דואגים לאזרחים הותיקים – העירייה פתחה בקמפיין חשוב ומיוחד

תושבי אשדוד מגלים שכנות טובה ודאגה לשכנים הוותיקים, הדלת הפתוחה חוזרת. בכניסה לכל בניין בעיר יוצבו שלטים שיסבירו את מהות הקמפיין ואת חשיבותו, וזאת בסיוע מנהלות הרובע ביחד עם היחידה למעורבות חברתית במנהל החינוך, אשר לקחו להוביל את נושא ההפצה בבנייני המגורים בכל רובע

המנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, החל השבוע (א) בשדרוג של פרויקט שמתנהל למעלה משנה, ומצליח לסחוף אחריו בני נוער רבים וגם משפחות . זאת, בזכות שיתוף הפעולה עם בתי הספר ומערכת החינוך העירונית, באמצעות היחידה למעורבות חברתית, עמותות וארגונים שלוקחים חלק בפרויקט וממשיכים בפעילות יומיומית מול ותיקי אשדוד שחיים לבדם. תקופת הקורונה הביאה עימה בדידות גדולה, והבנה שהאחריות החברתית היא של כולנו, עלינו לדאוג לתושבים הוותיקים.

ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי: פרויקט דור ל-Door מבטא את ערכי הערבות ההדדית והדאגה לתושבים הוותיקים שלנו באשדוד. הודות לשיתוף הפעולה של התושבים נוכל לספק מעטפת רחבה ומענה מיטבי עבור התושבים הוותיקים שלנו באשדוד, שחלקם חי בבדידות, נוסף על הריחוק החברתי שכפתה עלינו מגפת הקורונה. עיריית אשדוד, פועלת כל העת על מנת לסייע לתושבים הוותיקים בכל צרכיהם. אני בטוח ששיתוף הפעולה בפרויקט החשוב הזה יהווה מכפיל כוח ויבטיח שאף תושב ותיק לא יישאר מאחור.״

מטרת הפרוייקט, לדאוג לתושבים הוותיקים המתגוררים בשכנות אלינו, בדלת הסמוכה, קומה מעלינו או מתחתינו. פשוט ללכת ולשאול לשלומם, לא יותר מכך. ״זאת המחויבות החברתית שלנו״, מציינים במנהל לשירותים חברתיים.

רונית צור- ראש מנהל שירותים חברתיים ״המסר המרכזי העומד בבסיס הפרויקט – דור לDoor, הדור הצעיר דואג לדור הוותיק. באמצעות הקשה פשוטה על דלת הבית והתעניינות לשלומם של השכנים המבוגרים. פעולה פשוטה שמסמלת המון עבור אותם שכנים שחיים לבדם, וחלקם אף חוששים לצאת מהבית בגלל המגפה. אנו פועלים כולם יחדיו ביחד עם הנוער באשדוד, ובשיתוף מנהלות הרובע״.

לפני כשנה, מספר שבועות לאחר תחילת מגפת הקורונה, הורה ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי על הקמת מטה ״65 פלוס״ שמטרתו לדאוג לכלל הצרכים של התושבים הוותיקים ןלתת את כל הסיוע הנדרש. לצורך כך נערך מחקר מקיף שכלל ביצוע 41 אלף שיחות טלפון לכלל תושבי העיר מגילאי 65 ומעלה.

דוגמה לפעילותו החשובה של המטה ניתן לתת מהבוקר (א): ק׳, חולת קורונה במצב סיעודי, ביקשה סיוע בקניית לחם וחלב מכספה, משום שאין לה אפשרות לצאת מהבית, וילדיה מתגוררים מחוץ לעיר. עובדי המנהל לשירותים חברתיים קיבלו את הפנייה וסייעו לה לשביעות רצונה. דוגמה זו ממחישה את החשיבות ביציאת קשר עם השכנים המבוגרים.

נוסף על כך, מטה ״65 פלוס״ לוקח חלק משמעותי במבצע החיסונים ומסייע בהסעת תושבים ותיקים שאין ביכולתם להגיע אל מתחמי החיסונים, באמצעות עובדי העירייה ובאמצעות מתנדבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך