אחרי שבע וחצי שנים: הסכם היסטורי בנמל אשדוד

המדינה ועובדי נמל אשדוד הגיעו להסכמות. ההסכמות נוגעות לחבילת הפיצויים לפורשים לפנסיה ולביטחון תעסוקתי לעשרות עובדים שנקלטו אחרי 2016.
תמונה צבעונית של נמל אשדוד

יש הסכם בין המדינה לעובדי נמל אשדוד. ההסכם שהושג אחרי 7.5 שנות דיונים, מביא לסיומו את הסכסוך הממושך בנמל אשדוד ומאפשר לנמל להוציא לפועל את תוכנית ההתייעלות על רקע הרפורמה בנמלים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר לפני זמן קצר לכלכליסט: "סיימנו עכשיו את המו"מ, יש הבנות היסטוריות לקראת החתימה על ההסכם. היו סוגיות של ביטחון תעסוקתי לעובדים ופרמייה של דורות העובדים. הושגו הבנות בכל התחומים ויש התייעלות, והסכמי פרישה, והנמל יהיה ערוך ומוכן לקראת התחרות שתפתח מצד הנמל החדש שנבנה לצידו. בשבוע-שבועיים הקרובים ייחתם ההסכם המלא".

קודם לכן כבר הושגו הסכמות בקשר לרוב רכיבי חבילת הפיצויים שיקבלו העובדים (חבילת הפיצויים נאמדת ב-3 מיליון שקל לכל עובד שיפרוש לפנסיה מוקדמת). הערב הושגו הסכמות ביחס לשתי סוגיות נוספות שהיו עד כה במחלוקת: האחת היא מתן ביטחון תעסוקתי ל-31 עובדים, מרביתם ממוצא אתיופי, שנקלטו ב-2017 במסגרת "גיוון תעסוקתי" ולכאורה ההסכם לא אמור היה לחול עליהם. כמו כן, קבוצה של 60 עובדים נוספים שנקלטו אחרי 2016 קיבלו הרחבת רשת הביטחון על הפרמיה – רשת ביטחון שתגן על שכר העובדים אם היקף תנועת המכולות יהיה נמוך מתחזית המדינה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך