עיריית אשדוד ברמת כוננות חורף 3. הערכה: רוחות במהירות 100 קמ"ש

צוותי עבודה יעודיים יפעלו לאורך כל הסערה ובהתאם לנוהל, במטרה לתת מענה לכלל התרחישים. מדובר בכמויות משקעים גדולות שאמורות לרדת. יתכנו שיבושים ובעיות ניקוז, בעיקר עקב השילוב עם הרוחות העזות והים הגבוה.
עץ שנפל על חוטי חשמל
(צילום: דוברות חברת החשמל)

בהתאם לנוהל סערה, עיריית אשדוד שהחלה להערך לפני מספר ימים לקראת הסערה הצפויה, סיימה את ההערכות למערכת החורפית שעתידה להכנס מחר אחה״צ.

על פי תחזית מזג האוויר זה מה שצפוי לנו באשדוד:

הגשם יתחיל בעיר ביום ג׳ בסביבות 18:00-20:00.  הוא יתחזק מחצות (הלילה שבין שלישי לרביעי) וימשך בעוצמות של 3-5 מ״מ/שעה (עם שיאים של 5-7 מ״מ/שעה) עד לשעות הלילה של יום ד׳. במהלך 24 השעות שמיום ד׳ בחצות ועד יום ה׳ בחצות ירדו בעיר כ-50 מ״מ.  ביום ה׳ ימשך הגשם עד שעות הצהרים אבל בעוצמות חלשות יותר של 2-3 מ״מ/שעה.  הרוחות יתחזקו מאוד בשעות הבוקר של יום ד׳ ויגיעו למשבים של 90 עד 100 קמ״ש בשעות הצהרים (12:00 עד 15:00). גובה הגלים בשעות הללו (רביעי בצהרים) יגיע ל-4.5 מטרים בחמישי בצהרים , צפויים כ-65 מ״מ, מתוכן כ-50 מ״מ ב-24 השעות מרביעי בחצות עד חמישי בחצות.

מדובר בכמויות משקעים לא קטנות. יתכנו שיבושים ובעיות ניקוז, בעיקר עקב השילוב עם הרוחות העזות והים הגבוה. לכן אשדוד בנתה נוהל סערה מסודר הכולל תחומי אחראיות ושליטה ברחבי העיר, תוך חלוקת סדרי פעולות לעובדים. בנוסף,עובדי העירייה יתגברו  את צוותי העבודה הקיימים לאורך כל שעות היממה עם דגש על הלילות בהם הרגישות גדולה יותר .

20  צוותי עבודה יעודיים יפעלו לאורך כל הסערה ובהתאם לנוהל, במטרה לתת מענה לכלל התרחישים. בנוסף יבוצעו משימות פיקוח בקרה לאורך כל הסערה. תורת ההפעלה כוללת את כלל הגופים והיחידות העירוניות. פיקוח עירוני, שיטור עירוני, ביטחון עירוני, איכות הסביבה, אגף החופים, המוקד העירוני רישוי עסקים, מנהלות הרובע ועוד.

המערך המרכזי – חמ"ל עירוני שילדי – עבר למצב כוננות 3.העירייה תפעיל  את החמ"ל העירוני באופן שילדי לבניית תמונת המצב,  הערכת המצב והכנת הכוחות העירוניים לפעולה. המוקד עירוני -מרכז שליטה ובקרה עירוני יתכלל את האירועים ויתן את תמונת המצב למקבלי ההחלטות בחמ״ל, גם באמצעות 703 מצלמות אשר נותנות תמונת מצב על העיר. לכך יש להוסיף דיווח של תושבי העיר ודיווח צוותי החירום של העירייה שיגיעו במהלך הסערה.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך