ממחזרים וזוכים

פעילות משותפת של אל''ה ועיריית אשדוד, תחת הכותרת 'ילד זוכה - עיר זוכה', תדרבן את ילדי אשדוד לפעילות יזומה ומיחזור בקבוקי פלסטיק • חבר מועצת העיר הרב דוד בן חמו: ''השלכת בקבוקים למיחזוריות הוא ערך חינוכי מהמדרגה הראשונה''. הפרויקט שהחל ב-2014 מגיע כעת לישורת אחרונה והשנה יוכרזו הזוכים.

תאגיד אל"ה האחראי לעידוד המיחזור של בקבוקי המשקה המשפחתיים (ליטר וחצי), התקין כבר מעל 21 אלף מיחזוריות בערים וישובים רבים בישראל, בכללם רשויות עם ציבור חרדי גדול, וידו עדיין נטויה. על מנת להרחיב את מעגל הפעילות ולעודד את התושבים למיחזור בקבוקי הפלסטיק, הציג תאגיד אל"ה את תכניתו לקיץ הקרוב והמשמעויות הנגזרות ממנה לעידוד השלכת מיכלי פלסטיק ריקים למיחזוריות.

בישיבה מיוחדת שהתקיימה השבוע במשרדי תאגיד המיחזור אל"ה, יחד עם נציגי הציבור החרדי ברשויות המקומיות, הוצגה התוכנית המעניינת ובטבורה אטרקציה תחרותית נושאת פרסים. בישיבה הוסבר כי פעילות החופש הגדול מורכבת משני חלקים: חלק ראשון הוא 'טוש על הבקבוק', במסגרתו יכתבו הילדים את מספר הטלפון בצורה בולטת בעזרת טוש על גבי הבקבוקים שישלחו למיחזור. חלק שני, ההגרלה – בכל שבוע תיערך הגרלה על אופניים וספרים. הזוכים יהיו כמובן מבין הבקבוקים שישלפו מהמיחזוריות שבריכוזים החרדיים ועליהם מספרי הטלפון.

"התחרות הינה ארצית והיא תיערך בין כל הרשויות בישראל המשתתפות במבצעי המיחזור. בסופו של התהליך העיר אשר תציג את הגידול הגבוה ביותר במיחזור בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה קודמת, תזכה בפעילות מיוחדת לילדי העיר במהלך חול המועד סוכות" אומרים בתאגיד אל"ה.

חבר מועצת העיר הרב דוד בן חמו, הממונה על אגף תפו"ח, מצוטט מתוך המדרש היפהפה המתאר את בריאת העולם ובסופו אומר הקב"ה לאדם הראשון "ראה, כל מה שבראתי לכבודך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל". בציטוט זה מובא הרעיון הנפלא המחייב אותנו לשמור על ערכי הטבע ועל סביבת חיים נאותה. "השלכת בקבוקים למיחזוריות הוא ערך חינוכי מהמדרגה הראשונה והם משתלבים עם כל ערכי הסביבה הנלמדים בעיר" אומר הרב בן חמו ומדגיש את החשיבות החינוכית באומרו "ברור שילדי אשדוד המחונכים על ערכי 'בל תשחית' יפעלו במלוא המרץ לעודד את המיחזור בעיר".

אגף תפו"ח בראשות המשנה לראש מינהל התפעול מר דני אלגרט, אשר השתתף במפגש, קורא אף הוא לילדי העיר ומדרבן אותם להצטרף לפעילות הברוכה שמעודדת את ערכי איכות הסביבה ולהביא את העיר אשדוד כמנצחת הפעילות. אגב כך אשדוד מצוינת כעיר שבה מגמת המיחזור של בקבוקי פלסטיק נמצאת בסימן עלייה, בעשרות מתקנים המפוזרים בכל רובעי העיר.

בעירייה מברכים על שיתופי הפעולה עם תאגידים וארגונים הפועלים בתחום הסביבה ומשבחים את התושבים אשר דואגים למיחזור של כל סוגי הפסולת. "מיחזור הוא עניין רציני התופס את מקומו בחיים השגרתיים שלנו וככל שנהיה מודעים יותר ונרבה למחזר כך נבטיח סביבה נעימה יותר ונוריש לילדינו עולם טוב יותר" אומרים בעירייה לסיכום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך