נחתמו הסכמי העברת פעילות מחלקת הים מנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל

השרה מירי רגב מצליחה להסדיר את הנמלים בשורה של הסכמים היסטוריים. מעבר עובדי מחלקת ים מנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל והסדר חילופי מקרקעין שיאפשרו גישה תחבורתית באמצעות כבישים ומסילות לנמלי הדרום ואשדוד. רגב גם הנחתה לקדם במהירות את הסכמים בין עובדי נמל אשדוד לבין הנהלת החברה לטובת התייעלות והסכמי מקרקעין שיאפשרו פיתוח תשתיות בנמל אשדוד
(צילומים: תקשורת שרת התחבורה).

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב חתמה אתמול (רביעי) על הסכמים היסטוריים, בין חברת נמלי ישראל לחברת נמל אשדוד, בשיתוף רשות החברות, משרד האוצר, ההסתדרות, וועד עובדי נמל אשדוד, שיאפשרו את הזנקת הפעילות הימית של ישראל על ידי מתן שירותי הכנסת והוצאת ספינות מטען לרציפים בנמלי הדרום ואשדוד והכנת נמל אשדוד, לאתגרי התחרות הצפויה בשנים הקרובות.

ההסכם הראשון שנחתם, מסדיר את העברת הפעילות והעובדים של מחלקת הים בנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל. עובדי מחלקת הים מפעילים את פעילות מגדל הפיקוח הימי, ניתוב האוניות לרציפים בנמלים, גרירת האוניות באמצעות ספינות גרירה וקשירתם לרציף והם יעניקו שירותים הן לרציפי חברת נמל אשדוד והן לרציפי נמל הדרום. הסכם נוסף מסדיר החלפת זכויות שימוש במקרקעין בין חברת נמלי ישראל לחברת נמל אשדוד ויאפשר פיתוח דרכי גישה חדשים (כבישים ומסילות) לרציפים השונים במרחב הנמל באשדוד כולו. רגב גם הנחתה לקדם במהירות את הסכם מקרקעין אשר יאפשר פיתוח תשתיות בנמל אשדוד וזינוקו לקראת אתגרי התחרות בנמלים ואת ההסכמי ההתייעלות בין עובדי נמל אשדוד להנהלת החברה וזאת בעבודה מואצת של חברת נמל אשדוד, חברת נמלי ישראל, משרד התחבורה, רשות החברות, ההסתדרות וועדי העובדים.

ההסכמים נחתמו לאחר שלפני כחודשיים עברה מחלקת הים של חברת נמל חיפה לחברת נמלי ישראל, בצעד חשוב ומשמעותי כחלק מהרפורמה בנמלים. במסגרת ההסכם, החל מחודש ינואר 2021, עובדי מחלקות הים תחת ניהולה של חברת נמלי ישראל, ינהלו את שירותי התצפית, הניתוב, הגרירה והקשירה במרחב הימי של נמל אשדוד, לרבות בנמל דרום החדש וזאת לכל הפחות עד שנת 2054. עוד סוכם כי תנאי ההעסקה והשכר הנוכחיים של העובדים יישארו ללא שינוי, וכי כל התמורות שהיו אמורות להינתן לעובדים על פי הסכם 2005 בנמלים, יינתנו מיד עם המעבר לחברת נמלי ישראל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב הודתה לכל הגורמים שעמלו וטרחו על ההסכם ואמרה: "מדינת ישראל עולה היום עוד שלב במהפכת התחבורה הימית, ופותחת עידן חדש המציב אותנו בחזית הטכנולוגיה והשירות של נמלי העולם. היום אנו חותמים על הסכמים שהבשילו אחרי תהליך מורכב, אבל אני שמחה שהגענו למצב שהוא WIN-WIN עבור כולם. טוב לחברות, טוב לעובדים וכמובן טוב לאזרחי ישראל. המהלך עוד לא תם ואנחנו נוודא שכל ההסכמים מתקדמים בקצב מספק וכבר בפברואר יתקיים דיון סטטוס בנושא בראשותי. תחרות בין הנמלים תביא להתייעלות ולהורדת מחירים, והדבר יורגש בכל ענפי המשק ובסל ההוצאות של כל משפחה בישראל. הסכמי השלום שממשלת ישראל בראשותו של נתניהו חתמה עם מדינות המפרץ, מעניקים הזדמנות אסטרטגית לצמיחה משמעותית של פעילות המטען הימי בין ישראל למדינות העולם כולו".

יו"ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי: "אנו שמחים ומברכים על חתימת הסכם עם חברת נמל אשדוד שמהווה אבן דרך בפתיחת הענף לתחרות וחיזוק נוסף של חנ"י כ-Land Lord במרחב הנמלי. זהו מהלך שיביא להתייעלות משמעותית בתחום, חיסכון משקי ומתן שירות שוויוני ומשופר לכל לקוחות הנמלים, וזאת לטובת כל אזרחי ישראל".

אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, ציינה: "אני מברכת על חתימת הסכם חשוב זה, אשר מהווה צעד נוסף ומשמעותי לקראת פתיחת התחרות ויאפשר מתן שירותי מחלקת ים שוויוניים לכל הגורמים שיפעלו במרחב הימי. נמל אשדוד ימשיך לחתור למצוינות ולעמידה ביעדים תפעוליים ולקדם סטנדרט שירות עולמי".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי אמר באירוע: "עובדי מחלקת הים גדלו בנמל ותהליך המעבר לא היה פשוט עבורנו ועבורם. אבל בסופו של דבר צריך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור העובדים מול החלופות. שבע וחצי שנים היינו בתהליך הזה ושרת התחבורה רגב הגיעה וחילצה את כל הפקקים. עכשיו הזמן להמשיך בכל הכח ולחתום על ההסכמים הנדרשים כפי שהשרה הנחתה".

באירוע החתימה השתתפו: שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, היועצת המשפטית של משרד התחבורה עו"ד מלי סיטון, מנהל רשות הספנות והנמלים יגאל מאור, מנהל אגף תכנון כלכלי במשרד התחבורה עופר אלישר, יו"ר חברת נמלי ישראל עוזי יצחקי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה בריימן, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור ומנכ"ל נמל אשדוד צ'יקו ז'אנה, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות רועי כחלון, צביקה שפירא מנהל אגף כלכלה ברספ״ן, סיגלית ברקאי מהלשכה המשפטית וגורמים מקצועיים נוספים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך