בית הדין קבע: מותר לעובדים בנמל אשדוד לשבות

בית הדין דחה בכך את הניסיון לפגוע בזכות השביתה של העובדים יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "השביתה היא אמצעי ולא מטרה, יש לסיים את המו"מ בנמל אשדוד"
נמל אשדוד: (צילום מאיר קרוואני).

לאחר שלפני חודש הסיר בית הדין לעבודה את צו המניעה מלפני שבע וחצי שנים שאסר על עובדי נמל אשדוד לשבות, דחה היום (א') בית הדין בקשה נוספת שהגישה הנהלת נמל אשדוד לצו מניעה נגד שביתה. בכך פתח בית הדין את הדרך שתאפשר הפעלת לחץ ארגוני, במטרה לסיים את הסכם הרפורמה בנמל.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "שביתה כללית היא אמצעי ולא מטרה, וההחלטה אם להפעילה היא בהוראתו של יו"ר ההסתדרות בלבד. במשך שבע וחצי שנים נהגו עובדי הנמל בבגרות ובאחריות, והוכיחו שהם עובדים טובים ומסורים. יש לסיים את המו"מ בנמל אשדוד".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "אנחנו שמחים שבית הדין החזיר לעובדים את הכלים שבעזרתם הם יכולים להגיע להסכם קיבוצי. לא נמהר להפעיל את הכלים הללו, ובוודאי שלא נפגע בציבור. כל המטרה היא להגיע להסכם אחרי שבע וחצי שנים של מו"מ. אני קורא להנהלת הנמל ולמשרד האוצר לגלות אחריות ולהביא לסיום ההסכם, ללא צורך בהפעלת צעדים ארגוניים".

את ההסתדרות ייצגו בבית הדין לעבודה עו"ד אלעד מורג ממשרד עורכי דין אלעד מורג, ועו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. 
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך