מבחן בן ח'ליפה

הבקשה של ההתאחדות לכדורגל משייח מחמד בן ח'ליפה מדובאי נראית קצת תמוהה ואולי פופוליסטית. נכון שצריך לבדוק, אבל לא זכורה לנו בדיקה כזו. וזו אותה ההתאחדות שאישרה לאמיר כבירי לתת כערבון...תמונה.
חכם סידי.

אמיר כבירי ישב לפני כמה שנים טובות מול הבקרה התקציבית. כבירי רכש בדיוק את הפועל ת"א לפני 5 שנים והיה מלא רצון טוב. עד כדי כך רצון טוב שהוא הוציא מכיסו הרבה מאוד כסף לטובת הפועל ת"א. אבל נחזור רגע אחד לחדר ההוא בבקרה התקציבית. אני מניח שהיו שם כיבוד קל והרבה חיוכים.. בשלב מסוים הציע כבירי תמונה כערבון להבטחות הכספיות שלו לקבוצה…תמונה. הבקרה קיבלה. לא את התמונה, אלא את העירבון הזה לעתיד. מה היה הסוף כולנו יודעים, הפועל עברה לנאמן כעבור כשנה.

אין לי מילה וחצי מילה על כבירי. כל הכבוד לילד טוב צפון ת"א שרצה להחזיק בקבוצה. אני מדבר על התמונה. אותה התאחדות שהבקרה כפופה לה, קיבלה תמונה כערבון. לא ראינו שום חקירה מיוחדת. כי זה היה כבירי? אולי. אבל תמוהה בעיניי העובדה שעד עתה היא לא מאשרת אדם אחר, חמד בן ח'ליפה מדובאי. או במילים אחרות השייח שקנה 50 אחוזים מבית"ר. והשאלה היא למה?

אני לא מנסה להאשים עכשיו בגזענות את אנשי ההתאחדות. גם לא רוצה. אבל הבקשה הזו לתעודת יושר מבן ח'ליפה והעובדה שלא מאשרים אותו ואת העסקה מול בית"ר ירושלים, בוועדות שונות של ההתאחדות, קצת לא ברורה, אפילו מרגיזה. עזבו את העבודה שזה יוצר חרשות שמועות סביבו ופוגע במוניטין שלו, זה לא דומה לדעתי לשום חקירת יכולת או בקשות מאנשים אחרים שרכשו או רצו לרכוש קבוצות בליגת העל בישראל. האם בהתאחדות חוששים שהעסקה הזו לא "כשרה" או שמישהו שם חש  את האווירה הציבורית סביב העסקה ורוצה להיות יותר "צדיקה" מהאפיפיור, או לפחות לא פחות פופולארי ממנו…? אם כי זה קשה….הכוונה להיות פופולארי כמו הפופ.

אנשי בית"ר ירושלים באים בטענות ובצדק. משה חוגג הבעלים, שבהתחלה חגג ועכשיו קצת פחות, או בינתיים חוגג לא חוגג (מציתי את המילה חוגג וחגיגות). בירושלים לא זוכרים מקרה דומה. האמת גם אני מנסה להיזכר, ולמרות שזכרוני כבר לא משהו, אני עוד יכול להיכנס ולחפש בכל זאת בקטעי עיתונות על בעלים שלא קיבלו אישור לבעלות על קבוצה. תאמינו לי, לקבל בעלות על קבוצה, זה לא קשה יותר מאשר לפתוח גן ילדים בלי רישיון (ולצערי זה הכי קל שאפשר). אז לא ברור למה פתאום כולם נעמדים על הרגליים האחריות שלהם ודורשים מבן 'חליפה להביא תעודות יושר ותעודות על נכסיו, והשלב הבא מה? תעודת 12 שנות לימוד?….

נכון, יכול מאוד להיות שאני אוכל את הכובע, או את הדף הזה, כשיתברר שההתאחדות צדקה. יכול להיות. אבל הייתי מצפה שגם אם היא בודקת, שהיא תעשה את זה יותר בדיסקרטיות ולא על חשבון כבודו של בן ח'ליפה, או כבודה של בית"ר ירושלים. יש להתאחדות כלים לעשות הכל מאחורי הקלעים ואז לבוא עם הודעה לאחר בדיקה, ולא באמצע הבדיקה. גם ככה לא פשוט לחוגג להעביר את העסקה בקרב לא מעט בבירה. אבל היום כל דבר מדווח מיד. תענוג לקרוא היום הכל..אלא אם כן כתבו עלייך. כמו במקרה בן ח'ליפה. ואם נחזור רגע לכבירי, אני לא זוכר שכבירי אחרי שעזב והפועל ת"א עברה לנאמן התבקש להביא את התמונה… לא זוכר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך