איך לבצע אופטימיזציה לפוסטים באתר?

אופטימיזציה לעמודי האתר היא חלק בסיסי ומרכזי בפעילותן של חברות קידום אתרים למען לקוחותיהן, או לחילופין – יש המסוגלים ומעוניינים לעשות זאת לבד.

מדובר בשורה ארוכה של פעולות שמטרתן להתאים ולהנגיש את האתר למנועי החיפוש בכלל ולזה של גוגל בפרט, תוך כדי שיפור של חוויית הגלישה והמשתמש. מכיוון שלתוכן הכתוב באתרים יש השפעה רבה מאוד על הקידום שלהם, מושם דגש גם על אופטימיזציה לפוסטים – הן בתחילת תהליך הקידום והן באופן שוטף.

 

כמה מילים על אופטימיזציה לאתרים

המושג אופטימיזציה למנועי חיפוש מתייחס אל המונח הלועזי Search Engine Optimization או בקיצור SEO. במילים פשוטות, מדובר בהנגשה של אתרי אינטרנט לדרישותיהם של מנועי החיפוש, כך שהנתונים והמידע המצויים באתר יובנו במהירות ובקלות על ידי אלגוריתם החיפוש, בלי טעויות או קשיים מיוחדים. המטרה בסופו של דבר היא להביא את האתר למקום גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש של גוגל, וזאת כאשר גולשים מקלידים מילים או ביטויים רלוונטיים לתחום הפעילות של האתר. כאמור, אופטימיזציה איננה פעולה אחת אלא שורה של פעולות, מעין עבודות תחזוקה שוטפות המשמשות לקידום האורגני של אתר, ובמהלכן בודקים ובוחנים באופן תדיר את הצלחת האתר ותקינותו, ומשפרים את פעילותו בעזרת כלים מגוונים. כך למשל, אופטימיזציה לאתר כוללת שיפור של מהירות הטעינה, קישורים חיצוניים, תיקון בעיות בקוד האתר אם ישנן, סידור ההיררכיה שלו, ועוד.

 

דגש על תוכן באופטימיזציה לאתרים

כאמור, תכנים הינם אמצעי חשוב במיוחד בקידום של אתרים. למעשה, סורקי האתרים של מנועי החיפוש מסוגלים לקרוא רק טקסטים, כך שכל תוכן שאינו טקסט (למשל תמונה), אינו מפוענח. לפיכך, האופטימיזציה נסמכת באופן משמעותי על טקסטים, למשל תכנים כתובים בעמודי האתר, כותרות ראשיות וכותרות משנה, טקסטים המצורפים לתגיות ולקישורים. בנוסף, על מנת שהתכנים הכתובים יקבלו העדפה מצד מנוע החיפוש וגם מצד הגולשים, עליהם להיות מקוריים, להירשם בצורה נכונה ומאורגנת עם כותרות, תתי כותרות, פסקאות ובולטים, להתאים לנושאי העמודים, וכדומה. עוד חשוב להימנע משילובים מאולצים של מילות מפתח ולהיזהר מצפיפות יתרה שלהן העלולה להתפרש כספאם מצד מנוע החיפוש, וכמובן להימנע משגיאות כתיב.

 

שילוב של מילות המפתח בתוכן

אם כן, יש לשלב את מילות וביטויי המפתח באופן זורם בטקסטים ובלי להגזים. לשם כך יש לבצע כמובן מחקר מילות מפתח במתחיל בחשיבה על קהל היעד של האתר ועל המילים שיעדיף כדי להגיע אליכם. בהמשך, את הרשימה שיצרתם יש למקד ולצמצם באמצעים שונים, כמו הכלי של גוגל למילות מפתל שמביא נתונים סטטיסטיים חשובים – למשל כמו החיפושים ומידת התחרות על מילות המפתח השונות. זכרו שאופציית קידום מצוינת בימינו היא שילוב ביטויי זנב ארוך, כלומר מספר מילות חיפוש המייצרות משפט שימושי בשפה יומיומית. לדוגמא, חברת קידום אתרים יכולה להיעזר בביטוי "איך לבצע אופטימיזציה לפוסטים באתר", ואילו סוכנות ביטוח יכולה להשתמש בביטוי – "תכנון פנסיה חסכונית". בכל מקרה את הביטויים הללו יש לשלב עם תכנים רלוונטיים ואיכותיים, ולפיכך מתחילים עם מחקר מילות מפתח בסיסיות ולאחר מכן עוברים לביטויים הולמים.

 

כותרות ותתי כותרות

כאמור, מטרה מרכזית של אופטימיזציה לאתר היא לאפשר למנוע החיפוש להבין בקלות את מבנה העמודים ואת תכני האתר. לשם כך יש לעשות שימוש מושכל בכותרות מסוג H1, H2 ו- H3 כאשר יש המשתמשים גם בתגיות היותר קטנות. ככלל, כותרת H1 שהיא הגדולה ביותר נועדה לשימוש בכותרות של מאמרים המופיעים בעמודי האתר, כותרות H2 נועדו עבור כותרות המשנה, ואילו כותרות H3 משמשות עבור תתי כותרות לנושאים יותר קטנים וספציפיים. כך, כאשר מנוע החיפוש סורק את הדף הוא "מבין" באמצעות הכותרות השונות מהו בעצם מבנה העמוד, במה עוסק המאמר המסוים הזה, ולעיתים גם ישתמש בכותרת בהצגת התוכן בפני הגולשים בעמוד תוצאות החיפוש.

 

תגיות נכונות

כאשר מדברים על תגיות מתכוונים לסימוני HTML המסייעים למנוע החיפוש להבין מהו תחום פעילותו של האתר בכלל, ושל כל דף בתוכו בנפרד. לדוגמא, ישנה תגית Description המביאה תיאור קצר של תכני העמוד, תגית Keyword שמרכזת בכל עמוד את מילות המפתח, ותגיות ALT שמצרפים לתמונות עם תיאור טקסטואלי קצר. באופן כללי, עבור אופטימיזציה וקידום של אתרים, התכית החשוב ביותר נקראת Title, וכשמה כן היא – כותרת העמוד שניתן לראותה בלשונית של הדפדפן. את תגית הטייטל של העמוד כותבים דרך מערכת הניהול של האתר. מצד אחד לכותרת הזו יכולה להיות חשיבות די רבה, ומצד שני היא מאוד מוגבלת מבחינת מספר התווים האפשרי. לכן יש לכתוב אותה באופן מתומצת וקולע המעורר עניין בגולשים, עם שילוב של מילות המפתח הרלוונטית עבור תכני העמוד.

 

קישורים פנימיים

לקישורים הפנימיים יש חשיבות לא קטנה בבניית ההיררכיה של האתר עבור מנוע החיפוש, כך שיבין אילו דפים הם המרכזיים יותר. בנוסף, לקישורים אלו יכולה להיות השפעה רבה על חוויית הגלישה באתר, על היכולת לנווט ולהגיע בקלות לתכנים הרצויים, וגם על אחוזי ההמרה של האתר על ידי הפנייה לעמודים מכירתיים. לפיכך יש לבדוק, לשפר ולבנות את הקישורים הפנימיים באתר, ובתור התחלה כדאי לבדוק באמצעות כלים ייעודיים אם אין קישורים שבורים המפנים לדפים שכבר אינם קיימים. במידה ונמצאו קישורים שבורים, יש לתקן אותם – כלומר ליצור קישור חדש לעמוד תקין.

מעבר לכך, ישנה עדיפות לכך שהקישורים הפנימיים ייצאו מתוך מילות מפתח. מאידך יש להיזהר מפני חזרה בדיוק על אותן מילות המפתח בקישורים ויש לגוון את הביטויים. וחשוב מאוד כמובן שהקישורים יעזרו למנוע החיפוש להבין את ההיררכיה של האתר על ידי הפניה בעיקר אל הדפים היותר חשובים – למשל עמוד הבית, דף מכירות של מוצרים מסוימים וכן הלאה. מלבד זאת, יש להקפיד על קישורים אינטואיטיביים עבור הגולשים, המסייעים להם לעבור אל התוכן הרלוונטי הבא (ולא מפנים תמיד אל דף הבית, למשל).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך