זה לא לטלפון?

האם יוסי אבוקסיס עזב את באר שבע כי אלונה ברקת הבעלים דיברה עם מאמנים? ואם זה כך, כיצד סגר מיד אח"כ בבני יהודה? אז מותר או לא מותר לדבר עם אחרים? ומי יוצא מזה טוב? התשובה אף אחד.
חכם סידי.

אין לי כוונה לתפוס פה צד. כי כמו שזה נראה כל הצדדים תפוסים…כמו בטלפון…ואולי זה הסיפור כאן. הטלפון, או מה שהוא מסמל. יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע, הפתיע במוצ"ש, או אולי לא, והתפטר מאימון הקבוצה, כי היא לדבריו הבעלים אלונה ברקת דיברה עם מאמנים אחרים. הוא התפטר וסגר אחר כך בבני יהודה. אז אני מניח שבוודאי דיבר איתם רגע לפני, לכאורה. מבולבלים? כן, כולנו.

בשורה התחתונה השאלה שנשאלת היא, האם לבעלים מותר לדבר עם מאמנים אחרים? והאם למאמן מותר לדבר עם קבוצות אחרות, הכל בזמן שהם קשורים בחוזה (ובחיי הארוכים למדתי שגם חוזה לא קושר לכלום, הוא נועד רק לרגע שאחרי הקשר…)? באמת שאלה טובה. לכל אחד מכם יש את התשובה שלו לעניין. הסיפור פה הוא קצת אחרת, כי הרי זה קורה במציאות שוב ושוב, אז שאף אחד לא ישאל את עצמו אם זה אפשרי, זה אפשרי. נקודה ותוסיפו עליי סימן קריאה! השאלה היא מתי צד אחד במשוואה הזו רוצה "לשבור את הכלים? ול"ספר לחברה" וליתר צרכני עיתונות הספורט על מה שהיה. זה בדיוק, תסלחו לי על ההשוואה, כמו שכולם "עושים פיפי" בבריכה, אבל אף אחד לא מהמקפצה. כשזה קורה, כולם מתעוררים ואומרים שזה לא בסדר, כי אפשר ל"עשות" שלא רואים בבריכה. אז למה זה בסדר "לעשות את זה" שם, הרי בסוף זה מגיע לאותו המקום…והמים נהיים עכורים. כמו היחסים במקרה הזה של אבוקסיס וברקת.

בדיוק כאן אותה דוגמא, רק בלי "הפיפי" מהמקפצה. מאמנים מדברים עם מועדונים לכאורה, כן לכאורה (איזו מילה מדהימה הלכאורה הזו). גם אבוקסיס אני מניח ערך את השיחות האלה בעברו. מניח אמרתי. מצד שני גם מועדונים מדברים עם מאמנים לא פעם, וגם אלונה ברקת אני מניח עשתה את זה, הנה לכאורה. אז למה כולם מופתעים ולמה כולם מתנצלים על זה. הרי זה קרה וזה יקרה. כי זה הפך לגלוי. זו הסיבה. הרי כבר נאמר ש"אור השמש הוא החיטוי הטוב ביותר שיש"….

יוסי אבוקסיס אמר כי הוא נפגע מהמהלך של אלונה ברקת. אבל יוסי עצמו ישב כמה שעות אחר כך עם בני יהודה. אז איך נוצר הקשר? במחשבות? ברור שבטלפון. ברור שדיברו. אם בצורה ישירה ואם באמצעות צד שלישי, סוכנים ומקורבים. אז אני מבין את יוסי שנפגע, כי הוא אמר את זה ועם הרגשה לא מתווכחים, אבל באותה נשימה יוסי דיבר אחר כך עם בני יהודה. אז להרגשתי, ושוב הרגשתי בלבד, יש פה פגיעה חלקית. אולי אפילו מינורית, כמו שאוהבים להגיד, "מכה קלה בכנף". פה אפילו לא מכה קלה בכנף ימין…שם לפעמים שיחק אבוקסיס, אם כי תמיד היה בעיקר במרכז. הארץ.

ולגבי ברקת. היא ניסתה למצוא מאמן לפי רצונה, יכול להיות ויכול להיות שלא. לא הייתי שם, לא מכיר ממש, לא רוצה להגיד לחינם. אבל חינם זה לא היה עולה לה, והיא זו שבסופו של דבר צריכה להוציא אתה כסף. אז זה בסדר וזו זכותה, אבל הדרך בה יצא הסיפור, גרם לה לאי נעימות מבחינת הציבור. מה גם שאח"כ היא מיד דיברה עם מרקו בלבול ואחרים בלי להתבלבל לרגע לטובת משרת המאמן הפועל באר שבע, במקומו של אבוקסיס. אז גם אם דיברה או שלא, בשורה התחתונה גם היא לא יצא מהסיפור הזה כמו שהייתה רוצה. או בעצם הייתה רוצה של ייצא.

וזו אולי השורה התחתונה. אולי עדיף במקום בטלפון, לדבר. לדבר אחד עם השני. לשים על השולחן אבל זה קצת בעייתי כי בישראל, בבאר שבע, בשכונת התקווה ובכל מקום אחר, "כולם עבדים על כולם". כך אני לפחות שמעתי את הדברים שמיוחסים לאחד מגדולי המאמנים שהיו פה, דוביד שוויצר, זכרו לברכה. אותו שוויצר גם אמר פעם לשחקן, לידי, כן כן ליידי, נשבע לכם בכל הקודשים: "אתה יודע למה הדג בצלחת? כי הוא פתח את הפה"…הבנתם? אז אם כבר לדבר, בניכם…לא בטלפון…שם מסתבר לא פעם מבינים את הדברים אחרת, או שלא מבינים בכלל כי….כל הזמן תפוס…כמו משרת המאמן בבאר שבע.

 

וחכם סידי אומר: ״כשרוצים מוצאים זמן… כשלא, מוצאים תירוץ״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך