הח"כ האשדודי שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה

ח"כ אזולאי לראש הממשלה: "מצב בו מנהלי בתי החולים צריכים לקושש נדבות בכדי לקנות ציוד מציל חיים פסול מעיקרו."
ח"כ ינון אזולאי.

במכתב ששיגר היום (ה) חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא תקצוב בתי החולים הציבוריים הוא כותב: בהמשך לפנייתי לשרי האוצר והבריאות הריני לפנות אליך בעניין כדלקמן:

"לצערי אמש (יום רביעי), שישה מתוך שבעת בתי החולים הציבוריים עברו לעבודה בצוות מצומצם ויעבדו במתכונת חירום, זאת לאחר שלא הגיעו לפתרון מוסכם מול משרד האוצר.

כידוע לך אדוני ראש הממשלה, המצב של בתי החולים הציבורים שאינם ממשלתיים קשה וכי הם אינם יכולים להתגבר על הגירעונות, שעה שבעוד הם מחזיקים כמחצית ממיטות האשפוז בישראל, תקצובם מצד הממשלה עומד על 200 מיליון ₪ בלבד לעומת מיליארדי שקלים להם זוכים בתי החולים הממשלתיים. הם נמצאים בגירעונות גדולים ובמצב שבו הם מתקשים לממן אפילו את הצרכים השוטפים. מתקשים לטפל באנשים, לקנות ציוד חשוב וכו'. הגירעון בו הם מצויים הוא בלתי נמנע, רוב הכסף הולך למסים, ארנונה, מים ומה שנשאר הולך לתרופות, מזון, אבטחה וניקיון. שום דבר לא הולך לבזבוזים.

לא יתכן שמנהלי בתי החולים הציבוריים צריכים לקושש נדבות כמו קבצנים בכדי לקנות ציוד וטכנולוגיות יקרות ערך שמצילות חיי אדם. מצב זה פסול מעיקרו.

אף שבתי החולים הללו אינם ממשלתיים, לעיתים קרובות הם היחידים שמשרתים פריפריה גיאוגרפית מסוימת כמו למשל לניאדו בנתניה, שערי צדק והדסה בירושלים, מעייני הישועה בבני ברק ובתי החולים האנגלי, הצרפתי והאיטלקי בנצרת. כל עוד המדינה מסתמכת עליהם, היא גם חייבת למנוע מהם לקרוס.

אנו נמצאים במלחמה יום יומית מול נגיף הקורונה וצוות בתי החולים הנמצאים בחזית המאבק בקורונה, צריך לתת להם את האופציה להילחם בנגיף ולחזק אותם ככל שיידרש ולא להחליש אותם ח"ו."

לסיכום פונה אזולאי לראש הממשלה: "אני קורא לך, בידך לפתור את המשבר הזה. לתקן את העיוות ארוך השנים בתת תקצוב ממנו סובלים בתי החולים הציבוריים ובמקביל, להוביל מהלך חירום מידי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך