פינוי דייר סרבן: למה לא לקחת את החוק לידיים

לא מעט אנשים שיש להם נכס והם מציעים אותו להשכרה, נתקלים במצב של שוכר בעייתי שמחליט בשלב כלשהו שלא לשלם שכר דירה. כאשר הוא מתבקש להתפנות מהדירה הוא מסרב.
קרדיט תמונה canva

סוגיית דייר סרבן איננה קלה. גם אם אתם חושבים שאתם יכולים להתמודד עם דייר סרבן באופן עצמאי ופשוט לאיים עליו או לבצע כל פעולה אחרת שעלולה להרתיע אותו, חשוב שתדעו שלא כדאי לכם לעשות זאת שכן, לא פעם הדייר עלול להתלונן עליכם, לסלף דברים שאמרתם או אף להגיע אתכם למצב של תביעה. על אף שמדובר על דבר מתסכל מאוד, חשוב מאוד לפנות לעורך דין שיכול לסייע לכם להתמודד עם דייר סרבן בצורה הטובה ביותר.

כיצד מפנים דייר סרבן מדירה?

כאמור, לצורך פינוי דייר סרבן, כדאי מאוד לפנות לעזרת עורך דין מקצועי שיסייע לכם לעשות את ההליך בצורה הטובה ביותר. על פי התקנות מהשכיר יכול להגיש בקשה לבית המשפט לתביעה לפינוי מושכר שתכיל רק תביעה לפינוי מושכר. אולם, המשכיר יכול להגיש תביעה נוספת שכוללת טענות כספיות בהליך משפטי נוסף ונפרד, ללא צורך בקבלת רשות מבית המשפט. כלומר, ניתן לפצל את התביעות כנגד הדייר וחשוב לעשות זאת על ידי עורך דין מומחה בתחום. השוכר שמקבל את התביעה, צריך להגיש את כתב ההגנה שלו עד 30 ימים מהמועד שהומצא לו כתב התביעה.

אם הדייר לא מכבד את פסק הדין לפינוי המושכר ועדיין לא מפנה את הנכס, ניתן לפתוח נגדו תיק הוצאה לפועל לפינוי המושכר אשר בסופו אפשר לדאוג להחליף את המנעול לדירה.

בשלב השלישי, חשוב מאוד לדאוג שתקבל בחזרה את הנזק הכספי שנגרם לך בגין הסירוב של אותו דייר. אם חשבת שתוכל להסתפק בכך שהדייר הסרבן יצא מהדירה שלך ותו לא, חשוב מאוד שתדע שאם נגרם לך נזק כספי כתוצאה מכך שהדייר הסרבן לא שילם שכר דירה פרק זמן משמעותי או כתוצאה מכך שלאחר שהסתיים חוזה השכירות שלו הוא המשיך להתגורר בדירה אך לא שילם את הסכום הכספי הנדרש, הרי שתוכל לקבל את הכסף שמגיע לך בחזרה על ידי תביעת הדייר. את התביעה הכספית ניתן להגיש כנגד השוכר או כנגד הערבים שלו במידה ובחוזה השכירות היו מעורבים ערבים.

חשוב מאוד שתדע שבהחלט לא כדאי להאמין לשוכר שלא שילם פרק זמן משמעותי שכר דירה ומשכנע אותך שזה לא יקרה שוב. אם מדובר על שוכר שידוע שיש לו את האמצעים הכלכליים לשלם שכר דירה אך הוא פשוט לא עושה את זה, סביר מאוד להניח שגם אם הוא מבטיח שהמצב ישתנה, המצב לא באמת ישתנה או שהמצב ישתנה לפרק זמן קצר מאוד ולאחר מכן, הוא שוב ישוב לא לשלם ועל כן, עדיף למנוע מצבים כאלה מראש. אם הדייר מסרב לשלם לכם או מסרב להתפנות מהדירה, זה הזמן שלכם לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הגשת תביעות כנגד דיירים סרבנים. עורך דין מעין זה יסייע לכם להוציא את הדייר מהדירה ללא שימוש בכח, אלא רק בצו משפטי או לאחר שמערבים את ההוצאה לפועל וכמובן, יגרום לו לאחר תהליך משפטי לשלם את כל הסכום הכספי שהוא לא שילם לכם.

כיצד תבחרו עורך דין לפינוי דייר סרבן?

לא כל עורך דין יוכל לסייע לכם לפנות דייר סרבן. לצורך פינוי דייר מעין זה, חשוב מאוד שתבחרו בעורך דין העוסק בתחום תביעות נזיקין, אשר ידוע כמומחה בתחום של פינוי דייר סרבן בדרך מקובלת ולגיטימית והגשת תביעה בגין הפגיעה הכלכלית שנגרמה לכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך