הממשלה אישרה: מראשון לימודים בכיתות ז'-י' ייפתחו המסעדות והאולמות

מסעדות יוכלו להושיב עד מאה איש בפנים בכפוף לתו הירוק. מי שלא התחסן ייאלץ לשבת בחוץ. ב ממחר ייכנסו מנתב"ג אלף נוסעים ובהמשך השבוע 3,000.

חוזרים לאט לאט שגרה.

הממשלה אישרה הערב (שבת) את תקנות הפעימה השלישית של ההקלות שייכנסו לתוקף מחר. הלימודים בכיתות ז'-י' יתחדשו במוסדות החינוך בערים הירוקות, הצהובות והכתומות הגבוליות. כמו כן ייפתחו המוסדות להשכלה גבוהה למחוסנים ומחלימים.

השרים אישרו גם מגבלת התקהלות באולמות אירועים, שבמסגרתה תתאפשר תפוסה של עד 50% מהאולם ולא יותר מ-300 איש. הכניסה לאולמות תותר רק לנושאי התו הירוק, למעט 5% מהמשתתפים באירוע, שיוכלו להיכנס בהצגת תוצאות בדיקה שלילית שנערכה 48 שעות לפני כן. במסעדות, תותר ישיבה בתוך שטח המסעדה לבעלי תו ירוק בלבד. המסעדות יוכלו להושיב בתוך שטח המסעדה עד 75% מהתפוסה ולא יותר מ-100 איש. בחוץ תתאפשר ישיבה גם ללא הצגת תו ירוק ועד 100 בני אדם. המסעדות יצטרכו להקפיד על שמירת מרחק של שני מטר בין שולחן לשולחן.
המלונות, שפועלים תחת תו ירוק, יוכלו להפעיל ממחר את חדרי האוכל במגבלת תפוסה של מחצית מהנכנסים בימי שגרה לחדר האוכל, וכל זאת כשבמקום לא שוהים יותר מ-300 בני אדם.
אירועי תרבות וספורט, בתי תפילה שפועלים תחת מתווה התו הירוק וכנסים יוכלו לכלול עד 500 איש במבנה סגור ועד 750 איש בשטח פתוח. באולם או אצטדיון עם יותר מ-10,000 מושבים – תותר כניסת עד 1,000 איש במבנה סגור ועד 1,500 איש בשטח פתוח.  בתי תפילה שלא פועלים במסגרת מתווה התו הירוק – כלומר מאפשרים גם את כניסתם של אנשים שלא החלימו או התחסנו – יצטרכו להמשיך לפעול בהתאם למגבלת ההתקהלויות הרלוונטית לתקופה זו – 20 מתפללים בתוך שטח בית התפילה ועוד 50 בחוץ.
פתיחת נתב"ג – בהמשך להחלטת הממשלה להחזרת הישראלים ארצה לקראת בחירות, סוכם כי ממחר ישראלים יוכלו להגיע מחמישה יעדים יומיים: ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז וקייב. עם אישור התקנות, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה, יתווספו עוד שני יעדים: טורונטו והונג קונג, משם יתאפשרו טיסות על-פי הצורך. בהתאם להחלטת שרת התחבורה מירי רגב, כמות הנוסעים החוזרים ארצה תוגבל תחילה ל-1,000 נכנסים. נמסר כי בהמשך השבוע תעלה הכמות עד ל-3,000.
במוסדות ההשכלה הגבוהה, ההכשרה והמוסדות התורניים העל-תיכוניים שיבטיחו אפשרות של קיום לימודים לתלמידים שלא מחזיקים בתו ירוק יתאפשר לקיים לימודים פרונטליים בתנאים הבאים: עד 300 איש באולם ובתפוסה של לא יותר מ-75%, הפרדה של לפחות ארבעה מטרים בין המרצה או המורה לסטודנטים או התלמידים ותליית שלט על מוסדות שפועלים בהתאם לתו הירוק. מוסדות שיכניסו אדם ללא תו ירוק ייקנסו ב-5,000 שקל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך