"הכל נשאר במשפחה"

תכירו את האחיות אושר וזוהר כהן שספגו כדוריד בבית מגיל צעיר ודרכו של אביהן, שלום כהן, שחקן הפועל ראשל"צ ונבחרת ישראל לשעבר, מלווה גם את בנות המשפחה. השפעתה של אושר, האחות הבכורה, על אחותה הצעירה זוהר, ניכרת: "העובדה שאושר משחקת כדוריד תרמה רבות לחשיפה שלי לליגת הנשים ודרכה למדתי שגם כבת, אני יכולה לפתח יכולות ולהשתלב בענף".

שתי האחיות לבית משפחת כהן לא רואות חיים ללא הכדוריד ולמרות שהן מקפידות לטפח תחומי עניין נוספים, אין ביניהן ויכוח שענף הכדוריד הוא ציר מרכזי סביבו מתנהלים חייהן.

הפיבוט אושר כהן, בת ה-24, משחקת בליגת אתנה לנשים ובשורותיה של מוליכת הטבלה מכבי הארזים ר"ג (לאחר כשלוש עונות בהפועל דלתות פנדור ראשל"צ), ולומדת תעשיה וניהול. זוהר, אחותה הצעירה בת ה-13, משחקת בעמדת המקשרת והפיבוט בהפועל אשדוד והצטרפה, לא מכבר, לסגל אתנה (שנתון 2008) של נבחרת ישראל, זוהר לומדת בכיתה ז' בבית הספר מקיף ח' באשדוד.

האחיות והשחקניות המוכשרות אמנם נולדו לתוך עולם הכדוריד, אבל בטרם החליטו להתמסר לענף, כילדות, הן ניסו חוגי ספורט שונים עד שלבסוף חזרו למסורת הביתית והתחילו את דרכן במועדון הבית הפועל אשדוד. לאושר וזוהר שני אחים, אדיר, שחקן נבחרת ישראל המשחק בוינטרטור בשוויץ ונאור, המשחק בקבוצת הנוער של הפועל אשדוד.

אושר כהן: "מגיל קטן היינו בכל מיני חוגי ספורט עד שהגענו לכדוריד ונעצרנו שם .אבא שלנו תמיד עודד אותנו לעשות רק מה שטוב ונכון עבורינו ובחרנו בכדוריד אחד בעקבות השני"

לכדוריד הצטרפה אושר כשהייתה בת 11: "הצטרפתי לכדוריד בגיל 11 והתחברתי מאד כי הכדוריד איגד בתוכו את כל האלמנטים שאהבתי וחיפשתי בספורט והחלטתי להישאר". זוהר, הקדימה את אחותה הגדולה בשנה והצטרפה לכדוריד כבר בגיל 10 ומיד הבינה שזה המקום הנכון עבורה, "תמיד התעניינתי בכדוריד וכשהתחלתי גיליתי מקום בו אני יכולה לממש את עצמי ואת היכולות שלי בתחום שאני אוהבת ומכירה".

"כשבבית 4 שחקנים פעילים ושחקן עבר, כדוריד כמעט תמיד יהיה נושא לשיחה, אנחנו מאד משפיעים אחד על השני והענף הוא ללא ספק חלק מרכזי בחיינו" אומרת אושר ומוסיפה, "בימים שלפני הקורונה, המשפחה כולה הייתה מלווה אותנו למשחקים והיום, כשיש משחק של אדיר, למשל, אנחנו צופים בו ביחד על מסך גדול ומקפידים להישאר מעורבים".

על חלקו של אביהן, שלום כהן, שחקן הפועל ראשל"צ ונבחרת ישראל בעברו, בחייהן הספורטיביים הן מספרות: "אבא גידל אותנו בבית חופשי ובלי לחץ מבחינת הכדוריד. הוא יודע מתי לא להעיק עם ביקורת ומתי לייעץ בצורה בונה והמוטו עליו גדלנו הוא לתת מהלב ולעשות את הכי טוב שאנחנו יכולות בכל רגע נתון".

לגבי השאיפות לעתיד מוסיפה זוהר "אני רוצה להמשיך בענף, להשקיע בנבחרת ישראל, לממש את עצמי ולכוון הכי גבוה שאני יכולה ואושר מסכימה "השאיפה היא כמובן להגיע רחוק ככל האפשר, להילחם על תארים ותמיד לעשות את הטוב ביותר."

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך