עמוד גמיש או נחום תקום?

זוכרים שפעם, לפני עידן המסכים, שיחקנו בצעצועים של ממש? זוכרים שאחד הצעצועים האהובים היה נחום - תקום? למי שלא זוכר או לא מכיר, מדובר על חפץ בכל מיני גדלים וצורות שלא משנה כמה בעטנו בו או ניסינו להשכיב, הוא מיד היה חוזר לעמוד.
קרדיט תמונה לארבל שטראוס בע"מ

זוכרים שפעם, לפני עידן המסכים, שיחקנו בצעצועים של ממש? זוכרים שאחד הצעצועים האהובים היה נחום – תקום? למי שלא זוכר או לא מכיר, מדובר על חפץ בכל מיני גדלים וצורות שלא משנה כמה בעטנו בו או ניסינו להשכיב, הוא מיד היה חוזר לעמוד. כיום הנחום – תקום עדיין קיים, כבר לא רק בדמות צעצוע אלא גם כאביזר בטיחות בשם עמוד גמיש.

ניתן לפגוש בעמוד גמיש בלא מעט מקומות כגון דרכים עירוניות, דרכים פרטיות, שבילי גישה, חניונים, מפעלים ולמעשה כמעט בכל מקום בו עוברים כלי רכב.

העמודים מגיעים במגוון גבהים, קוטרים ודרגות קשיחות, הכל בהתאם לצורך לשמו נרכשו. העמודים מאופיינים בצבעים בולטים שניתן לראות מרחוק כגון שחור – לבן, כתום וצהוב. כמו כן, מרבית העמודים בעלי מחזירי אור המאפשרים להבחין בהם בחושך או בכל מצב אחר בו התאורה אינה גבוהה. בנוסף, קיימים עמודים עליהם ניתן להציב שלט או תמרור.

שימושים של עמוד גמיש

לעמוד גמיש יש מספר שימושים כאשר העיקריים שבהם הם תיחום, סימון ויצירת הפרדה.

*תיחום – כאשר נרצה להגדיר שטח כלשהו כמיועד למטרה מסוימת או כנבדל מהשטחים הסמוכים לו, נוכל לתחום אותו על ידי התקנת העמודים סביבו. דוגמאות – חנייה המיועדת לאופנועים, אזור בו החניה אסורה, אתרי עבודה זמניים וכו'. אין הגבלה של כמות העמודים המיועדים לתחימת שטח.

*סימון – הצבעים הבולטים של העמודים ומחזירי האור שעליהם מאפשרים לעמוד לבלוט למרחקים ולהוות סימן ברור. דוגמא- סימון שביל של הולכי רגל בשטח תפעולי במפעל באמצעות העמודים מאפשר להפריד בין הולכי רגל לבין כלי הרכב הייעודיים שעוברים במפעל.

*הפרדה-ניתן להציב את העמודים בין שתי דרכים שונות ועל ידי כך ליצור הפרדה ביניהן. דוגמא – הפרדה בין נתיבי נסיעה בכביש.

יתרונות של עמוד גמיש

לעמוד גמיש קיימים מספר יתרונות בולטים,

*במקרה של פגיעה בעמוד על ידי רכב, לא ייגרם נזק לרכב או לעמוד.

*עמודים בעלי עמידות גבוהה במיוחד יכולים לעבור מספר רב של דריסות ועדיין לחזור לצורתם המקורית.

*קיימים מגוון דגמים כך שאפשר להתאים עמודים שונים לצרכי שטח שונים.

*התקנת העמודים אינה מסובכת ונעשית באמצעות כלי עבודה בסיסיים.

*הצבעים הבוהקים ומחזירי האור שעל העמוד מאפשרים נראות גבוהה גם בתנאים בהם הראות אינה אופטימלית.

לסיכום
סך הכל קיימים לא מעט אמצעים לתיחום, סימון או הפרדה וההחלטה באיזה אמצעי לבחור תלויה בכל מיני שיקולים. אין ספק שעמוד גמיש הוא אחת האופציות הפשוטות, הנוחות והיעילות ביותר שניתן להתאים לצרכים הנ"ל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך