כניסה למחוסנים ולמחלימים בלבד: כך יעבוד הדרכון הירוק

מהשבוע הבא, כל מי שחוסן בשתי מנות או החלים מקורונה, יוכל להיכנס למקומות רבים שהיו סגורים במשך תקופה ארוכה כמו חדרי כושר, בתי מלון ואירועי תרבות וספורט. כל מתחסן או מחלים יוריד אפליקציה ויקבל אישור מעבר - אותו יציג לסדרנים. במשרד הבריאות חוששים מזיופי אישורים - ושוקלים להטיל סנקציות קשות על הזייפנים.

החסנתם? כנראה שזה ישתלם לכם ויאפשר לכם לחזור לשגרה כמה שניתן.

החל מיום ראשון הקרוב, 21 בפברואר, המשק יחזור לפעילות נרחבת בכפוף ל"תו הסגול" – מקומות שייפתחו לקהל הרחב תחת מגבלות הקורונה, אך יפעל גם תחת "התו הירוק" – מקומות שיאפשרו כניסה למתחסנים בלבד שבוע אחרי המנה השנייה ולמחלימים מקורונה. כל מי שחוסן בשתי מנות ייכנס למקומות כמו חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, תערוכות, בתי תפילה, בתי מלון ובריכות שחייה.

אבל איך זה בדיוק יעבוד?

כל מי שהתחסן או החלים יוריד אפליקציה ייעודית לסמארטפון שלו (שאינה זמינה בינתיים להורדה), יזין בה את פרטיו האישיים – וכעבור פרק זמן של כחצי דקה, יקבל אישור מעבר. ברגע שירצה להשתתף בפעילות כלשהי שמחייבת תו ירוק, הוא יראה את האישור לסדרן לצד תעודת זהות – ויוכל להיכנס לאירוע או למופע, לחדר הכושר או לבית המלון. אבל מה עושים עם מי שאין לו סמארטפון? במקרה הזה, על אותם מתחסנים ומחלימים יהיה להדפיס את אישור המעבר, שעליו יהיה ברקוד מיוחד.

במשרד הבריאות מקווים שהברקוד יהיה מתוחכם מספיק כדי שלא יוכלו לזייף אותו – ולצד זאת, חוששים שם מזיופים של תעודות מתחסן ושיהיו מקומות לא מעטים שיכניסו גם אנשים ללא אישור כדי שיהיו להם כמה שיותר לקוחות. במשרד הבריאות צפויים לדון בסנקציות ובקנסות שיטילו על מי שייכנס למקומות שונים ללא תעודת מתחסן. עוד לא החליטו מה הקנס או הסנקציה שיוטלו על בעלי העסקים שייתפסו אצלם אנשים ללא אישור. בנוסף נשקל להשית עבירה פלילית על מי שיזייף תעודת מתחסן – כמו זיוף תעודת זהות או דרכון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך