"בגלל חוב לא שלנו – 3 פעמים עבריינים שרפו לנו את העסק"

עסק אשדודי מוכר ומצליח עלה באש שלוש פעמים בתוך תקופה קצרה, הבעלים שמפחד לפנות למשטרה, טוען כי הכל בכלל בגלל הסתבכות של בן משפחה עם השוק האפור ⦿ "אנחנו לא נכנעים, למרות הרדיפה" מספרים מקורבים
צילום ארכיון: כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

כבר כמה חודשים שעופר (שם בדוי) בעל עסק מוכר מאשדוד נסחט על ידי גורמים פליליים בעקבות חוב של בן משפחתו. עופר שסירב לשלם חוב לא לו, קיבל איומים מידי יום ובו הודיעו לו אותם גורמים מהשוק האפור שבמידה ולא ישלם את החוב בית העסק שלו יישרף.

לאחר שעופר לא שילם נשרף בית העסק שלו במשך 3 פעמים כאשר כל פעם ממציא עופר תירוץ אחר למקורביו, פעם קצר חשמלי, ופעם סיגריה בוערת אבל ברחוב האשדודי כמעט כולם מכירים את הסיפור, כולם חוץ מהמשטרה, עופר מפחד להתלונן על אותם גורמים וסופג פעם אחר פעם הפסדים כספיים גדולים ואיומים על חייו וחיי משפחתו.

הסיפור עצמו החל לפני כשנה וחצי, אז עופר ובן משפחתו היו שותפים בעסק מוכר ומצליח באשדוד, לאט לאט החל עופר להרגיש כי משהו לא תקין אצל בן משפחתו ולבסוף גילה כי שותפו ובן משפחתו נוהג להמר בסכומים גדולים וחייב סכומי כסף גדולים לגורמים מפוקפקים.

עופר המודאג ניסה לעזור לו במה שיכל ולבסוף כשראה שזה פוגע בעסק נתן לבן משפחתו סכום כסף גדול כדי לפרק את השותפות ולהציל את העסק וכך נפרדו דרכיהם. עופר היה בטוח שמפה והילך הוא סיים את הפרק הזה בחייו, אולם עד מהרה נוכח לדעת שטעה טעות מרה.

כעבור כמה חודשים הגיעו כמה בריונים לבית העסק שלו וטענו כי בן משפחתו חייב להם סכום של כ150 אלף ₪ ונעלם, ומכיוון שכך החוב נופל עליו והוא יצטרך לשלמו. עופר הסביר להם בצורה יפה כי בן משפחתו מזמן אינו שותף בעסק ולו עצמו אין שום קשר לחוב, אולם אלה סרבו לקבל זאת והודיעו לו שעליו לשלם את החוב תוך 3 חודשים ולא רע ומר יהיה גורלו.

ניידת משטרה על המדרכה

עופר החליט לא להיכנע לסחיטה והתעקש לו לשלם את החוב. כעבור כמה חודשים באישון ליל הוצתה חנותו של עופר ונשרפה כליל, גם הצתה זו לא גרמה לו לשלם את החוב וכך 3 פעמים תמימות עד היום, שהעסק של עופר עולה בלהבות וכל זה בגלל שהוא מסרב לשלם חוב לא שלו ומצד שני לא מתלונן למשטרה.

חוץ מההצתות המכוונות עופר מקבל מידי שבוע איומים על חייו אולם הוא לא נשבר וכמו שמתאר לנו אחד האנשים שמכירים את הסיפור מקרוב "עופר יודע שאם הוא ייכנע פעם אחת לסחיטה, יסחטו אותו כל חייו".

עד כה ההצתות עשו לעופר נזק של מאות אלפי שקלים, הרבה יותר מהחוב של בן משפחתו, אולם עופר מקווה שאת כל הנזק ישלמו חברות הביטוח, דבר שאינו פשוט כלל במידה שעופר ימשיך להתעקש ולא להתלונן במשטרה ולספר מי רודף אותו.

"בפעם הראשונה שהעסק נשרף עופר אמר שזה קרה בגלל סיגריה בוערת שהתגלגלה פנימה לפני שסגר והוא לא שם לב" מספר בן משפחה של עופר המעורה בפרטי המקרה אולם מבקש להישאר בעילום שם.

"זה היה נשמע לנו מאוד מוזר, אבל אף אחד לא הכיר את הסיפור עדיין ולא ידענו שהוא נסחט אז האמנו לו. בפעם השנייה שהעסק נשרף כבר נדלקו לנו נורות אדומות והמשפחה לחצה על עופר שיספר מה קורה איתו. עופר סיפר שעבריינים מנסים לגבות ממנו חוב של מ (בן המשפחה החייב) והוא לא מוכן לשלם גם כי זה לא קשור אליו וגם כי אין לו לשלם להם סכום כזה כרגע".

בן המשפחה הוסיף "אנחנו בתקופה של קורונה והעסק של עופר כמו שאר העסקים בארץ גם ספג מכה קשה. המשפחה הצדיקה אותו אבל אמרה לו ללכת להתלונן במשטרה כי אם לא זה לא יגמר ורק יחריף. עופר מהסיבות שלו החליט לא להתלונן במשטרה והחיים שלו נהפכו להיות סיוט, אבל הוא לא ייכנע הוא אדם חזק ואני מאמין שבסופו של דבר המשטרה תעלה על הסיפור".

"אין כזה דבר שהמשטרה לא יודעת מהסיפור" אומר ל"מגזין" אדם שעבד כגובה המון שנים בשוק האפור והיום השתקם וחי חיים נורמטיביים. "את עופר ובן משפחתו החייב אני מכיר המון אנשים, אנשים טובים מהדור הישן, אף פעם לא הסתבכו בצרות, אף פעם לא עשו שטויות תמיד עבדו והזיעו קשה, כששמעתי מחברים את הסיפור הייתי בהלם ולא האמנתי שהם הסתבכו ככה".

"השוק האפור הפיל את החוב על עופר כי הוא חושב שיש לו כסף והם מנסים לתפוס איפה שאפשר, אין להם לב או מצפון רק השטר לנגד העיניים שלהם. הם יודעים טוב מאוד שהחייב כבר לא שותף בעסק ושלעופר אין שום קשר לחוב אבל הם מנסים להיאחז איפה שהם יכולים. הפתרון היחיד שלו זה לפנות למשטרה וגם אם לא בשום אופן לא לשלם את החוב".

בינתיים עופר לא עובד ובני משפחתו חיים בפחד. העסק עדיין לא שוקם מהשריפה האחרונה ועופר נשאר אובד עצות. גורם משטרתי בכיר בדימוס שהתעסק שנים בתחום הסחיטות, הימורים ושוק אפור ממליץ קודם כל לפנות למשטרה "בדרך כלל האנשים שנסחטים הם לא עבריינים, ואם אתה לא עבריין אתה לא יכול להתמודד עם עבריין בכלים שלו כי אתה לא כזה".

הבכיר הוסיף ואמר "אני יודע שזה מפחיד בהתחלה ולפעמים קורים דברים לא נעימים אבל כלל ראשון הוא שאסור להיכנע לסחיטה לעולם! פעם אחת תיכנע ואכלת אותה ימשיכו לסחוט אותך עוד ועוד. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפנות למשטרה והיא כבר תטפל בדרכים שלה".

לסיום הוסיף "נכון שמפחדים שאחר כך אותם גורמים עבריינים יזיקו לאותו אדם אבל הם יעשה את זה בכל מקרה אז למה לא לערב את המשטרה מהתחלה אם בסוף אתה תהיה חייב לערב אותה?! הנה שרפו לו את העסק כבר 3 פעמים, יכול להיות שהיו שורפים לו גם אם המשטרה הייתה בעניין אבל הם כבר היו חושבים המון פעמים לפני השריפה, הם רואים שהוא לא פונה למשטרה אז הם ממשיכים לסחוט אותו פשוט. מדובר פה במקרה שאותו בעל עסק לא קשור בכלל לחוב זה נטו סחיטה על כלום זה לא שהוא לקח מהם כסף ואז ברור למה הם שורפים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך