מכירת רכב לפירוק: שווה את הבירוקרטיה?

רבים מהלקוחות שלא יודעים מה לעשות עם הרכב הישן שלהם רוצים מכור אותו לפירוק, אך כשהם מבינים שמדובר בבירוקרטיה ובזבוז מזן, הם פשוט מוותרים על המכירה

במאמר הבא נסביר מה הבירוקרטיה הכרוכה במכירת רכב לפירוק, כמה כסף תרוויחו מזה, האם זה משתלם ומה כדאי לקחת מספר הצעות מחיר.

 האם זה שווה את הבירוקרטיה?
נפתח בשורה התחתונה ונגיד שהבירוקרטיה ממש לא מורכבת כפי שמציירים אותה ובמספר שלבים קצרים אתם יכולים לצלוח את המשימה בשלום.

מה שיצריך מכם זמן ומאמץ זה בעצם תהליך ההורדה של הרכב מהכביש. תצטרכו לפנות בעצמכם לסניף הסמוך של משרד הרישוי ולמלא טופס מיוחד להורדת הרכב מהכביש וביטול הרישיון. למעשה, אתם מעבירים את הרכב לבעלות מגרש הפירוק שלו אתם כאילו מוכרים את הרכב.

זהו, אפשר לומר שבגדול סיימתם עם הבירוקרטיה וכל שעליכם זה לפנות לחברה שמתעסקת עם קניית רכבים לפירוק באזור שלכם. כלומר, במידה ואתם גרים באשדוד למשל, מומלץ לפנות לחברה שמספקת שירות מכירת רכב לפירוק באשדוד.

כמה כסף תרוויחו מהמכירה?
התשובה לשאלה הזו תלויה בשני גורמים מרכזיים, סוג הרכב והמצב שלו. לגבי סוג הרכב, כמובן שבמידה ותמכרו רכב איכותי ומוכר יותר המשתייך ליצרן שמכבד את עצמו, סביר להניח שתקבלו יותר כסף עבורו.

בנוסף, במידה ויש לכם רכב ישן או רכב שנכנס למצב טוטאל לוס, כמובן שתקבלו עליו פחות כסף, למרות שזה לא אומר שזה פחות משתלם לכם, על זה נתמקד בסעיף הבא. בכל מקרה, ככל שהרכב נחשב יותר וככל שחלקי החילוף שבלו יהיו תקינים, כך תרוויחו יותר.

בכל מקרה, על הרכב שלכם אתם צריכים לקבל הצעת מחיר מדויקת. לכן, כדאי שתיקחו כמה הצעות מחיר, אך על זה נתמקד בהמשך המאמר.

למה זה משתלם?
כאן התשובה היא בהחלט חד משמעית, כן. זה נכון שאתם לא הולכים להיות מיליונרים, אך מכירת הרכב לפירוק תחסוך מכם הוצאות מיותרות על הרכב הישן.

נתחיל בזה שאם תעמידו את הרכב שלכם ופקחי העירייה ישימו לב, אתם הולכים לשלם קנסות כבדים, שכן אתם פשוט עוברים על החוק.

בנוסף, במידה ולא תורידו את הרכב מהכביש והוא ימשיך להיות פעיל, אתם תצטרכו להמשיך ולשלם עליו אגרת רישוי ואפילו לבטח אותו, לפחות ביטוח חובה. לא חבל? את ההוצאות האלה אתם יכולים לחסוך אם תמכרו את הרכב לפירוק.

אז כשאתם מוכרים רכב לפירוק, אתם צריכים לראות את התמונה הכללית ולא רק לבחון את הצעת המחיר שאתם מקבלים נטו. תוסיפו לכך את ההוצאות השוטפות ואתם מקבלים חבילה משתלמת ביותר שאפילו תסייע לכם, ולו במקצת, להתקדם לרכב הבא שלכם.

עוד כמה טיפים חשובים
במידה והרכב שלכן ישן ולא נוסע, החברה שאיתה אתם סוגרים את העסקה צריכה לשלוח אליכם גרר על חשבונה על מנת להעביר את הרכב למגרש הפירוק.

לפני שאתם ממהרים לסגור עם החברה, צרו קשר עם עוד חברות, קחו מספר הצעות מחיר והשוו בניהן.

בסופו של דבר, אתם צריכים לסגור עם החברה האמינה ביותר, זו שנותנת לכם את מירב התמורה לרכב שלכם וגורמת לכם להרגיש רגועים בכל שלבי התהליך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך