"מה אעשה בלי דניאל? מי יעזור לי?"

ביום שישי שעבר נהרג דניאל פרג', עוד לא בן 22, בתאונה עם האופנוע שלו בשדרות בני ברית באשדוד, כשנפגע על ידי משאית. אמו של דניאל, דליה, מספרת על ילד מיוחד, על התכניות שהיו לו, בהן הצעת נישואין לחברתו, ומספרת על הקשיים הכלכליים הצפויים לה עתה, שכן הוא היה המפרנס היחיד בבית והיא נותרה עם בנה הקטן בעל הצרכים המיוחדים לבדה בעולם כולו.
דניאל פרג' ז"ל.

בהודעה שהגיעה למערכות העיתונים ביום שישי, נמסר על סיוע ראשוני לדניאל פרג' רוכב אופנוע בשנות העשרים לחייו, שנפצע קשה בתאונה עם מעורבות משאית בשדרות בני ברית פינת כוכב השחר באשדוד. כמה שעה לא ארוכה אח"כ נמסר כי הוא מת מפצעיו. רבים קראו את הידיעה וכאבו את מותו של דניאל הצעיר, שהוא עוד לא בן 22. אבל מאחורי הידיעה הזו מסתתר סיפור נוסף, שכן דניאל היה עמוד התווך של משפחתו, שעתה נותרה לא רק ללא דניאל, שעם הכאב הזה היא תצטרך לחיות זמן רב, אלא נותרה גם ללא כל עזרה. אמו ואחיו הקטן נותרו לבדם בעולם, ללא כל בן משפחה או עזרה, ויש חשש לעתידם הכלכלי.

דניאל פרג' אמור היה לחגוג את יום הולדתו בחודש הבא ב-18. הוא הבן הגדול במשפחה בת 3 נפשות. המשפחה כללה אותו, את אמו דליה 46 ואת אחיו הקטן בן 9 עם הצרכים המיוחדים, ילד על הרצף האוטיסטי. המדובר בילד שלא מדבר, שתקשר כמעט רק עם דניאל, שעבורו הוא היה כל עולמו.

האם דליה שוחחה עם עיתון 'המגזין אשדוד' וסיפרה מי היה דניאל ומה היו תכניותיו לעתיד,  ועל החשש הגדול שלה ממה שיהיה ביום שאחרי השבעה, כשהיא ובנה הקטן יצטרכו להתמודד לבדם.

"דניאל היה ילד שכולו לב", מספרת דליה בהתרגשות ובכאב. "היית צריך לראות איך התייחס לאחיו הקטן בן ה-9 עם הצרכים המיוחדים. האח הקטן שלו לא מדבר וכשהיה רואה את דניאל הוא היה קופץ משמחה. הילד לא מתקשר הרבה ורק עם דניאל הוא היה מתקשר. עכשיו אין לו את זה. לא יהיה לו יותר".

"היו לו תכניות". זירת האירוע דקות לאחר התאונה. (צילום: דוברות איחוד הצלה).

דניאל אהב מאוד את אחיו הקטן. האם דליה סיפרה כי דניאל קנה לאחיו הקטן אייפד והתכוון לתת לו את זה ביום ההולדת שלו שחל ממש בימים האלה. הוא ביקש להפתיע אותו לפי מה שהיא מתארת. "עכשיו מי ייתן לו את זה?".

דליה מתרגשת גם מהאנשים הרבים רבים שהגיעו להלווייתו של דניאל בבית העלמין באשדוד, והוא אפילו לא בן 22. דליה: "איך הגיעו להלוויה של ילד בן 21  כל כך הרבה אנשים? ידעתי לפני , אבל הבנתי עוד יותר לאחר ההלוויה כמה הוא היה אהוב. הוא היה ילד שעזר לאחרים, לכל מי שיכול היה. הוא  כולו לב. היה תורם לבתי כנסת, לעמותות, למי שיכול היה נותן. תראה כמה היה אהוב, החברים שלו קנו תפילין וסידור על שמו, לעילוי נשמתו, לבית כנסת. הוא בעצמו קנה ספר תורה לסבא שלו, לאבא שלי, רב הקהילה האלג'ירית באשדוד, והתכוון ביום ההולדת שלו, ב-18.3 לערוך "הכנסת ספר תורה" על שם הסבא".

דליה מגלה כי לדניאל היו גם תכניות לעתיד. בעיקר תכניות להקמת משפחה, דבר שלא יזכה לו כבר יותר. דליה מגלה כי דניאל התכוון להציע לחברתו, אופק נישואין והתכנון שלו היה להינשא עוד חצי שנה. הוא חיכה לזה.

אופק כתבה פוסט קורע לב על דניאל אהוב ליבה שמת: "התאהבתי בלב הטוב שלך, בזה שברגע אתה עוטף אותי בכל החום והאהבה בעולם. התאהבתי בלב בחיוך ובנתינה שרק במבט אחד ידעתי. ידעתי שאף אחד בעולם לא יאהב אותי כמוך. אתה האהבה הכי גדולה בחיי, חלק עצום ממני נקבר איתך דניאל שלי. אני רוצה להישאר חזקה בשבילך כמו שתמיד רצית לראות אותי חזקה ואיתנה. אבל לבד אני לא אהיה מסוגלת להישאר חזקה, תעזור לי ותשלח לי את הכוח הזה בבקשה אהובי. תודה שעשית אותי מאושרת, אני מודה לך על כל רגע ושנייה לצידך. שתדע שלנצח אשאר שלך ואתה שלי. הלב שלי רועד והנשמה שלי נשרפת מבפנים. אני אוהבת אותך עד כאב ומתגעגעת אליך עד אין סוף. שלך לנצח"

דליה, שנותרה ללא בנה האהוב, יודעת שההתמודדות שלה בחיים תהיה עכשיו הרבה יותר קשה עכשיו. היא מסבירה "דניאל היה עוזר לי כספית בבית. הוא עבד והיה עוזר. הוא היה  קונה, משלם חשמל משלם מים מה לא. הוא היה עמוד התווך של הבית. הגבר של הבית. עכשיו נותרתי לבדי עם הילד הקטן".

כשהיא אומרת לבדי, היא מתכוון ממש לבדה: ".אין לי גם הורים שיעזרו. אני חד הורית. אני חיה מהקצבה של ביטוח הלאומי שאני מקבלת עבור הילד הקטן. מי יעזור לי עכשיו? יהיה לי מאוד קשה כלכלית. איך אסתדר? אני צריכה לקנות טיטולים לילד, חשמל, מים, כיצד אשרוד? כשדניאל היה הוא דאג לזה. עכשיו מי יהיה לצידי?"

למעוניינים לעזור: דליה- 0522897499

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך