מכשיר סיפאפ – לנשום עמוק

מכשיר סיפאפ הוא מכשיר שמסייע למנוע את תופעת דום נשימה בשינה. לפני שנדבר על מכשיר סיפאפ ועל המהפך שהוא עושה בשינת הלילה של המטופלים, כדאי להבין תחילה מהי תופעת דום נשימה בשינה –

דום נשימה בשינה

תסמונת דום נשימה בשינה מתארת מצב בו הנשימה מפסיקה לפרקים בזמן שינת הלילה. הדבר פוגע באופן ישיר באיכות השינה – המטופל מתעורר לעיתים תכופות במהלך הלילה, לתחושה ש"אין אוויר", וקושי בנשימה.

 

ממה תופעת דום נשימה בשינה נגרמת?

שורש הבעיה הוא ברקמות שמקיפות את מערכת הנשימה. בשעות היום, הרקמות רחוקות זו מזו, ומאפשרות זרימה תקינה של אוויר. שרירי הצוואר מחזיקים את הרקמות שסביב ציר נשימה פתוחות. בלילה לעומת זאת, שרירי הצוואר לא מחזיקים את הרקמות, הן מתקרבות זו לזו וכאן מתחילות הבעיות. הנחירות שנשמעות בלילה הן תוצר של האוויר שמנסה להיכנס בחלל הצר שנוצר.  קיים קשר בין תופעת דום נשימה בשינה לבין מש קל גוף, או מבנה תורשתי של שרירי הצוואר.  אחרי שהבנו מהי תופעת דום נשימה בשינה, נוכל לדבר על מכשיר סיפאפ – המכשיר שפותר את הבעיה

 

מכשיר סיפאפ – CPAP

CPAP  הוא ראשי תיבות של (Continuous positive airway pressure) – שפירושו זרם אוויר בלחץ חיובי מתמשך. מכשיר הסיפאפ מסייע למנוע את תופעת דום לב בשינה, על ידי "הרחקה" בין הרקמות, ופתיחת נתיב האוויר. המכשיר אינו חודרני, הוא מורכב ממסכה על הפה שמחוברת לצינור ופקקים לאף. ובניגוד לדעה הרווחת הוא אינו "מנשים" את המטופל, אלא יוצר לחץ אוויר שמרחיק בין הרקמות ומשאיר את הלוע פתוחה. המכשיר מיועד למי שנושם בכוחות עצמו, וזקוק לסיוע בשעת השינה. בזכות המכשיר, ניתן לנשום בקלות כל הלילה, מבלי לנחור, להתנשם, ולהתעורר בתחושת מחנק.

 

למי מכשיר סיפאפ מתאים?

במידה ואתם סובלים מנחירות, חכו רק רגע לפני שתמהרו לחנות הציוד הרפואי לרכוש מסכת סיפאפ. התאמת מכשיר סיפאפ תתבצע רק אחרי המלצת רופא, ולאחר בדיקה יסודית במעבדת השינה. בנוסף, יש להתאים באופן מדויק את לחץ האוויר בהתאם לחומרת הבעיה.

 

שיפור באיכות החיים

חשוב להבין שהסובלים מתופעת דום לב שינה סובלים גם בשעות היום – הם סובלים מעייפות ותחושת התשישות בעקבות שינה מלאת הפרעות. אם זה לא מספיק, הגוף מייצר כמויות רבות של קורטיזול, מה שגורם לנזקים בטווח הארוך. במהלך הלילה, הנשימה נפסקת לפרקים, מה שגורם למצב של סטרס בגוף, כדי שהגוף יתעורר להשיב את הנשימה. בטווח הארוך ההשפעה היא שליליות – ההורמון פוגע בתחושת השובע, והדבר עלול לגרום לעודף משקל.

 

טכנולוגיה עתידנית – לשינה נטולת הפרעות

מכשיר סיפאפ הוא אוטומטי שעובד באמצעות אלגוריתם. המכשיר צופה מראש את הפסקת הנשימה, וכך מגביר את לחץ האוויר. הלחץ הוא זה שמרחיק את הרקמות, ושומר על נתיב אוויר פתוח לאורך כל הלילה, מה שמאפשר נשימה רצופה, ושינה נינוחה.

 

היכן ניתן לרכוש את מכשיר הסיפאפ?

כאמור, יש להתייעץ עם רופא או מטפל בטרם השימוש במכשיר, ויש לבצע את התאמה של סוג המכשיר ועוצמת הלחץ. בחנות ציוד רפואי ניתן לקבל ייעוץ וליווי מקצועי על ידי מומחים, עד להתאמת מכשיר הסיפאפ עבורכם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך