אסותא אשדוד: נורות מיוחדות הותקנו בחדר טיפולי הכימותרפיה לטובת חולה חירשת – צפו

המטופלת הייתה צריכה לעבור סדרה של טיפולים וביניהם כימותרפיה והקרנות, שדורשים הישמעות להנחיות מצד טכנאיות היושבות בחדר סמוך, דבר שהיה בלתי אפשרי במקרה שלה.
בית החולים אסותא אשדוד
צילום: נתנאל פריאנטי

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעה לפני מספר שבועות רויטל ברבי בת 43 תושבת ראשון לציון, חירשת מלידה, נשואה ליורם חירש אף הוא, אם לשתי בנות. רויטל ביקשה לקבל חוות דעת נוספת באסותא אשדוד, לאחר שאובחנה באמצעות בית חולים אחר כחולת סרטן אלים עם גרורות בקיבה ובאגן.

עם הגעתה עברה תוך פרק זמן של שבועיים סדרה של בדיקות, שהובילו לאבחנה חדשה- אין גרורות. בנוסף, הוחלט ע"י בית החולים להקצות לה מתורגמנית לשפת הסימנים ככל שתידרש על חשבונו. עם זאת, היה צורך בסדרה של טיפולים וביניהם כימותרפיה והקרנות. טיפולים אלו דורשים הישמעות להנחיות מצד טכנאיות היושבות בחדר סמוך, דבר שהיה בלתי אפשרי במקרה של רויטל.

בעקבות כך, הוחלט להתקין במיוחד עבורה נורות בחדר הטיפולים שכיבויים והדלקתם יסמנו לרויטל אילו פעולות לבצע ומתי על מנת לקיים את ההקרנות כנדרש. מגי לילה אחותה של רויטל: "אדם חירש חי בעולם בו הדברים הקשורים בו עוברים מעליו ובמערכות רגילות נלקחות החלטות לגביו ללא התחשבות בו וברצונותיו. אין לי ספק שעצם העובדה שהייתה לאחותי אפשרות להיות מלווה במתורגמנית זמינה וצמודה אליה במהלך התקופה הקשה הזו שהנגישה לה את כל המידע לגבי מחלתה ונתנה לה אפשרות להיות עצמאית בבחירותיה, סייעה ומסייעת לה לעבור את התקופה הקשה ביותר בחייה בצורה קלה יותר."

מאירה אלדר מנהלת השירות וחווית המטופל: "ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד פועל בכל הדרכים על מנת להעניק למטופליו את הטיפול הטוב והאיכותי ביותר. מגבלה של אדם לעולם לא תהיה מגבלה המקשה על המטופל לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. להיות בית החולים החדש והמתקדם בישראל, זה לא רק בציוד רפואי וציוד חדיש, זה גם בהנגשת הטיפול המותאם אישית לכל הנדרש לכך" .כיום רויטל איננה נזקקת עוד לטיפולים והיא נמצאת במעקב.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך