החליטו לא לחכות למשרד הפנים: חפ"א תבנה בעצמה את הקאנטרי

את ההחלטה קיבלה מועצת המנהלים של חפ"א, בגיבוי של ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי וסגן ראש העיר שמעון כצנלסון. חנוך דרך ארליך, יו"ר דירקטוריון חפ"א: "חלפו כ-14 חודשים מאז אושר זוכה במכרז לבניית והפעלת הקאנטרי. בגלל שמדובר בחוזה מורכב חייבים לקבל אישור של משרד הפנים. 14 חודשים שאנו מחכים לאישור המיוחל".
ההדמייה של הקאנטרי.

האם נעשה היום הצעד הממשי הראשון היום להקמת הקאנטרי באשדוד? אם תשאלו את עו"ד חנוך דרך ארליך  יו"ר דירקטוריון חפ"א
החברה העירונית לפיתוח אשדוד בע"מ וחבר מועצת העיר אשדוד, הממונה על חפ"א, הרי שכן. דרך ארליך הודיע כי מועצת המנהלים של חפ"א, בגיבוי של ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי וסגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שחפ"א תבנה בעצמה את הקאנטרי.

וכך כתב ארליך בפוסט בפייסבוק:

אחת המשמעויות למילה "בירוקרטיה" היא ככינוי גנאי למצב קפקאי, של שתלטנות פקידים על הציבור שהם צריכים לשרת וכן עודף פנקסנות וטופסולוגיה. חלפו כ-14 חודשים מאז אושר זוכה במכרז לבניית והפעלת הקאנטרי. בגלל שמדובר בחוזה מורכב (B.O.T ו- P.P.P) – חייבים לקבל אישור של משרד הפנים. 14 חודשים שאנו מחכים לאישור המיוחל. הולכים חוזרים – חוזרים והולכים.

אמשיל את התהליך כך: הקאנטרי חבוי מאחורי חומה גבוהה. אישור המעבר אליו נמצא בקומה ה-20 המוגנת בשומרים, במבנה רב קומות ללא מעלית. כדי להגיע לקומה 20 צריך לטפס ברגל, מדרגה מדרגה. בכל מדרגה עומד נציג המשרד. צריך לחכות שיתפנה אליך, להסביר לו ולהראות לו למה אתה רוצה לעבור דרכו. ברצותו יעבירך, ברצותו יעכבך וברצותו יחזירך מטה – לשינוים, תוספות, תיקונים והסברים – וחזור חלילה. בחלוף 14 חודשים, כשאנו בקומות הגבוהות. מישהו החליט להוריד אותנו שוב לקומת המסד. ייתכן והדבר הקל הוא לעלות שוב, אבל אין מי שיבטיח כמה זמן ייערך שוב המסע לקומה ה-20 ואם בכלל הדלת תהיה פתוחה בפנינו כשנגיע. על כן, החלטנו לקחת את גורלנו בידנו. מורכב, קשה ומסובך ככל שיהיה – החלטנו לבנות גשר מעל החומה.
בכספנו נבנה את עירנו.

עו"ד חנוך דרך ארליך.
קרדיט צילום: פבל.
וממשל למציאות: בהעדר אישור משרד הפנים בוטל מכרז הזכייה של הולמס פלייס לבניית והפעלת הקאנטרי. במקום להמתין ללא ידוע ולהיות תלויים בצד שלישי – החליטה, ממש כעת, מועצת המנהלים של חפ"א, בגיבוי של ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי וסגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שחפ"א תבנה בעצמה את הקאנטרי!

ישאל השואל, מדוע לא נעשה כך מלכתחילה?  אענה. עם קורטוב של חוכמה בדיעבד, שתחילה נבחרה כתונת המלך אך המלך הוא עירום.לא אתחייב למועדים לא ידועים ולא אצהיר הצהרות מיותרות…אתחייב שחברי ואני, נעשה כל מה שבאפשרותנו כדי להציג תוצאות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך