המשרד להגנת הסביבה הכריז על אירוע זיהום ים לאומי גם בחופי אשדוד

הזיהום הוא לאורך כל רצועת החוף מראש הנקרה ועד אשקלון וכולל הישטפות רבה של גושי זפת לעבר חופי ישראל. העירייה ממליצה לתושבים לא לרדת עד לשפת החוף

המשרד להגנת הסביבה הכריז על אירוע זיהום ים לאומי ברמה TIER 2 כתוצאה מזיהום זפת בחופי ישראל. מדובר באירוע בסדר גודל שלא היה כמוהו, המתפרס מראש הנקרה ועד חופי אשקלון.

זיהום הזפת החל ביום רביעי (17.2), לאורך כל רצועת החוף מראש הנקרה ועד אשקלון וכולל הישטפות רבה של גושי זפת לעבר חופי ישראל. מקורו של האירוע בחקירה ומאחר ואינו ידוע, על כל רשות מקומית להפעיל את תוכנית החירום המקומית שלה לטיפול באירוע.

המשרד להגנת הסביבה מנהל את האירוע, והיום התקיימה פגישה של צמרת המשרד יחד ביחד עם ראשי רשויות החוף, בה השתתף גם ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי.

ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי: ״פגיעת הזפת בחופי אשדוד היא נמוכה, אך מאתמול עובדי אגף החופים בעירייה פועלים לנקות ולפקח לאורך כל רצועת החוף העירונית, המתפרסת על פני למעלה מ-10 קילומטרים. הנחתי את גזבר העירייה להקצות תקציבי פעולה, ככל שיידרש, במטרה לאפשר את פעילות אגף החופים באופן שוטף אל מול אירוע הזיהום החריג ובהיערכות אל פני העתיד״.

מנהל אגף החופים בעיריית אשדוד, אריה תורג’מן:״אשדוד פועלת בהתאם לנוהל זיהום ים וכבר הקמנו חפ״ק פעולה. אנו נמצאים בעיצומו של טיפול באירוע, כאשר כרגע הפגיעה בחופי אשדוד היא נמוכה. עיקר הטיפול הוא ניקיון החוף מזפת שנפלטת לחופים, ולכן אנו מבקשים מהציבור להימנע מלהגיע לשפת הים ולהסתפק בבילוי בחלק העליון של החוף״.

בהתאם לנוהל, עיריית אשדוד הפעילה כבר אתמול את צוותי העבודה שעסקו בפעילות – אחריות העירייה היא על השטח היבשתי, ולכן משימות העירייה עסקו בהכנת החוף, פינוי של חומר מזוהם, טיפול, פעולות שיקום והחזרת החוף לקדמותו.
פעולות אלו התבצעו באמצעות צוותי עבודה ממוקדי משימה, סימון ושילוט תחומי הפעילות, סגירת שטחים מזוהמים והעבודה בשטח.

העירייה ממליצה  לתושבים: כתוצאה מפליטת זפת לשפת החוף, מומלץ לא לרדת עד לשפת החוף, אלא להסתפק בבילוי בחלקו העליון של החוף, מאחר והזפת עלולה להידבק לגוף, לציוד אישי, לרכב וכיו״ב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך