"ישראל נקייה מקורונה" – תכנית בנט למיגור הקורונה בישראל

שר הביטחון לשעבר והמועמד לראשות הממשלה, נפתלי בנט, מציג היום תכנית מקיפה ויסודית לניקוי הקורונה מישראל ב-8 צעדים ובתוך כ-7 שבועות
שר הביטחון. בנט

בתכנית מפורטת שמפרסם היום יו"ר ימינה, כותב בנט "אם רק נרצה, בתוך כעשרה ימים אזרחים רבים בישראל כבר יחיו בתוך אזורים נקיים ויוכלו לחזור לשגרת חיים מלאה. בתוך כשישה שבועות נוספים המדינה כולה תהיה ירוקה. אנחנו יודעים את זה מכיוון שכשני מיליארד בני אדם בניו זילנד, אוסטרליה, טאיוואן, איסלנד ועוד מדינות, חיים בלי הנגיף בכלל. זה לא מצריך עוד סגרים ממושכים וקשים נוסח סגר פסח, זה רק מצריך ניהול נכון וחכם של מספר צעדים פשוטים".

כזכור, כבר לפני כשנה, בחודש מרץ 2020, הגיש בנט כשר הביטחון תכנית מפורטת למיגור הקורונה, שכללה בין היתר טיפול במחדל נתב"ג, הגדלת הבדיקות ופתיחת מלוניות. בתכנית החדשה, אשר מתייחסת לשלב הנוכחי של המגיפה בישראל, מסביר בנט כי "כרגע אנחנו הולכים בעיניים פקוחות לעוד קטסטרופות. הממשלה הנוכחית בחרה באסטרטגיה הכושלת של "הכלה". זהו למעשה גלגל עצוב של סגרים, תמותה, הגעה לרמת אי הספיקה של מערכת הבריאות, פגיעה אנושה בכלכלה וחוזר חלילה. זהו ויתור מראש על הניסיון למגר את הנגיף לחלוטין. הסגרים והרס הכלכלה גם לא הביאו לפחות תמותה".

התכנית נשענת על מודל "0 הדבקה" ומציגה סט צעדים רחב שמותאמים לטיפול במצב בישראל, בהם:

•שליטה מוחלטת בגבולות עם בדיקות קורונה לפני ההגעה, לאחר ההגעה ובידוד במלונית עם אכיפה מוחלטת.

•במקום התמקדות באיזורים האדומים – התמקדות בהגנה מלאה על האיזורים הירוקים והרחבה מתמדת שלהם עד שכל המדינה תהיה איזור ירוק.

•בדיקות איגום המוניות ושימוש בטכנולוגיות לניטור ומעקב מדוקדקים אחרי המגיפה.

•הסברה כנה ושקופה לציבור ובנייה מחדש של האמון הציבורי באפשרות למגר לחלוטין את המגיפה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך