשדוד מעל ל-5,000 מכולות, הנתונים האחרונים מוכיחים על שיפור ביעילות ובכשירות הציוד בזכות העובדות והעובדים שלנו וזאת על אף הפגיעה הצפויה של מגפת הקורונה, השכלנו לא רק לצלוח את תקופת המשבר המאופיינת בחוסר וודאות, אלא גם להגיע להישגים מרשימים.  נמשיך לספק ללקוחותינו את השירות המיטבי."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך