המאבק הוכרע: ההסתדרות תחוייב לערוך בחירות בנמל אשדוד בעוד שבועיים

לאחר ארבע שנים שלא התקיימו בחירות בסקטור התפעול של נמל אשדוד, זה צפוי לקרות בתוך שבועיים, ההחלטה והתגובות בכתבה המלאה
נמל אשדוד ירחיב את שעות הזכאות למענק כספי לשינוע מכולות בערב ובלילה
נמל אשדוד. צילום: אבי רוחק.

לאחר מאבק משפטי ממושך אשר ניהלו עובדי נמל אשדוד נגד ההסתדרות הכללית, החליטה רשות השיפוט כי בעוד שבועיים תתקיים לראשונה מזה זמן רב בחירות לסקטור התפעול בנמל אשדוד. כזכור, החלטה זו הגיעה לאחר התנגדותה הממושכת של הכללית לקיים בחירות, לבקשת העובדים, בסקטורים אשר הסתיימה כהונת הוועדים לפני זמן רב.

ביום רביעי צפוייה להתקיים לראשונה מזה זמן רב אסיפת עובדים של סקטור התפעול ושבועיים לאחר מכן יתקיימו הבחירות. הפעם האחרונה בה התקיימו בחירות בסקטור זה הייתה לפני 4 שנים וכעת לאחר איחור של שנה ממועד הבחירות שהיה אמור להיות הן צפויות להתקיים. החלטה זו הבשילה לאחר שעובדים מסקטור התפעול בנמל אשדוד עתרו לבית המשפט בבקשה לקיים בדחיפות בחירות לוועד.

מארגון עובדי הנמלים בנמל אשדוד מבית ההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה: "הגיעה הזמן שההסתדרות הכללית תבין שהיא לא יכולה להחזיק את עובדי נמל אשדוד בני ערובה. כיום מכהנים וועדים בנמל אשדוד שזמן כהונתם הסתיים מזמן. הושג ניצחון ראשון לעובדים אך בהחלט לא אחרון. פסק דין זה משליך גם על בחירות בסקטורים נוספים בנמל שהיו אמורות להתקיים מזמן. אין לנו ספק כי המאבק הצודק הוא רק הסנונית הראשונה אך בהחלט לא האחרונה עד שהנמל ישתחרר מידיהם של בעלי אינטרסים שלא רואים את טובת העובדים לנגד עיניהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך