הערכה: הסגר ההדוק יסתיים ביום שישי בבוקר – ולא יוארך עוד

הממשלה צפויה להתכנס מחר כדי להכריע בשורת סוגיות מהותיות הנוגעות ליציאה מהסגר השלישי. נכון לעכשיו, הסגר אמור להסתיים ביום שישי ב-7 בבוקר - ולמרות שראש הממשלה נתניהו תומך בהארכתו עד יום ראשון, ההערכה היא שיהיה קשה להאריכו עוד. מערכת החינוך ככל הנראה תיפתח חלקית.

כמו שזה נראה, הסגר השלישי יסתיים ביום שישי.

כזכור הממשלה האריכה את הסגר עד יום שישי ב-7 בבוקר. ראש הממשלה נתניהו מעוניין להאריך את הסגר עד יום ראשון בערב, זאת מכיוון שלטענתו, לפי תרשימים המצויים בידיו, ב-3 ימים נוספים של סגר, עוד מאות אלפי ישראלים יהיו מחוסנים.  עם זאת, ההערכה במערכת הפוליטית שיהיה קושי משמעותי להאריכו עד תחילת השבוע הבא.

הממשלה תתכנס ביום רביעי הקרוב, אז ידונו באופן היציאה מהסגר. השאלה היא באיזה אופן יש לפתוח את המשק. הערב כבר החלו דיונים של ראש הממשלה נתניהו עם ראשי מערכת הבריאות בסוגיה הזו, כשהשאלה היא איך פותחים את המשק כשמספר החולים הקשים עדיין גבוה ואינו יורד.

לפי ההערכות, לא ניתן יהיה למנוע פתיחה חלקית לפחות של מערכת החינוך בשבוע הבא – אחרי חודש של השבתה. ככל הנראה שגני הילדים ייפתחו בכל הערים בארץ, והוויכוח העיקרי יהיה סביב פתיחת הלימודים בכיתות הנמוכות ובכיתות י"א-י"ב. בעניים המסחר הרי שבמשרד הבריאות היו רוצים שרק חנויות הרחוב ייפתחו, אך המשמעות של פתיחה כזו היא גם פתיחה של מרכזי הקניות הפתוחים הגדולים – ואז בעלי הקניונים ימחו. הפתרונות כאמור ברביעי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך