שיא נבדקים ביום אחד באשדוד

השבוע נרשם שיא בביקוש לבדיקות קורונה. לא פחות מ-10,683 איש הגיעו למתחם וביקשו להיבדק. נציגי העירייה, אנשי פיקוד העורף, עובדי מד"א וחברת טארגט שמחים על ההיענות הגדלה והולכת של התושבים ובעיקר מודים על הפרגון. ואכן * כל מי שמגיע למתחם בחניון המשכן לאומנויות הבמה, לא יכול שלא להתרשם מהסדר והארגון

בשנה רגילה המתחם משמש כחניון לאלפים המבקרים במוסדות התרבות המרוכזים במתחם, אך בעת קורונה הוא הוסב למתחם בדיקות ענק המאויש ומתופעל ע"י עובדי עיריית אשדוד, חיילים מפיקוד העורף וצוותים רפואיים של מד"א ו/או חברת טארגט. אלפי המגיעים מידי יום למתחם, מוכוונים למסלול המתאים: הבאים ברכב מוכוונים למסלול הדרייב אין. שם, מבלי שצריכים לצאת מהרכב ותחת שמירה על כללי המיגון, נערכת הבדיקה במהירות וביעילות. במסלול השני המיועד להולכי רגל, מגיעים האחרים וגם במסלול זה נערכת הבדיקה תחת תנאי מיגון מלאים. תוצאות נמסרות מהר מאוד ולא יותר מ-48 שעות.

המתחם עצמו פועל ברציפות בכל ימי השבוע, לכל אורך היום, כולל שישי ושבת, ומבצע בדיקות לכל פונה. הבדיקות נעשות בחינם וללא צורך בהפניה. "רק ת.ז ומסכה" אומרים העובדים במתחם ומציינים כי "בשבוע האחרון נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לבדיקות, ובמוצא"ש האחרון אף נרשם שיא יומי". הנתונים מלמדים על ביקוש גדל והולך ולמרות מזג האוויר החורפי ש"קפץ" השבוע לביקור, נרשם שיא בדיקות שבועי (10,683 בדיקות) ובשבת האחרונה נרשם שיא בדיקות יומי (1,947 בדיקות). ביתר הימים נרשם ממוצע של למעלה מ-1,400 בדיקות ליום.

בעירייה קושרים את העלייה בביקוש במספר סיבות. אחת מהן זה המוניטין שיצאו לאשדוד כעיר מאורגנת וכדוגמה לשיתופי פעולה מוצלחים עם כל הגורמים המעורבים. "שיתופי הפעולה עם פיקוד העורף ועם מד"א מתקיימים כל השנה בצורה מוצלחת מאוד, וכעת הצטרפה גם טארגט שמסייעת בביצוע הבדיקות" אומרים בעירייה ומציינים כי מגיעים לאשדוד תושבים מערי הדרום, מיישובים סמוכים וגם מאזורים יותר מרוחקים.

תושבים המגיעים למתחם משבחים את הארגון והניהול של מערך הבדיקות, החל מהכניסה וניתוב הרכבים, מילוי הפרטים באמצעות אפליקציה, הביטחון והשמירה על הסדר, ההקפדה על כללי המיגון, נטילת הדגימה והיחס הלבבי של צוותי העובדים. "הארגון והיחס הלבבי מדהים" שח לנו תושב שבא מאחד המושבים בסביבה והוסיף כי "כל רשות מקומית צריכה לבוא לכאן וללמוד מאשדוד".

בתוך כך, מבצע החיסונים נמשך בכל העיר ומבוצע ע"י קופות החולים. רוב האוכלוסייה מעל גיל 60 כבר התחסנו ומעתה, מקווים בעירייה כי עם החלת החיסונים על כל האוכלוסייה, מגיל 16 ומעלה, תירשם גם כאן עלייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך