איגוד הכדוריד עתר לבג"צ – "חייבו את משרד הבריאות להחזיר את הליגה לפעילות"

הדרישה, להחזיר לפעילות את ליגות הכדוריד הבכירות לגברים ולנשים, כפי שהוחלט בכדורגל ובכדורסל. בין הדברים שנכתבו בעתירה כי "עניינה בהחלטה תמוהה במיוחד, מפלה ולא שוויונית".
הפועל אשדוד.
איגוד הכדוריד הגיש היום עתירה לבית המשפט העליון הגבוה לצדק בירושלים כנגד משרדי הספורט והבריאות להחזיר מיידית לפעילות את ליגות הכדוריד הבכירות לגברים ולנשים, כפי שהוחלט בכדורגל ובכדורסל. מדובר בעתירה דחופה למתן צו עשה, שהוגשה ע"י היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד רועי רוזן, ועו"ד מוחמד ריזקה, שיורה כאמור למשיבים לאפשר קיום משחקים בליגות הבכירות בכדוריד, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, באופן מיידי וללא כל דיחוי נוסף.
בין הדברים שנכתבו בעתירה כי "עניינה בהחלטה תמוהה במיוחד, מפלה ולא שוויונית שהתקבלה על ידי המשיבים, לאשר על אף המגבלות קיום משחקי ליגת העל, רק בענפי הכדורגל והכדורסל, ללא שום היגיון והצדקה. יצוין כי מטרת העתירה הינה אך ורק ליתן צו עשה קבוע, ואין מהותה לפגוע בענפי הכדורגל והכדורסל כלל וכלל (לכן המנהלות/התאחדויות לא צורפו כמשיבים לעתירה).
"אין בדברי ההסבר לתיקון שהתיר לקיים משחקי ליגה בשני ענפים בלבד, כדי להניח את הדעת או ליתן טעם סביר או הגיוני כלשהו לשונות המלאכותית בין הענפים. לא ברור לעותר על אילו תבחינים הסתמכו מקבלי ההחלטות, עת החליטו, באופן פסול ובוטה לתת מעמד בכורה לשני הענפים הנ"ל על פני ענפים אחרים. חשוב לציין כי בדומה לשני הענפים שקיבלו היתר כאמור אין הבדל רלוונטי כלשהו בינם לבין ענף הכדוריד. חשוב לציין בהקשר הזה, כי בתחילת חודש מרץ מצפים לנבחרות הכדוריד השונות, גברים, עתודה ונשים משחקים מאתגרים במפעלים בינלאומיים שונים.


"כנראה נוכח הפופולריות העדיפה (רייטינג) של ענפי הכדורגל והכדורסל, חטאו המשיבים עת קיבלו החלטה בוטה ופסולה, שיש בה להפלות וליתן עליונות לספורטאים מקצוענים מענף הכדורגל והכדורסל על פני ספורטאים מקצוענים מענף הכדוריד ללא כל טעם סביר או כלשהו להפליה כאמור. ההחלטה שהתקבלה מבלי לשקול את כל השיקולים הרלוונטים, או לחלופין תוך פגיעה מכוונת ובוטה בעיקרון השיוויון – לוקה בחוסר סבירות קיצוני וחורגת מכל אמת מידה מינהלית וציבורית סבירה ומקובלת, תוך אפליה לא ברורה ובוודאי לא מוצדקת. יצוין כי קבלת העתירה תהווה ציון דרך למיגור האבחנה בין ענפים הספורט השונים, וכן יהיה בה כדי לבלום את ההנצחה הלא מובנת של הפער בין שני הענפים "הבכירים" לענף הכדוריד, שמשרד הספורט מקדם בנחרצות מקוממת ולא מובנה מזה תקופה ארוכה. על כן – נוכח אפליה וחוסר שוויון (לא ברורים, שרירותיים או מכוונים, ובוודאי שאינם מוצדקים) – מוגשת העתירה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך