לינקים לקידום אורגני BEST LINKS

כאשר אנו רוצים לקדם את האתר שלנו בשיטה האורגנית כדי שתוצאות החיפוש יופיעו בתוצאות האורגניות ואתם בוחנים לבצע
צילום:freepik

כאשר אנו רוצים לקדם את האתר שלנו בשיטה האורגנית כדי שתוצאות החיפוש יופיעו בתוצאות האורגניות ואתם בוחנים לבצע קניית כתבות בתשלום עם חברת בסט לינקס, זה אומר שאנחנו עושים כל מיני פעולות שהמטרה של כולן היא אחת. לקדם את האתר שלנו ולהפוך אותו לכמה שיותר נגיש, קל לגלישה, אינטואטיבי ונוח הן עבור הגולשים והן עבור מנועי החיפוש. למרות שיש המון סוגים של פעולות שאפשר לעשות גם בתוך האתר וגם מחוצה לו, הפעם בחרנו לדבר על לינקים לקידום אורגני.

 

יש שני סוגים עיקריים של לינקים או קישורים. לינקים הפזורים בכל האתר של כל עמוד ופוסט. המטרה של לינקים פנימיים היא להפנות את הגולשים לעמודים נוספים באתר. הסוג השני הוא הלינקים החיצוניים שיותר תורמים לקידום האתר ולהגדלת החשיפה בו.

 

לינקים לקידום אורגני – החשיבות של קישורים פנימיים

היום, אנשים שבונים אתר לא מבינים עד כמה הנושא של קניית קישורים SEO פנימיים חשוב. מדובר בתהליך ארוך, סיזיפי שלוקח המון זמן ועדיין חשוב להשקיע בזה. אם אין לכם את הידע והזמן לעשות את זה בעצמכם, שווה להיעזר בבונה אתרים ומקדם אתרים מקצועי. כותרות מסקרנות ותוכן איכותי אכן חשובים אך הם ממש לא מספיקים. השקעה בקישורים פנימיים תוביל לכך שתוכלו למצות בצורה המיטבית את הפוטנציאל של הקידום האורגני. הסיבה לכך שכדאי מאוד להשקיע בלינקים פנימיים לקידום אורגני היא משום שמנוע החיפוש, עם דגש על גוגל מאוד השתכלל בשנים האחרונות. המטרה של האלגוריתם של גוגל היא לדמות ככל האפשר את חווית המשתמש של הגולש. גוגל רוצה שהגולש ימצא בדיוק את מה שהוא מחפש בזמן הגלישה.

 

כאשר הגולש מחפש מידע או תוכן הוא רוצה לקבל מענה מידי לצורך שלו חברת בסט לינקס יכולה לדאוג לבניית קישורים , להנות מאתר עם הישגים מרשימים שישכנע אותו להיות מונע לפעולה ויותר מזה- הוא מחפש אתר עם תוכן שמספק ערך מוסף שיסקרן ויעניין אותו. לרוב, גולשים המקישים על תוצאות החיפוש האורגניות מחפשים מידע שיתן להם ערך מוסף ולכן המידע הזה חייב לשלב בתוכו לא רק מסרים שיווקיים, אלא גם תוכן אינפורמטיבי.

 

לינקים לקידום אורגני – קישורים פנימיים חשיבות

כאמור, ערך מוסף הוא סופר חשוב ומנועי החיפוש עם דגש על גוגל שמים עליו דגש מאוד גדול. בעזרת קישורים פנימיים אנו יכולים לאפשר לגולשים שלנו לקבל עוד מקורות מידע שיעניינו אותם ויתרמו להם.

 

דוגמא לאיך קישורים פנימיים יכולים להעניק ערך מוסף לגולש

אם למשל כתבנו באתר שלנו מדריך מקיף על איך להוציא רישיון טיסה, יהיה מאוד נחמד לקשר את הגולש לעמוד נוסף בו מופיעים כל סוגי הרישיונות וממנו עוד עמוד שיקשר לעמוד אחר שעוסק בבתי ספר בעולם בהם אפשר להוציא את הרישיונות. אין לזה סוף משום שמאותו עמוד אפשר לקשר לעוד עמוד בו כתוב אילו מסמכים או מבחנים צריך לעבור לפני שמתחילים את התהליך ועוד ועוד… אולי הגולשים שלנו התעניינו בנושא של הוצאת רישיון טיסה, אבל בפועל הם גם רוצים לדעת איך זה עובד ואיך מתקדמים עם התהליך ובאמצעות קישורים פנימיים, אפשר לעשות את זה ולספק להם את המידע שהם מחפשים. קישורים פנימיים הנמצאים לאורך התוכן עוזרים לספק לגולשים ערך מוסף וגם תורמים רבות לשדרוג האתר בתהליך הקידום האורגני. נוכחות או אי נוכחות של קישורים מעידה ברוב הפעמים על תוצאות קידום מצוינות או טובות פחות.

 

לינקים לקידום אורגני לצורך הגברת ניידות בתוך האתר

לא רק שקישורים פנימיים מעניקים לגולש ערך מוסף, הם גם הדרך היחידה והטובה ביותר באמצעותה מנועי החיפוש יכולים לעבור בין האתרים השונים. לגוגל למשל יש רובוט שסורק את כל האתרים שיש ברשת. המטרה של הרובוט הזה הוא למצוא עמודים חדשים שעלו לאחרונה ולמצוא כל מיני שינויים שהתעדכנו בעמודים שכבר קיימים באתר. כדי שהרובוט יוכל לעבור מעמוד לעמוד הוא מחפש קישורים. הרובוט של גוגל מסוגל לגלות עמודים חדשים דרך מעבר בין הקישורים הנמצאים בתפריטים העליונים, בתפריטים התחתון, לינקים פנימיים שנמצאים בתוך התוכן ועוד.

 

לינקים לקידום אורגני על בסיס מילות מפתח

מכיון שגוגל קורא את התוכן ומבין שהתוכן שעליו יש את הקישור הוא כנראה מכיל מילים שרלוונטיות לדף שאליו הגולש עובר. בעזרת קישורים פנימיים אפשר לפזר לגוגל כל מיני רמזים על בסיס ביטויים שאנחנו רוצים לקדם בעמוד ספציפי.

 

לינקים לקידום אורגני בעזרת גיוון

יש כמה דרכים ליצור קישורים פנימיים איכותיים. מנוע החיפוש של גוגל רוצה להרגיש שהקישורים הם טבעיים, כלומר שאנחנו רוצים להעניק לגולשים חוויה אופטימלית בתוך האתר. לכן, מאוד חשוב שלא לקשר כל הזמן על אותו אנקור, כלומר על אותו הביטוי. לגוגל זה נראה מאוד מלאכותי, לא טבעי ולכן חשוב לגוון באנקורים. לקשר בכל מיני מונחים בכל מיני מאמרים גם אם המונחים דומים לזה. למשל אם אני רוצה לקדם את הביטוי ”הוצאת רישיון טיסה“ אז בעמוד אחד זה יהיה הביטוי שאני מקדם אבל בעמוד אחר אני אקדם את הביטוי ”איך מוציאים רישיון טיסה“ ובעמוד הבא ”דרכים להוצאת רישיון טיסה“ או ”בתי ספר בהם ניתן להוציא רישיון טיסה“. בנוסף, מומלץ מאוד שלא לדחוף את הקישורים בלי היגיון או קשר. תמיד כדאי לחשוב על הצרכים של הגולש ולשאול את עצמנו האם הם באמת עשויים ללחוץ על הקישור הזה והאם הוא יעיל עבורם ונותן להם מענה לשאלות שעולות מתוך התוכן שהם קוראים באותה נקודה. לכן, חשוב לקשר כמה שיותר בצורה טבעית. ברגע שגוגל מזהה שיש גיוון ואין עקביות, הוא מצ‘פר את האתר.

 

לינקים לקידום אורגני כמה צריך ?

כשמדובר בקישורים פנימיים, מצד אחד אנחנו לא רוצים להפריז אבל מצד שני אנחנו כן רוצים שיהיה עניין. לכן, חשוב לשלב קישורים פנימיים באופן מדוד והגיוני. אפשר להיעזר בתוכן SEO מקצועיות כמו למשל MOZ. את הלינקים הפנימיים קשרו בהתאם לכמות התוכן. מומלץ להוציא 2-3 קישורים מקסימום מתוך עמוד של 500 מילים.

 

לינקים לקידום אורגני לא מזניחים את הקישורים החיצוניים

אמנם המדריך הנוכחי עסק דווקא בקישורים פנימיים, אך יש חשיבות מאוד גבוהה גם לקישורים החיצוניים. כלומר, חשוב לשלב קישורים בתוך האתר שמובילים לאתרים סמכותיים וחשוב גם שאתרים סמכותיים יקשרו לאתר שלנו. אם האתר שלנו מקבל לינקים מאתרים חיצוניים, זה מעיד על כך שהתוכן בתור האתר שלנו הוא תוכן איכותי, יעיל המעניק ערך מוסף לגולש.

 

לסיכום, לקישורים הן פנימייים והן חיצוניים יש חשיבות מאוד גבוהה בתהליך הקידום האורגני של האתר. אמנם מדובר בפרויקט שלוקח זמן משום שקידום אורגני הוא תהליך וזה לא משהו שאנחנו רואים את התוצאות שלו כאן ועכשיו. יחד עם זאת, עם קצת סבלנות, הרבה התמדה והקפדה על כללי הקידום של גוגל, האתר שלנו יכול להרקיע שחקים ולהגיע למקומות מאוד טובים בתוצאות החיפוש, לייצר חשיפה וטראפיק גבוהים יותר, להיות אתר סמכותי, מוביל שאנשים יביעו בו עניין ואל תשכחו! אתר שמקודם אורגני בטווח הארוך הוא נכס לכל דבר שיכול להכניס לכם גם כסף!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך