ברשות הספורט מתכננים את היציאה מהקורונה

שנה כמעט, ללא אירועי ספורט זו שיגרה שמתקשים לעכל ברשות הספורט העירונית אשדוד. מנכ״ל הרשות, יורם אסרף שהפיח רוח חדשה וגדושת אירועים מתחיל כבר לתכנן את היום שאחרי. ״קצב החיסונים המדהים מחייב אותנו להיערך ליום שאחרי, האביב מבחינתנו הוא תאריך ריאלי בתקווה כמובן שלא תבוא עלינו מוטציה חדשה שתשנה את חוקי המשק״ כך מסר  מנכ״ל הרשות.

התכנית שנכתבה מתארת לנו היום מחזות דמיוניים של אירועים שכבר שכחנו שהתקיימו בעיר, אירועים כדוגמת מרוץ אשדוד, מרוץ הלילה, אליפויות בבתי הספר, שיוטים ארציים ואירוח תחרויות ארציות ובינלאומיות כאן אצלנו באשדוד.

הקורונה טרפה את כל הקלפים מבחינת אירועי הספורט הפומביים וברשות הספורט ניצלו את פסק הזמן לטפל בעשרות מתקנים שבזמן שוטף מאוד קשה לבצע, צביעה ושיפוץ של אולמות וקידום בניה של לא פחות מ-4 אולמות ספורט חדשים בבתי ספר בעיר.

יורם אסרף. מנכ"ל רשות הספורט.

גם הבריכות העירוניות והטיפוליות קיבלו טיפול יסודי וכן עוד פרויקטים בתחום הבינוי שבשוטף קשה מאוד לבצע כך שמבחינת התשתיות קפצה הרשות הרבה יותר ממדרגה ועם חידוש הפעילות ייהנה הציבור מתשתיות משודרגות ומזמינות הרבה יותר. במקביל בוצע תיעדוף להמשך פעילות זאת לאחר בדיקה כללית של כלל המתקנים.

במקביל לכלל הפעילות השוטפת מטפלת הרשות במגה פרויקט קריית הספורט, שקיבל את אישור בית המשפט זאת לאחר דיונים והתנגדויות שעיכבו את הפרויקט. רשות הספורט שתנהל את כל בניית הקריה עובדים מזה 3 שנים על תכניות והפקות לקחים מאצטדיונים והיכלים בארץ וכעת הגיע שלב ההוצאה לפועל. ברשות הספורט העירונית מבינים שפרויקט קריית הספורט הוא אחד החשובים והיקרים שבנתה העיר אשדוד ולכן תשומת הלב לכל הפרטים תוך עמידה בזמנים היא עדיפות עליונה זאת כמובן לא על חשבון הפעילות השוטפת.

בקריה עתידים לקום איצטדיון כדורגל, ״ארנה״ – אולם כדורסל, בריכה אולימפית, מתקני אתלטיקה, מרכז מצויינות, מגרשי אימונים (שנמצאים בשלבי סיום) ועוד… הכל במתחם מפואר ומתוכנן בקפידה ע״י טובי היועצים. הקרייה ממוקמת בחלקה הצפוני של העיר על גדות נחל לכיש.

אז מה מחכה לנו ב-2021?

אם לא יהיו שינויים, הפתעות או מוטציות יחזרו החל מחודש אפריל אירועי הדגל של הרשות הכוללות גם את מרוץ אשדוד ה-38 שלא נערך מזה כמה שנים בגלל שינויים בתשתיות הכבישים בעיר. מרוץ הלילה מחוף לחוף יחזור אף הוא, מותג חדש במורשת המרוצים שזוכה להצלחה בקרב תושבי העיר והמדינה וגדל משנה לשנה.

גם בקרב בתי הספר תחזור עטרה ליושנה וליגות הכדורסל, הכדורשת, הכדורעף ושאר הענפים יחזרו אף הם במכונות שתידרשנה מבחינת משרד הבריאות. בתחום הימי תוחזר הפעילות השוטפת בחוגי השייט מכל דגמי הסירות, וכן תתחדש הפעילות מול אוכלוסיות עם מוגבלויות, נכי צה״ל ושאר הקהילות, תחרויות גלישת הגלים תתחדשנה וכך גם הטריאתלון שנדחה לאחרונה.

מרכז המצויינות בג׳ודו ימשיך את הפעילות ביתר שאת וימשיך תהליך הקמת נבחרת מצויינות עירונית שתכוון ללא פחות מאולימפיאדה. בנוסף ימשיך תהליך ההשקעה בענפים אולימפיים ולמרימי המשקולות יוקם מרכז ייעודי, המפואר מסוגו בישראל שימוקם סמוך למרכז המצויינות בג׳ודו שבבית ספר רבין ברובע טו׳.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומשה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט.

גם פעילות התוכן בבתי הספר התיכוניים, בהם לוקחת רשות הספורט כגון מגמת כדורסל במקיף ז׳ והמגמה הימית במקיף ג׳, כמו כן תוקם ליגת כדורשת עירונית ויושקעו משאבים לעידוד כניסת נערות לענפי ספורט שונים. בד בבד יפתחו גם מיזמי ספורט בקהילה ובפארקים כדוגמת זומבה, טאי צ׳י יוגה ועוד ללא תשלום ברחבי העיר אשדוד.

משה בוטרשוילי, משנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט: ״הקורונה תפסה את אשדוד, כמו את שאר המדינה והעולם לא מוכנים להשבתה ארוכה כל כך מפעילות ציבורית, רשות הספורט בנויה באופיה להפיק אירועים ללא הפסקה ובכך הצליחו עובדי הרשות לתעל את ההפסקה הכפויה לטובת שיפור תשתיות ספורט עירוניות וקידום תכניות קריית הספורט שתשנה את מפת הספורט העירונית.

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט: ״הקורונה עצרה מומנטום אדיר של עשייה ופריחה בכל מה שקשור בספורט, מהספורט העממי ועד לייצוג אולימפי מכובד של ספורטאי העיר בשלל ענפים. רשות הספורט תמשיך ביתר שאת מיד בתום משבר הקורונה בספורט העממי, המקצועני והאולימפי, המצויינות תהיה חוד החנית ויחד עם שדרוג המתקנים נמשיך לראות את הצמיחה שהקורונה גדעה בפרק זמן של שנה. לא קל יהיה להתאושש משנה של היעדרות אך תכנית היציאה שנכתבת בימים אלו תתן את המענה הראוי. כולי תקווה שהחיסונים יהיו התחנה האחרונה במשבר העולמי ושהקורונה תהיה נחלת העבר שתישאר כזיכרון לא מתוק בכלל״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך