יום השואה הבינלאומי מפגיש קהילות

יום השואה הבינלאומי חל בכל שנה ב-27/1/21, אך השנה, בשל חג ט"ו בשבט שחל באותו יום, הוחלט להקדים ולקיים את אירועי יום הזיכרון ביום 26/1. המחלקה לקשרי חוץ אשדוד בשיתוף מרכז מונארט ותחום הנוער העירוני, יקחו חלק ב"זיכרון בסלון הבינלאומי", מיזם של קשרי חוץ בשלטון המקומי, שיצולם וישודר בדף הפייסבוק העירוני. כך משמרים את זיכרון השואה גם בימי קורונה.

יום השואה הבינלאומי יתקיים השנה ב-26/1/21, בגלל חג ט"ו בשבט שחל השנה ב-27/1, המועד הרשמי לאירוע הבינלאומי. היחידה לקשרי חוץ בשלטון המקומי יזמה אירוע מיוחד "זיכרון בסלון הבינלאומי", שמייצר מפגשים בין ערים תאומות וישודר בו זמנית בערים שונות ובשפות שונות. אשדוד, באמצעות המחלקה לקשרי חוץ ובהפקת החברה העירונית לתרבות הפנאי מונארט מרכז תרבות ותחום הנוער בחברה העירונית, תיקח חלק במיזם ואיתה עריה התאומות. במפגש 'זיכרון בסלון' במונארט, אותו תנחה האמנית האשדודית לינדה כספית, ישתפו בסיפורם האישי אנשי העדות הלן אויזרט וסידני ארוש ועל התכנית האמנותית אמני העיר ולרי פרץ, רותם כהן ובני מאסטרמן, בניהולו המוסיקאלי של דותן בראודה.

בשעה 11:00 בבוקר שעון ישראל, יתקיים אירוע עם עיריית בורדו (שעה 10:00 בשעון צרפת), שישודר כאמור בדף הפייסבוק העירוני בשתי שפות – עברית באשדוד וצרפתית בבורדו. הצילום באשדוד יבוצע וישודר ע"י מייק אדרי (מייקי).

בשעה 18:00 בערב שעון ישראל, יתקיים אירוע בשיתוף בני נוער מהערים התאומות יאשי (רומניה) וארחנגלסק (רוסיה) והערים רדילגן Burgel Thuringen שבגרמניה (ערים שאנו מקיימים עמם קשרי ידידות) יחד עם תחום הנוער העירוני.  גם אירוע זה ישודר בפייסבוק העירוני ובני הנוער יתחברו אליו באמצעות הזום לאירוע. באירוע זה צפויה נוכחות של ראשי ערים, חברי מועצה ובכירים בקהילה היהודית.

מנהלת מחלקת קשרי חוץ בעיריית אשדוד, גב' אריאלה רוזנטל, הפיצה את תכנית המיזם ומועדי השידור לשגרירויות ישראל ולקהילות היהודיות בתפוצות ועודדה אותם להשתתף במיזם המשמר את זיכרון השואה גם במשבר הקורונה. "האירוע כולל 2 חלקים, הראשון אינטרנטי שמטרתו העלאת מודעות ושיח על יום השואה" אומרת רוזנטל ומציינת כי "חלקו השני והעיקרי יכלול מפגש זיכרון בסלון של 50 משתתפים ומשתתפות ויתארחו בו איש או אישה אשר יעידו או יספרו את זיכרון השואה שלהם ושל משפחתם". מזל שאלתיאל, ראש תחום הנוער בחברה העירונית, מוסיפה כי "בני הנוער שלוקחים חלק באירוע ממלאים אחרי צוואתם הלא כתובה של שורדי השואה, של לזכור את זוועות השואה ולהמשיך לספר את סיפור השורדים".

קדם למיזם 'קול קורא' המזמין את בני הנוער מכל הקהילות לצלם 2 סרטונים בארוך 15 שניות כל אחד, בו הם ישמיעו את הקריאה I WISH  ו- WISH FOR, כל קהילה בשפתה, וביום המפגש הם יעלו את הסרטונים לרשתות החברתיות. הטקס עצמו יכלול: שירים והדלקת נר זיכרון, שיחת הכרות ושמיעת העדות. בני הנוער יכינו שאלות אותם יוכלו להציג בפני נותנו העדות ולקיים דיון סביב זיכרון השואה וסביב שאלות כמו: מה לומדים על השואה בגרמניה? מה המחויבות שלנו כחברה כדי שזה לא יקרה שוב?

 

הערים התאומות והידידותיות של אשדוד שישתתפו באירוע הן: בורדו (צרפת), יאשי (רומניה) וארחנגלסק (רוסיה) וערים בקשרי ידידות: רדילגן  Burgelו-Thuringen (גרמניה). המפגשים ישודרו בדף הפייסבוק העירוני.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך